کد خبر: ۵۰۳۲۲
زمان انتشار: ۱۲:۲۲     ۳۰ فروردين ۱۳۹۱
یک کارشناس فرانسوی با تاکید بر اینکه روند حل بحران در اروپا نادرست و دیوانه وار است و این اتحادیه در مسیر نابودی خود قدم برمی دارد اظهار داشت که من می ترسم قاره سبز به سرنوشت اتحاد جماهیر شوروی گرفتار شود.
مهر، "فرانکوییس هایسبورگوف" یک دیپلمات فرانسوی و رئیس  انستیتو بین المللی بررسی های استراتژیک در لندن در گفتگو با روزنامه اتریشی "استاندارد" اظهار داشت که من می ترسم اتحادیه اروپا به سرنوشت اتحاد جماهیر شوروی سابق دچار شود.

وی همچنین اظهار داشت: شک و تردید واژه درستی در این باره نیست. من درباره سرنوشت اروپا نگرانم و می ترسم. من می خواستم که اتحادیه اروپا به یک پروژه موفقیت آمیز تبدیل شود. اما اخیرا شرایط دیگر به گونه ای نیست که ما به این مسئله باور داشته باشیم. در یک بحران عمیق اجتماعی و اقتصادی باید تصمیمات سیاسی با ضروریات مورد نیاز جامعه هماهنگی و مطابقت داشته باشند.

وی افزود: اما در اتحادیه اروپا چنین شرایطی وجود ندارد و این بزرگترین مسئله در روند تصمیم گیریهای اروپایی از زمان شکل گیری بحران در این اتحادیه می باشد. ما در اینجا شباهتهایی را بین اتحادیه اروپا و اتحاد جماهیر شوروی سابق در سالهای نزدیک به فروپاشی اش می بینیم.

این دیپلمات فرانسوی در ادامه این گفتگو اظهار داشت: دو راه حل برای اروپا وجود دارد یکی اتحاد بین دولتها و خلق یک اتحادیه انتقالی بر اساس همان اصلی که در هر فدراسیون با یک ارز واحد از جمله در آمریکا برقرار است. به عنوان مثال آلاسکا به آلاباما کمک می کند. اما تا زمانی که آلمان این مسئله را نپذیرد که باید یک اتحادیه انتقالی تشکیل شود خطر انفجار در منطقه یورو و اتحادیه اروپا بسیار بالاست.

وی افزود: راه حل دوم که سناریوی وحشتناکی می باشد این است که منطقه یورو نابود شده و ما مجددا به سیستم ارز ملی برگردیم که 15 سال پیش داشتیم با همه عواقبی که می تواند داشته باشد. در حال حاضر ما داریم دقیقا همان کاری را انجام می دهیم که در کتابهای آموزش اقتصادی غلط ارزیابی می شود و آن این است که در دوران بحران بودجه را احیا می کنیم. این کار دیوانگی است. اگر ما به این روند ادامه دهیم به زودی اسپانیا به یونانی دیگر تبدیل خواهد شد.

"هایسبورگوف" در بخش دیگری از این گفتگو خاطر نشان کرد: انگلیس خود را از روند (حل بحران در اروپا) کنار می کشد و این امر یک چالش سیاسی و استراتژیک بزرگی را ایجاد می کند. کشورهای اروپایی که از شایستگیهای سیاسی، دیپلماسی و نظامی برخوردارند تنها فرانسه، آلمان و انگلیس هستند.

وی در ادامه به عدم همکاری و هماهنگی قدرتهای اروپایی و اینکه به ویژه انگلیس راه خود را می رود اشاره کرده و همچنین در بخش دیگری از این گفتگو اظهار داشت: کشورهای عضو اتحادیه اروپا یک شخصیت کاملا شناخته نشده را به عنوان مسئول در اتحادیه اروپا می خواستند که به آن رسیدند. اشتون در اتحادیه اروپا تنها پایین ترین حد انتظارات را برآورده کرده است. وی مسئولیت در زمینه های امنیتی و دفاعی را نمی پذیرد. سیاست امنیتی و خارجی مشترک در اروپا امروزه کاملا به مسئله حل بحران یورو وابسته است. تا زمانی که این بحران حل نشود در این راستا هیچ اتفاقی در اتحادیه اروپا رخ نخواهد داد. اروپا در اصل شدیدا در مسیر نابودی خود گام برمی دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۰۹ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۱
۰
۰
امیدواریم
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها