کد خبر: ۵۰۸۳۵
زمان انتشار: ۱۹:۳۷     ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۱
عضو خبرگان رهبری، اخلاق را موجب تحول و پیشرفت در زندگی انسان و ترمزی در برابر انحرافات عنوان کرد.
خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، آیت الله حائزی شیرازی، در اولین نشست اجرایی طرح مربیان اخلاق مجتمع آموزش عالی فقه (حجتیه) قم که در مسجد این مجتمع برگزار شد، ضمن تسلیت ایام فاطمیه، توجه به اخلاق را موجب تحول و پیشرفت در زندگی انسان دانسته و گفت: اخلاق ترمزی برای انسان است که به هر مسیری وارد نشود، یا به سرعت به انحراف کشیده نشود.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: انسان باید دارای دو جنبه فردی و اجتماعی باشد. به عبارت دیگر، علاوه بر این که شخص خود را به نور تهذیب می‌آراید، همراه اجتماع نیز حرکت کند و تهذیب نفس را در دستور کار خود قرار دهد.

حائری شیرازی با اظهار این که تنها ایمان و عمل صالح نمی تواند انسان را از گناهان مصون دارد، ابراز داشت: ایمان بدون توجه به مسائل اجتماعی و محیط زندگی، موجب سقوط معنوی فرد خواهد شد.

استاد اخلاق حوزه با اشاره به توصیه به حق و صبر در قرآن، خاطرنشان کرد: این دو امر قرآنی، ناظر به لزوم مشارکت در امور اجتماعی مسلمانان است؛ چرا که اگر جامعه ای به انحراف کشیده شود، تنها تشکل حق دیگری می‌تواند در مقابل این انحراف بیاستد.

وی ادامه داد: علم بدون تقوا، موجب آزردن ائمه اطهار(علیهم‌السلام) خواهد شد؛ چرا که این بزرگواران همواره توصیه کرده اند که علم، تنها در سایه تقوا به ثمره می‌انجامد.

عضو خبرگان رهبری با بیان این که اسلام باعزت، به اسلام باتقوا گفته می‌شود، بیان کرد: اسلام بدون تقوا، همان دینی است که دشمنان اسلام در آرزوی تبلیغ آن هستند و به بهترین صورت از آن سوءاستفاده می‌نمایند.

حائری شیرازی با اشاره به این که پذیرش حق، موضوعی اختیاری در بین مردم است، افزود: قیام امام زمان(عج)، برای رفع مانع تبلیغ اسلام و برطرف سازی اکراه پذیرش اسلام و حق است؛ در نتیجه ایشان در پی برقراری مقتضی و پذیرش اجباری مردم غیرمسلمان نیستند.

وی ادامه داد: انقلاب حضرت حجت(عج) برای آن است که مردم بفهمند که تا آن زمان مکره بودند و دست مکرهین با انقلاب حضرت قطع شده است.

حائری شیرازی با بیان این که تاریخ گواهی می‌دهد که شخصیت‌های اسلامی در وهله نخست ترور شخصیتی و در ادامه ترور شخص شدند، یادآور شد: تنها انقلابی که الی الله باشد، به سرانجام می‌رسد، پس انقلاب‌های درونی که رنگ و بوی خدایی ندارد، انقلاب شیطانی است.

استاد اخلاق حوزه، بزرگترین طاغوت را نفس انسان دانسته و تأکید کرد: شیطان، اعمال سوء را در درون انسان پسندیده و مقبول جلوه می‌دهد که این موضوع بزرگترین خطر برای انسان است.

حائری شیرازی در پایان توجه به اخلاق را در زندگی ضروری دانسته و گفت: مناسب است که انسان برای این ضرورت همچون دیگر ضرورت‌های زندگی وقت و اهتمام خاصی قائل شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۰۶ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۱
۰
۰
العظمی نذارید برای این .آخه تو مشکلت با ما علماء چیه آخه ؟؟؟
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها