کد خبر: ۵۰۷۸۶
زمان انتشار: ۱۸:۰۳     ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۱

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در واكنش به حمايت فرانسه و ايتاليا از ادعاي واهي امارات در خصوص جزاير سه گانه گفت: بررسي قطع رابطه با امارات در دستور كار اين هفته كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي قرار دارد.

فاطمه آليا نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران در واكنش به حمايت فرانسه و ايتاليا از ادعاهاي واهي امارات درباره جزاير سه گانه كشورمان گفت: طبق تمامي اسناد تاريخي، سياسي، حقوقي و جغرافيايي جزاير سه‌گانه ابوموسي، تنب بزرگ و تنب كوچك جزء جدا‌ناپذير خاك جمهوري اسلامي ايران است و دولت امارات و ساير عمال غرب به اين مهم واقف هستند.
 
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با بيان اينكه ادعاهاي واهي امارات سناريوي جديد آمريكا و سران غرب در قبال پيشرفت‌هاي اخير جمهوري اسلامي ايران است، تصريح كرد: موفقيت ايران در مذاكرات استانبول، فرصت بهانه جويي را از آمريكا و هم پيمانانش گرفته و سبب شده آمريكا در راستاي سناريوي جديد خود، با تحريك امارات و كشورهاي حوزه خليج فارس  بر شدت فشار ها بر جمهوري اسلامي ايران  بيافزايد.
 
عضو فراكسيون اصولگرايان با اشاره به سابقه طولاني ادعاهاي واهي امارات، اظهار داشت: تلاش شكست خورده امارات براي جايگزين كردن نام جعلي خ ل ي ج‌ به جاي خليج فارس از ديگر فرافكني هاي شكست خورده امارات در گذشته بود كه اين بار نيز خوش رقصي شيوخ عربي براي بيگانگان نتيجه اي در بر نخواهد داشت.
اين نماينده مجلس در ادامه به بيانيه اخير نمايندگان ملت در محكوم كردن ادعاهاي بي پايه‌ و اساس امارات اشاره كرد و گفت: به طور حتم مجلس شوراي اسلامي از منافع ملي جمهوري اسلامي ايران حمايت خواهد كرد.
 
عضو كميسيون امنيت ملي وسياست خارجي مجلس گفت: در صورت اصرار امارات بر ادعاهاي واهي خود، در جلسه اي فوق العاده مسئله قطع رابطه با اين كشور بررسي خواهد شد.
 
وي خاطر نشان كرد: بررسي قطع رابطه با امارات در دستور كار اين هفته كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي قرار دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۵ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۱
۰
۰
بقول( احمدی نژاد ) اگر قطع رابطه نکنید از نامردیاست
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها