کد خبر: ۵۰۴۴۴
زمان انتشار: ۰۲:۰۸     ۳۱ فروردين ۱۳۹۱
ليگ قهرمانان آسيا- 2012- دور چهارم مرحله گروهي

چهارشنبه 30فروردين ماه 91- ساعت 20:30- قطر

سپاهان ايران0 - لخوياي قطر1 (نتيجه بازي رفت: 2-1 سپاهان)

داور: عبدالمالک عبدالبشیر (سنگاپور)

اخطار: محسن بنگر (70) سپاهان


لخوياي قطر: بابا مالک- عادل لامی (باکاری کانه 57 )- کریم بودینا- علی حسن عفیف(لووسین لایی 76)- خالد مفتاح- محمد موسی- دائه تارو- مجید بوقرا- نام تائه هی- مومونی داگائو(محمدرزاق 63 )- لویز

سرمربی: بالماضی

 

سپاهان: رحمان احمدی- حسن اشجاری- محرم نویدکیا- جلال حسینی- محسن بنگر- سوکای (مهدی جعفرپور67)- امید ابراهیمی- هادی جعفری- برونو سزار (احمد جمشیدیان 90)- سیدمهدی سیدصالحی- فابیو جان‌واریو (مهدی کریمیان 80)

سرمربی: زلاتکو کرانچار


شرح بازی:

سپاهان برای تداوم صدرنشینی در لیگ قهرمانان آسیا در شرایطی دور برگشت این مسابقات را در قطر آغاز کرد که دیداری سخت برابر لخویا قهرمان لیگ ستارگان قطر داشت. زلاتکو کرانچار این بار حسن اشجاری را به‌جای هاشم بیگ‌زاده در پست دفاع چپ در شرایطی به کار گرفته بود تا دغدغه نفوذهای مهاجمان فرانسوی تیم لخویای قطر را از این منطقه بگیرد.

نیمه اول:

قطری‌ها برای اعاده حیثیت در لیگ قهرمانان آسیا با بازیکنان فرانسوی و کره‌ای خود که تابعیت قطر را گرفته‌اند در ابتدای کار با بکارگیری یک بازی تک‌ضرب و رو به جلو قصد داشتند تا طلایی پوشان ایران را در زمین خود حبس کنند. لخویا با کشاندن بازی به دو جناح در اندیشه باز کردن دفاع سرسخت تیم سپاهان بود تا با نفوذهای برق‌آسای تام هی کره‌ای و علی حسن عفیف بتواند دروازه رحمان احمدی را باز کند. در آن سو کرانچار با شناختی که از لخویای قطر داشت تمامی راه‌های نفوذ تیم قطری را بسته نگه داشت و چشم به ساق‌های برونو سزار و سیدمهدی سیدصالحی بسته بود که در دو سه موقعیت سزار مدافعان تنومند لخویا و بابا مالک دروازه‌بان اين تيم را به زحمت انداخت. اما دو تیم در وقت اول به گل نرسیدند و به رختکن رفتند تا اندیشه‌های مربیان خود را در وقت دوم در مستطیل سبز بهتر به نمایش بگذارند.

نیمه دوم

با شروع نیمه دوم این سپاهانی‌ها بودند که به لحاظ روحی روانی بر شرایط و جو مسابقه مسلط شده و حملات پردامنه خود را شروع کردند. زردپوشان با پاس‌های کوتاه و تمام‌نشدنی خود سعی در حفظ توپ داشتند تا به تدریج عمق دفاع لخویا را با استفاده از سرعت و تکنیک سزار و سیدصالحی مورد آماج حمله قرار دهند. نکته حائز اهمیت شاگردان کرانچار در نیمه دوم موقعی حادث شد که در هنگام لو دادن توپ از نیمه زمین خودی با پرس کردن بازیکنان لخویا اجازه بازی‌سازی را از آنان می‌گرفتند.

سرمربی لهستانی لخویا بعد از اینکه دید تمامی تیرهایش به در بسته سپاهان می‌خورد، باکاری کانه بهترین بازیکن خود را بجای عادل لامی به بازی فراخواند که اتفاقا شوت کاشته این بازیکن به کنج دروازه سپاهان اصابت کرد اما وارد دروازه نشد. کرانچار هم برای ترمیم قدرت خط دفاعی تیمش مهدی جعفرپور مدافع-هافبک طلایی‌پوشان را به‌جای جواهیر سوکای وارد بازی کرد. اما قرمزپوشان قطری دست از حمله نکشیدند و توانستند در دقایق انتهایی مسابقه با یک حرکت ترکیبی و شوتزنی باکاری کانه دروازه سپاهان را باز کنند و اولین شکست سپاهان را در لیگ قهرمانان آسیا رقم بزنند.

 

دقایق کلیدی:

15 : فرار تند و تیز برونو سزار موقعیت تک به تک با بابا مالک را مهیا کرد، اما وی با حالت دراز کش توپ را دفع کرد.

20 : نام تائه هی، مهاجم کره‌ای لخویا می‌رفت که با یک شوت دروازه‌ سپاهان را فرو بریزد، اما رحمان احمدی با مشت توپ را دفع کرد.

30 : همکاری علی حسن عفیف و مومونی داگائو یک موقعیت خطرناک روی دروازه سپاهان ایجاد کرد که اين شوت خفیف به بیرون هدایت شد.

 46 : ارسال کرنر محرم نویدکیا با شوت نصف و نیمه فابیو جان‌واریو از بالای دروازه لخویا به بیرون رفت.

54 : شوت جواهیر سوکای در پشت محوطه جریمه لخویا در بین راه به بنگر برخورد کرد و به اوت رفت.

65 : وقتی مجید بوقرا در یک موقعیت خوب با دروازه‌بان سپاهان تک به تک شد، رحمان احمدی با تیزچنگی توپ را مال خود کرد.

84 : سزار اگر کمی در حالت تک به تک با بابا مالک دقت می‌کرد و توپ را به سینه وی نمی‌کوبید، شاید اولین گل را به‌سود زردپوشان رقم می‌زد که اینگونه نشد.

90 : شوت سرکش باکاری کانه  با مشت‌های گره‌کرده رحمان احمدی به کرنر رفت.

 

شرح گل‌ها:

1-0 لخویا : حرکت ترکیبی بازیکنان لخویا در پشت محوطه جریمه سپاهان سبب شد تا باکاری کانه با یک شوت سرکش دروازه سپاهان را باز کند.

 

بهترین بازیکن:

باکاری کانه بازیکن تعویضی لخویا با زدن یک توپ به تیر دروازه و با به ثمر رساندن گل برتری و انجام بازی هدفمند و موثر بهترین بازیکن میدان بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها