کد خبر: ۵۱۰۳۵
زمان انتشار: ۱۹:۳۰     ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۱
خبر کسر امتیاز از پرسپولیس در پی شکایت مربیان و فوتبالیست‌های خارجی اتفاقی است که هر فصل پیرامون این باشگاه مطرح می‌شود. حتی در لیگ هفتم سرخ‌پوشان در کورس قهرمانی به‌خاطر شکایت رافائل ادرو آفریقایی 6 امتیاز از اندوخته خود را از دست دادند و با خوش اقبالی تمام در بازی آخر قهرمان شدند.

 اگر فدراسیون فوتبال به خاطر اتفاقات بازی هفته هفدهم بین سپاهان و پرسپولیس که به کور شدن سرباز احمدی منجر شد، سه امتیاز از زرد قناری‌ کسر نمی‌کرد بازی آخر دور برگشت تشریفاتی می‌شد و گل ثانیه‌های آخر سپهر حیدری و برد 2 بر یک هم منجر به قهرمانی پرسپولیس نمی‌شد. به‌هرحال قهرمان شدن معجزه‌وار شاگردان افشین قطبی در نهایت باعث شد تا این اتفاق تلخ و کسر 6 امتیاز توسط فیفا به باد فراموشی سپرده شود.


شاید اگر آن تنبیه به از دست رفتن قهرمانی پرسپولیس منجر می‌شد، مدیران باشگاه و مسوولان وزارت ورزش برای صاف کردن و پرداخت بدهی‌ها وسواس و جدیت بیشتری به خرج می‌دادند و آن ناکامی چون داغی روی دست پرسپولیس تبدیل به درس عبرت بزرگی می‌شد. حالا هم که هر روز خبر می‌رسد به خاطر شکایت امثال وینگادا و آرفی قرار است فلان قدر از پرسپولیس کم شود یا فیفا چنین و چنان می‌کند. بحث کسر امتیاز به کنار اصرار کنفدراسیون فوتبال آسیا به بدهی نداشتن باشگاه شاید در آینده‌ای نزدیک به حذف سرخپوشان از لیگ قهرمانان آسیا منجر شود. یعنی چیزی شبیه به حادثه‌ای که در لیگ ششم حرفه‌ای به خاطر دیر ارسال کردن اسامی برای استقلال افتاد. جالب این که از آن به بعد آبی‌پوشان سعی می‌کنند به عنوان اولین تیم لیست اسامی و اطلاعات خود را ارسال کنند!


برسر ماجرای وینگادا، باشگاه پرسپولیس با هشدار به موقع مطبوعات و با اقدامی سریع مانع از کسر امتیاز گردید و وارد مسیری شد تا پرونده بازهم کش پیدا کند. حالا هم که در پی شکایت آرفی بحث کسر امتیاز مطرح است.
پرسپولیس از نقل و انتقالاتمحروم می‌شود!


جدا از بحث کسر امتیاز خطر دیگری هم بیخ گوش باشگاه پرسپولیس قرار دارد. هشدار غلامرضا بهروان سرپرست سازمان لیگ بسیار جدی است. کمیته انضباطی در زمان مدیریت قاضی شریفی قانونی تصویب کرد مبنی بر اینکه باشگاه‌های بدهکار حق شرکت در فصل نقل و انتقالات و ثبت قرارداد در هیات فوتبال استان‌ها را ندارند. بهروان با تاکید بر این موضوع که در سال‌های قبل خود سازمان لیگ و فدراسیون کمک می‌کردند تا باشگاه‌ها قانون را دور بزنند اما در این باره پای AFC میان است و هیچ کاری هم از دست فدراسیون ساخته نیست! اگر صحبت‌های بهروان درست باشد آن وقت در صورت پرداخت نشدن بدهی‌ها جدا از بحث کسر امتیاز احتمالی یا حذف شدن از لیگ قهرمانان آسیا امکان محرومیت پرسپولیس از حضور در نقل و انتقالات لیگ دوازدهم وجود دارد که مشکل بزرگی خواهد بود، البته این موضوع فقط شامل حال قرمزها نمی‌شود و استقلال هم با چنین مشکلی دست و پنجه نرم می‌کند.


بدهی 15 میلیارد تومانی!
سردار زارع یک فهرست خلاصه از طلبکاران باشگاه پرسپولیس می‌دهد و اعلام می‌کند براساس برآورد و حساب رسمی خود باشگاه تا به امروز پرسپولیس 15 میلیارد تومان بدهی دارد. جدا از بازیکنان و مربیان خارجی یعنی وینگادا و دستیارانش که حدود 500 هزار دلار، اشپیتیم آرفی که 130 هزار یورو و سکوبرت و میاچ که هر کدام 30 هزار دلار از باشگاه طلب دارند، طلبکاران ایرانی هم پرشمار هستند. علی دایی حدود 250 میلیون تومان، مهدی شیری 88 میلیون یا احمدرضا عابدزاده بیش از 100 میلیون تومان از باشگاه طلب دارند. برخی هم از سال‌های بسیار دور مبالغ ریز و درشتی را می‌خواهند. ناصر ابراهیمی از زمان آخرین حضورش در پرسپولیس 70 میلیون تومان طلب داشت که در چند قسمت بخشی از آن را گرفت و حالا 39 میلیون تومان دیگر می‌خواهد یا رضا شاهرودی از فصل 81-80 سه میلیون از پرسپولیس طلب دارد. به این لیست بلند بالا باید اسامی چون سپهر حیدری، جلال اکبری، مهدی شیری، سعید حلافی، رحمان احمدی، محمدرضا مولایی، مجتبی زارعی، حسین عبدی،‌ افشین پیروانی، بهروز رهبری‌فرد و... را هم اضافه کرد. حدود نیمی از بدهی 15 میلیاردی باشگاه پرسپولیس به طلب بازیکنان و مربیان سابق مربوط می‌شود. یعنی چیزی در حدود 8 میلیارد تومان! اما سایه بدهی باشگاه به مطالبات هتل‌ها، آژانس‌های هواپیمایی، وزارت اقتصاد و دارایی، وامی که در زمان مدیریت خطیب از بانک تجارت گرفته شد و سایر موارد متفرقه مربوط می‌شود.


به گفته سردار زارع ریز آمار بدهی‌های باشگاه پرسپولیس مکتوب در اختیار هیات مدیره و همچنین رییس مجمع یعنی شخص وزیر ورزش قرار گرفته است تا نسبت به حل آن اقدام شود؛ «برای آنکه مدیریت پرسپولیس در فصل آینده برای بستن تیمی مقتدر دغدغه فکری نداشته باشند، چشم امید ما به حمایت دولت و وزارت ورزش است. امیدوارم شاهد حمایت‌های آنها همچون گذشته باشیم!» اگر هزینه‌های فصل آینده را هم به بودجه مورد نیاز پرسپولیس اضافه کنید سردار رویانیان برای تیمش نیاز به بودجه‌ای 25 میلیارد تومانی خواهد داشت؟!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها