کد خبر: ۵۰۱۲۵
زمان انتشار: ۱۳:۴۲     ۲۹ فروردين ۱۳۹۱
تیم مهرام ایران در حالی شب گذشته به مقام قهرمانی مسابقات غرب آسیا رسید که بار دیگر ناتوانی مسئولان در میزبانی مسابقات بزرگ نمایان شد.
فارس، شب گذشته سالن بسکتبال آزادی شاهد جدال بسیار حساسی بود. دیداری که قهرمان غرب آسیا را مشخص می‌کرد.

مهرام و الریاضی لبنان که 2 قدرت بسکتبال غرب آسیا محسوب می‌شوند در دیدار پنجمشان در حالی برابر هم به میدان رفتند که ناهماهنگی برای انجام این بازی حساس موج می‌زد.

حدود یک ساعت به آغاز بازی مانده بود که به دلیل پرشدن ظرفیت سالن درهای ورزشگاه آزادی بر روی تماشاگران بسته شد تا تعداد زیادی از هواداران پشت درهای بسته بمانند.

نکته جالب تر اینکه برخی خبرنگاران رسانه‌های نوشتاری و تصویری هم چوب این ناهماهنگی را خوردند تا پشت در بمانند و موفق به حضور در سالن برای پوشش خبری مسابقه نشوند. آنها حتی کارت حراست وزارت ورزش و جوانان را هم در دست داشتند، اما هیچ توجهی برای ورود آنها به سالن نشد.

*جایگاه خبرنگاران باز هم در اختیار غریبه‌ها

 همانند همیشه و در بازی های حساس جایگاه خبرنگاران سالن آزادی در اشغال افراد متفرقه قرار بود. البته شاید مسئولان سالن این کار را انجام دادند تا جای خبرنگارانی که نتوانسته بودند وارد سالن شوند خالی نماند!

خبرنگارانی هم که پس از سختی تمام وارد سالن شدند مجبور بودند ایستاده کار خبری خود را انجام دهند.

*سعیدلو آمد، کی‌روش بسکتبالی شد

علی سعیدلو، اخرین رئیس سازمان تربیت بدنی که در زمان ریاست خود رابطه خوبی با مشحون، رئیس فدراسیون بسکتبال داشت به سالن آزادی آمده بود تا رابطه صمیمی خود را بیشتر نشان دهد.

کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال پس از تمرین این تیم در سالن حضور یافت تا بسکتبال ایران را از نزدیک ببیند. کی‌روش به محض ورود به سالن با تشویق گسترده هواداران روبرو شد.

وی که در فوتبال بعضا از ناهماهنگی گلایه دارد شب گذشته اوج این ناهماهنگی ها در بسکتبال را نیز از نزدیک دید.


* حاشیه‌سازی سرمربی الریاضی برای کاستن از سرعت بازی

در اواخر کوارتر نخست بود که فواد ابوچاکرا، سرمربی الریاضی در اعتراض به داوری تیمش را بیرون کشید و اجازه بازی به بازیکنان نداد. عملکرد او که کاملا مشخص بود برای ایجاد وقفه در بازی است پس از حدود 15 دقیقه و صحبت‌های ناظر دوباره وارد میدان شدند.

کاردفنی مهرام هم در مقابل این حرکت سرمربی الریاضی به ناظر و داور بازی معترض شدند. در این میان تماشاگران ایران هم پرشور نام ایران و مهرام را فریاد می‌زدند.

*ناهماهنگی موج می‌زد

ناهماهنگی برای انجام یک بازی حساس روز گذشته کاملا موج می‌زد. فدراسیون بسکتبال که میزبان اصلی این بازی بود در انجام وظایف خود به خوبی عمل نکرد و نتوانست میزبانی مناسبی را داشته باشد.

کاملا مشخص بود که برای این بازی به دلیل حساسیت بالا و اینکه قهرمان غرب آسیا مشخص می‌شد، تماشاگران زیادی به سالن بیایند، اما محمود مشحون پس از پایان بازی اعلام کرد که پیش‌بینی حضور این اندازه تماشاگر را نمی کرد.

وی در پاسخ به سوال فارس که چرا سالن 12 هزار نفری برای این بازی در نظر گرفته نشد، گفت: امکانات فنی برای برگزاری این بازی در آن سالن نبود، اما باید صادقانه بگویم که برای حضور این اندازه تماشاگر پیش‌بینی نکرده بودیم.

بازی روز گذشته نشان داد که ورزش ایران هنوز جنبه میزبانی از بازی‌های بزرگ را ندارد.

* تورهایی که به رسم معمول پاره شد

پس از پایان بازی و فهرمانی مهرام بازیکنان این تیم با پرچم ایران دور افتخار زدند و به رسم معمول تورهای سبد پاره شدند.مهدی کامرانی و صمد نیکخواه بهرامی 2 بازیکنی بودند که تورها را با قیچی بریدند و به یادگاری بردند.

مهرام روز گذشته با شکست 96 بر 86 الریاضی لبنان برای سومین بازی قهرمان مسابقات بسکتبال غرب آسیا شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها