کد خبر: ۵۰۲۵۵
زمان انتشار: ۱۰:۰۸     ۳۰ فروردين ۱۳۹۱
کارگردان فیلم سینمایی "33 روز" درباره اکران فیلم‌های ایرانی در کشورهای عربی عنوان کرد، با توجه به تشنگی که در کشورهای همگرا دیده می‌شود باید در این بخش سرمایه‌گذاری بیشتری کنیم.
جمال شورجه در ارتباط با آغاز اکران فیلم "33 روز" در لبنان به مهر گفت: قرار بود در ابتدا این فیلم به همراه فیلم سینمایی "ریسمانی نزدیک‌تر از گردن" ساخته مسعود اطیابی به طور همزمان در لبنان روی پرده برود، اما عنوان کردند این امکان وجود ندارد که دو فیلم ایرانی با هم اکران شوند، به همین دلیل ما اکران خود را دیرتر آغاز کردیم.

وی افزود: "33 روز" برای کشورهای عربی و با هدف‌گیری شرایط آنها ساخته شده‌است و عوامل فیلم و بازیگران همه عرب بودند. البته فکر می‌کنم بهترین کار را اطیابی انجام داد که پس از اکران در کشور لبنان قصد دارد فیلم را در ایران روی پرده ببرد. اما ما برعکس این کار را انجام دادیم.

این کارگردان ادامه داد: فکر می‌کنم "33 روز" با استقبال خوبی از طرف لبنان و کشورهای عربی مواجه شود. به هر حال این فیلم درباره جنگ 33 روزه لبنان و مقاومت مردم است. زبان فیلم هم لبنانی است. واکنشی که در اکران‌های خصوصی در این کشورها داشتیم ما را به این موضوع مطمئن کرد. در کشورهای مصر و تونس هم ما با توجه و استقبال مردم روبرو شدیم.

وی در ادامه بیان کرد: حتما در جریان نمایش "33 روز" در جشنواره بغداد هم هستید. البته به فکر اکران فیلم در کشور سوریه نیز هستیم. بیشتر تلاش می‌کنیم در کشورهای ضد اسرائیلی فیلم را روی پرده ببریم. گروه مصری فیلم را در ایران دیدند و می‌خواستند کپی را در اختیار بگیرند. آنها معتقد بودند که اگر چنین فیلم‌های در کشورشان اکران می‌شد قطعا انقلاب آنها زودتر به ثمر می‌رسید.

شورجه افزود: در بغداد حتی سینماداران هم از فیلم استقبال کردند. همانطور که می‌دانید بهترین فیلم جشنواره بغداد شد. بهتر است برای اکران چنین فیلم‌هایی در کشورهای عربی که همسو با ما هستند بیشتر تلاش کنیم. در کشورهایی همچون بحرین و عربستان که مردم در خیابان با دولت خود مخالفت می‌کنند قطعا نشان دادن این آثار تاثیر مثبتی‌بر روی آنها خواهد گذاشت زیرا پیام فیلم مقاومت مردم است.

وی با اشاره اکران فیلم‌های ایرانی در کشورهای همسایه گفت: متاسفانه در این بخش تلاشی صورت نگرفته است. مسئولان پخش بیشتر روی فیلم‌های جشنواره‌ای تاکید دارند. آن هم جشنواره‌های کوچک که خیلی تاثیری در روند سینما نخواهند داشت. بهتر است زودتر به فکر نمایش آثار در این کشورها باشیم و زمینه را برای ایجاد این شرایط فراهم کنیم. باید سازمان سینمایی گسترده‌تر عمل کند.

شورجه تاکید کرد: به هر حال هر شرایطی هزینه‌ای می‌طلبد. به طور نمونه در  یکی از این کشورها ما برای بخش تبلیغات فیلم باید 50 درصد هزینه را سرمایه‌گذار ایرانی و مابقی را پخش‌کننده خارجی پرداخت کند. البته بعد از مدتی سود هم به همراه خواهد داشت. سینمای مصر و الجزایر در دنیا در بخش اکران حرف اول را می‌زند. با توجه به تشنگی که در کشورهای همگرا دیده می‌شود و وجود دارد باید سرمایه‌گذاری بیشتری در این زمینه داشته باشیم.

وی افزود: مجموعه تلویزیونی حضورت یوسف را سه میلیارد نفر در دنیا دیدند. این سریال یک قصه دینی و پیام مردم شیعه را منتقل می‌کند. ما با ساخت آثار اینچنینی می‌توانیم فرهنگ خود را منتقل کنیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها