کد خبر: ۵۰۷۱۵
زمان انتشار: ۱۱:۱۱     ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۱
وزیر خارجه ایتالیا با اشاره به تنشهایی که اخیرا در مسئله مالکیت ایران بر جزیره ابوموسی از سوی امارات ایجاد شده، تاکید کرد: ایتالیا امیدوار است این مسئله از طریق گفتگو و مذاکرات سیاسی میان تهران و ابوظبی حل شود.
مهر، "جولیو ترسی" وزیرخارجه ایتالیا در اظهاراتی سفر اخیر "محمود احمدی نژاد" به جزیره ابوموسی را تحریک آمیز خواند و نسبت به آن ابراز نگرانی کرد.
 
وزیرخارجه ایتالیا موضع اخیر مقامات امارات که پس از سفر استانی رئیس جمهوری با جنجال امارت همراه شده را "نرم و معتدل" توصیف کرد و افزود: ایتالیا امیدوار است این مسئله از طریق گفتگو و مذاکرات سیاسی میان تهران و ابوظبی  به صورت مسالمت آمیز حل شود.
 
از سوی دیگر، خبرگزاری امارات به پوشش اظهارات "برنار والرو" سخنگوی وزارت خارجه فرانسه پرداخته که نسبت به مواضع ایران در قبال جزیره ابوموسی ابراز تاسف کرده است.
 
سخنگوی وزارت خارجه فرانسه همچون وزیرخارجه ایتالیا سفر استانی رئیس جمهوری به جزیره ابوموسی را تحریک آمیز دانسته و از مواضع امارات تمجید کرده است.
 
برنار والرو تاکید کرد: موضوع اختلافات درباره جزیره ابوموسی باید از طریق گفتگوهای دوجانبه و یا طرح مسئله در دادگاه لاهه حل شود.
 
وی افزود: این گونه اختلافات را نمی توان با استفاده از موشک رفع کرد.
 
خاطرنشان می شود امارات در پی تنشهای اخیر سفیر خود را  از تهران  فراخوانده بود. این درحالی است که مالکیت تاریخی جزیره ابوموسی ازآن ایران است و ادعاهای امارات در این باره هیچ زمینه حقوقی بین المللی ندارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها