کد خبر: ۵۰۳۱۰
زمان انتشار: ۱۱:۳۸     ۳۰ فروردين ۱۳۹۱
لغو ناگهانی دیدار تدارکاتی تیم ملی فوتبال ایران با تیم امارات سبب شد برنامه‌ریزی کارلوس کی‌روش برای آماده سازی تیم ملی برای حضور در مرحله پایانی رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2014 برزیل در قاره آسیا  مختل شود، کی‌روش که تمایل به تغییر برنامه‌های خود نداشت به مسوولان فدراسیون فوتبال اعلام کرد باید هرچه سریع‌تر حریفی تدارکاتی برای تیم ملی انتخاب شد تا کادر فنی تیم ملی بتواند بازیکنان دعوت شده به اردو را مورد آزمایش قرار دهد.

به گزارش رجانیوز، مدیران فدراسیون فوتبال برای انجام بازی تدارکاتی تیم ملی دست به کار شدند، در میان گزینه‌های پیش روی فدراسیون فوتبال نام یک تیم گمنام آفریقایی هم قرار گرفت اما کسی گمان نمی‌برد تیم ملی موریتانی از میان گزینه‌های موجود به عنوان حریف تیم ملی برای انجام بازی تدارکاتی انتخاب شود.

مدیران فدراسیون فوتبال به دلیل حضور تیم ملی موریتانی در کشور امارات مکاتبات خود را با مدیران این فدراسیون آغاز کردند تا آنها پس از اتمام اردوی تدارکاتی خود در دبی به تهران بیایند تا در یک جدال تدارکاتی برابر شاگردان کارلوس‌کی‌روش قرار گیرند،مدیران موریتانی از این پیشنهاد استقبال کردند اما شروطی را برای سفر به تهران اعلام کردند که این شروط با عصبانیت طرف ایرانی رو به رو شد، آنها از فدراسیون فوتبال ایران خواستند با تامین هزینه‌های سفر به تهران و پرداخت مبلغ20000 هزار دلار زمینه انجام این بازی را فراهم کنند.

مدیران فدراسیون فوتبال با شنیدن شروط فدراسیون موریتانی تصمیم گرفتند قید انجام این بازی تدارکاتی پرهزینه را بزنند اما پیدانشدن حریف تدارکاتی برای بازی با تیم ملی فوتبال ایران سبب شد پس از کش و قوس‌های فراوان طرف مقابل قدری در رقم پیشنهادی خود برای سفر به تهران تخفیف دهد تا انجام این بازی قطعی شود، بر اساس گزارش امروز روزنامه دولتی ایران فدراسيون فوتبال ایران متعهد شده هزينه بليت رفت وبرگشت تهران - دبي براي كاروان 28 نفره حريف تيم ملي را فراهم كند. از طرفي خرج اقامت اين تيم در هتل المپيك هم بر عهده فدراسيون فوتبال خواهد بود. ضمن اينكه قرار است مديران فدراسيون فوتبال قبل يا بعد از بازي به هر نفر از بازيكنان و اعضاي كاروان موريتاني 1000 دلار پول تو جيبي بدهند!

بر این اساس فدراسیون فوتبال ایران باید برای انجام این بازی تدارکاتی رقمی حدود 66 میلیون تومان هزینه کند تا این تیم آفریقایی برابر تیم ملی فوتبال ایران در آزادی به میدان بیاید. تیمی که به عنوان ضعیف ترین حریف تیم ملی فوتبال ایران در تاریخ فوتبال ایران شناخته می‌شود. حريف ضعيف تيم ملي ايران در تاريخ 51 ساله فوتبال خود، تنها سه بار در بازي‌هاي مختلف به پيروزي رسيده است كه اين آمار بهترين دليل براي اين است كه وقتي رنكينگ فيفا را نگاه مي‌كنيم نام موريتاني را در رتبه 202 جهان ببينيم. در واقع بر اساس رده بندي فيفا در حال حاضر تنها سه تيم آندورا، مونتسرات و سن مارينو از موريتاني ضعيف‌تر هستند و پنج تيم آخر رنكينگ فيفا هميشه بر سر رسيدن به‌عنوان بدترين تيم فوتبال دنيا با هم رقابت سختي دارند.

البته موريتاني، يك بار در سال 1995 توانست در رده 85 فيفا قرار بگيرد اما خب در آخرين رده بندي فدراسيون جهاني فوتبال موريتاني همانطور كه اشاره شد تيم 202 جهان بود. آخرين برد تيم ملي موريتاني در تاريخ فوتبال خود هم در سال 2007 مقابل بوروندي با هدايت پاتريك نووا فرانسوي به دست آمده است. پاتريك نووا مربي فرانسوي الاصل موريتاني سابقه مربيگري در تيم‌هاي ملي گينه و نيجر را در كارنامه خود دارد و در ليگ دوسته دوم فرانسه و دسته اول باشگاهي مصر هم سابقه مربيگري دارد.

با توجه به توضيحات ارائه شده با قاطعيت مي‌توان گفت كه موريتاني ضعيف ترين حريف تاريخ فوتبال ايران به حساب مي‌آيد كه دعوت از اين تيم براي حضور در ايران و انجام بازي دوستانه با تيم ملي ايران براي اهالي فوتبال جاي تعجب دارد. موريتاني در آخرين بازي دوستانه خود چند روز پيش در شهر دبي مقابل مصر قرار گرفت و در نهايت شكست 3- صفر را تجربه كرد. كارلوس كروش هم با تماشاي عملكرد موريتاني در اين مسابقه رضايت داد كه تيم ملي با موريتاني بازي كند.

اين كشور كه سال‌ها مستعمره فرانسه بوده، بعد از استقلال رسمي، در سال 1961 فدراسيون فوتبال خود را تشكيل داده است و نخستين بازي رسمي‌اش را در سال 1963 در داكار مقابل كنگو انجام داده و در اين بازي باخت سنگين 6- صفر را تجربه كرده است. موريتاني بعد از اين مسابقه در مقاطع زماني مختلف مقابل حريفاني چون چاد، ليبريا و نيجر هم قرار گرفته كه در هر سه بازي بازنده زمين را ترك كرد. نكته جالب توجه و ركورد عجيب كارنامه حريف امروز تيم ملي ايران اين است كه موريتاني از سال 1963 كه نخستين بازي رسمي‌اش را انجام داد تا تاريخ 1973 به مدت ده سال در تمام مسابقاتي كه به ميدان رفته باخته است و حتي يك مساوي هم در كارنامه عملكرد ده سال اول اين تيم ديده نمي‌شود. در سال 1973 در چارچوب مسابقات مقدماتي جام ملت‌هاي آفريقا موريتاني براي نخستين بار توانست از تانزانيا مساوي بگيرد. سال 1980 براي فوتبالدوستان اين كشور ناشناخته از اهميت ويژه‌اي برخوردار است. موريتاني در اين سال بعد از اينكه بارها و بارها به مالي باخت، توانست در جريان يك بازي مالي را با نتيجه 2- يك شكست بدهد اما مدتي بعد در مرحله مقدماتي جام ملت‌هاي آفريقا اين تيم دوباره با مالي روبرو شد و اين بار تن به باخت سنگين 11- صفر مقابل اين تيم داد. سنگين ترين شكست تاريخ فوتبال ملي موريتاني نيز به باخت 14- صفر مقابل گينه در سال 1972 برمي گردد.

نکته قابل توجه دیگر اینست که علی رغم موافقت کارلوس کی‌روش برای انجام دیدار تدارکاتی با این تیم وی دوست ندارد این دیدار از سوی فدراسیون جهانی فوتبال به عنوان یک دیدار رسمی مورد توجه قرار گیرد،به همین دلیل وی در مذاکرات خود با مسوولان فدراسیون فوتبال تاکید کرده است این دیدار از طریق رسانه ملی ایران پخش زنده نشود به همین خاطر دوربین های تلویزیونی پشت در استادیوم آزادی خواهند ماند تا دوربینی تصاویر این بازی را ثبت نکند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها