کد خبر: ۵۰۱۰۱
زمان انتشار: ۱۲:۲۵     ۲۹ فروردين ۱۳۹۱
اعلام موجودیت جبهه پایداری انقلاب اسلامی خواب بسیاری از دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی و باندهای قدرت و ثروت را پریشان کرده است به گونه ای که همگی یکصدا و هماهنگ سعی در تخریب این جبهه بزرگ انقلابی و مردمی نموده اند.

به گزارش سرویس سیاسی بی باک،  انتخابات هاي پي در پي در نظام اسلامي با مشاركت خيره كننده ملت فهيم ايران هميشه نمود روشن و واقعي مردمسالاري ديني در كشور ما بوده است و چون غرب را در اصرار بر موضع خود مبني بر نبود آزادي در كشور به چالش مي كشد، همواره مورد سوء نيت غرب و استكبار جهاني قرار داشته است. اما پس از انتخابات رياست جمهوري سال 88 و به دليل بحث و نظرهاي مختلف پيرامون آن، و به دليل شرايط حساس منطقه و جهان كه برخلاف عقيده غرب و طرفدارنش، ايران را بيشتر از هر زمان ديگر در موضع قدرت قرار داده است. اين انتخابات رنگ و بوي ديگري گرفته است؛ بطوريكه حتي سايت ها و مراكز خبري جهاني نيز از اين انتخابات به عنوان حساسترين انتخابات پس از انقلاب ياد كرده اند.

اما عاملي كه باعث تشديد فوق العاده نگراني ها از انتخابات پيش روست، تشكيل جبهه پايداري انقلاب اسلامي است. روزنامه انگليسي فايننشال تايمز دراينباره مي نويسد: ”ظهور يك گروه تندرو، اوضاع را پيچيده تر كرده و اين در حالي است كه اين انتخابات به خودي خود نگران كننده است." نويسنده اين مطلب، تمام تلاش خود را به كار برده تا جبهه پايداري را گروهي تندرو و متعصب معرفي كند كه حتي مي توانند بر سياست خارجي كشور تأثير بگذارند.

اعلام اعضاي جبهه پايداري مبني بر پيروي قاطع از فرامين مقام معظم رهبري و حمايت علامه مصباح یزدی –دامت بركاته- از اين جبهه، بر نگراني هاي غرب از پيروزي اين گروه افزوده است.

در متن زير، قسمت هايي از تحليل فايننشال تايمز از انتخابات و مواضع جبهه پايداري انقلاب اسلامي را مي خوانيم:

" بنا به هشدار تحليلگران، موفقيت نيروهاي افراطي در انتخابات پيش روي مجلس شوراي اسلامي ايران، تنش بين رژيم اسلامي و قدرت هاي غربي بر سر برنامه هسته اي ايران را تشديد خواهد كرد.

ظهور يك گروه تندرو، اوضاع را پيچيده تر كرده و اين در حالي است كه اين انتخابات به خودي خود نگران كننده است.

... پارلمان ايران به ندرت تأثيري بر سياست خارجي و پرونده هسته ايران داشته است، اما هر جناحي كه برنده انتخابات شود مي تواند تأثير بيشتري بر رهبر ايران كه حرف آخر را در همه امور، از جمله مسئله هستهاي در كشور مي زند داشته باشد. در اين زمينه، صف آرايي افراطي ترين نيروها تحت عنوان جبهه پايداري انقلاب اسلامي، به نگراني ها دامن مي زند.



همچنين اين انتخابات در زماني انجام مي شود كه ايالات متحده و اتحاديه اروپا، تحريم هاي مالي و نفتي جديدي را -در بحبوحه ترس از حمله احتمالي اسرائيل و نگراني روزافزون در خصوص برنامه هسته اي- به ايران تحميل كرده اند. نگراني ها بيشتر از اين مسئله افزايش مي يابد كه افراطي ها [جبهه پايداري انقلاب اسلامي] احتمال دارد به درگيري نظامي تمايل داشته باشند زيرا معتقدند جنگ، قدرت آنان را در كشور و در منطقه افزايش خواهد داد.

جبهه پايداري از وزاري سابق كابينه، برخي نمايندگان كنوني مجلس و متعصبين مذهبي تشكيل شده است.

 بنا بر گزارش هاي دريافتي، آيت الله محمدتقي مصباح يزدي كه يكي از روحاني ساكن شهر مقدس قم است، چهره مذهبي حامي اين جريان معرفي شده است.

... جبهه پايداري، از رهبر ايران حمايت مي كند و برخي اعضاي آن پيش تر در دولت احمدي نژاد بوده اند.

... تحليلگران نگران نفوذ جبهه پايداري - در صورت موفقيت- بر سياست ايران هستند و نمي دانند تاكتيك هاي اين جبهه چه خواهند بود. اعتقاد بر اين است كه حاميان اين طيف، براي قطع فروش نفت به تمام كشورهاي اتحاديه اروپا به عنوان اقدامي پيش گيرانه نسبت به تحريم نفتي ايران توسط غرب كه در روز يكم جولاي لازم الاجرا خواهد شد فشار آورده اند.

(واحد رصد بين الملل جبهه پايداري انقلاب اسلامي )
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها