کد خبر: ۴۹۸۲۶
زمان انتشار: ۰۱:۱۰     ۲۸ فروردين ۱۳۹۱
«حسين فرح بخش» تهيه كننده و كارگرداني كه نمايش فيلمش- زندگي خصوصي- در جشنواره فجر اعتراضات مردمي وسيعي را برانگيخت در گفت وگو با هفته نامه يكشنبه مورخه 20/1/1391 (كه در محافل رسانه اي وابسته به حلقه انحراف معرفي مي شود) ضمن دفاع از فيلمش آن را سياسي تر از فيلم «قلاده هاي طلا» خوانده و خواستار پرداخت مبلغ ضرر و زيان فيلمش به مبلغ هفتصد ميليون تومان از سوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي شده است. وي در پاسخ به اين سؤال كه چرا فيلمتان با اين همه واكنش همراه بوده مي گويد:
«...در خانواده اي بزرگ شده ام كه از سابقون انقلاب اسلامي بوده و از كودكي در كنار مرحوم پدرم مسائل مختلف را از نزديك ديده ام. كساني كه ما در فيلم زندگي خصوصي به تصوير كشيده ايم كساني هستند كه قبل از انقلاب هيچ تلاشي انجام ندادند و بعد از پيروزي انقلاب اسلامي خود را صاحب اين انقلاب معرفي كردند و با كارهاي افراطي باعث شدند جمعي نسبت به انقلاب بدبين شوند.»
فرح بخش در ادامه معترضان به فيلم خود را با فتنه گران سال88 مقايسه مي كند و مي گويد:
«...يك عده به خيابان ها آمدند و مثل همان آدمهايي كه سال88 به خيابان ها ريختند، يك كار غيرقانوني انجام دادند.»
وي در ادامه از موضع قدرت ادعا مي كند:
«فكر نمي كنم كسي جرأت تهديد كردن من را داشته باشد. كساني كه اين جنجال ها را به راه انداخته اند، بهتر از هر كس ديگري من را مي شناسند و جرأت تهديد كردن مرا ندارند.»
وي حتي ضمن تعرض به خطيب نماز جمعه تهران مي گويد؛ كسي كه مردم را به تقوا دعوت مي كند، چگونه مي تواند نديده درباره يك فيلم اظهار نظر كند.
هفته نامه يكشنبه در ادامه مصاحبه خود اين سؤال معنادار را كه ترجيع بند رسانه هاي ضدانقلاب درباره مدير مسؤل كيهان است مطرح كرده و مي پرسد؛ «رفتن سراغ كاراكتر حسين شريعتمداري كمي جسارت مي خواهد»، فرح بخش در پاسخ مي گويد:
«يادتان باشد من جز از خدا از هيچ كس ديگري حساب نمي برم و با اينكه آدمهاي كره زمين را محترم مي دانم اما جز امام زمان(عج) براي هيچ كس ديگري ارزش مطلق قائل نيستم و از كسي هم نمي ترسم...»
وي در پايان فرج الله سلحشور كارگردان سريال «يوسف(ع) پيامبر» را هم از تيغ زبان خود بي نصيب نمي گذارد و او را فردي مزاحم سينما معرفي مي كند.
شايان ذكر است حسين فرح بخش در اوائل دهه1360 توسط دوست كارگردان و سرمايه گذارش «امير-ت» به عنوان كارگزار و مستخدم وي وارد سينماي ايران شد. اما پس از توليد دو فيلم از سوي امير-ت، «فرح بخش» با ادعاي ورشكستگي كسي كه در مجامع سينمايي كيف او را به دست مي گرفت و در پشت سر او راه مي رفت با معضلات مالي بسياري تنها گذاشت و با مشاركت عناصري مانند منوچهر-ص تهيه كننده فيلمهاي آبگوشتي رژيم شاه، عباس شباويز تهيه كننده توده اي رژيم شاه و افرادي از اين دست شروع به توليد فيلمهاي بي ارزش توليد به مصرف نمود، فيلمهايي كه حداكثر طي مدت كوتاهي فيلمبرداري و تدوين مي شوند و در شهرستانها بازگشت مالي هنگفتي داشتند.
«فرح بخش» طي همه اين سالها به كمك اين روش ثروت زيادي اندوخت به گونه اي كه «سينما عصر جديد» بازسازي شده را واقع در خيابان آيت الله طالقاني به همكاري برخي دوستان از صاحب آن «كاوه» خريد تا فيلم هاي بي ارزشش در سينماي موسوم به دانشجويان و فرهيختگان هم به نمايش دربيايد.
فرح بخش از رهگذر توليد چهل و اندي فيلم كه عموماً بي ارزش و گاه مستهجن بوده اند علاوه بر اين سينما در زمينه برج و مراكز تجاري سازي هم فعال است. به گونه اي كه در حال حاضر يكي از كلان سرمايه داران شهر تهران به حساب مي آيد.
گفتني است مصاحبه كننده هفته نامه وابسته به حلقه انحرافي اين پرسش از فرح بخش و پاسخ وي را حذف كرده است كه «آقاي فرح بخش در محافل سينمايي گفته مي شود كه شما به ثروت دست يافته ايد ولي به دليل احساس كمبود شخصيت و براي مطرح كردن خود در فيلم زندگي خصوصي به دامان اين و آن پيچيده ايد. آيا اين ديدگاه را قبول داريد؟!»

کیهان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۳۲ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۱
۰
۰
عجب چون سرمايه دار بود پس بدنبال فيلمي بود كه سرمايه داشته باشد و بتونه باز هم پول در بياره!
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها