کد خبر: ۴۹۸۰۶
زمان انتشار: ۰۰:۰۱     ۲۸ فروردين ۱۳۹۱
وزارت ورزش و سازمان بازرسي بحث مالي استقلال را بررسي كنند؛
مدير عامل سابق استقلال تهران گفت: با توجه به احتمال تغييرات در مديريت استقلال مي بايست وزارت ورزش و سازمان بازرسي با يك تيم ويژه مسائل مالي استقلال را كنكاش كنند.
امير رضا واعظ آشتياني در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران گفت: به هر حال مديراني كه در مسند قرار مي گيرند تعهداتي دارند كه مي بايست در زمان رفتن مورد محاسب قرار گيرد و اين موضوع بر عهده وزارت ورزش و سازمان بازرسي كل كشور است.

* بدهي فصل هاي قبل استقلال را دادم

وي ادامه داد: در زمان مديريت من استقلال 5 ميليارد تومان بدهي داشت و طي توافق با سازمان تربيت بدني سابق به تدريج به تعهداتي عمل كرديم كه حتي مربوط به دوره حضور ما نبود اما توانستيم در طول دوران حضورم در استقلال 5 ميليارد بدهي اين تيم را به صفر برسانم.

وي افزود: بجز پرداخت بدهي ها ما حدود دو ميليارد و هفتصد ميليون از سازمان طلب داشتيم بدان معني كه ا ز تعهدات سازمان نسبت به استقلال مي بايست اين پول به ما پرداخت مي شد كه البته اين مسئله صورت نگرفت.

* سازمان سابق به تعهداتش در مورد ما عمل نكرد

واعظ آشتياني ادامه داد: بجز مبلغ فوق ما حدود 300 ميليون تومان در بحث مخارج جاري و بدهي هاي كوچك متعهد به پرداخت بوديم البته به اضافه دو ميلياردو هفتصد ميليون که سازمان از پرداخت اين پول استنكاف مي كرد و همين مسئله منجر به استعفاي هيئت مديره شد.

وي گفت: بودجه ما در آن زمان درآمد سه ميلياردي از حاميان مالي بود كه در بخش تعهدات مالي ما بود و مابقي را كه مي بايست سازمان به استقلال پرداخت مي كرد كه آن هم جزء بدهي هاي ما محسوب نمي شد بلكه تعهدي بود كه بر عهده سازمان وقت بود.

* استقلال من انضباط مالي داشت

واعظ آشتياني افزود: اسناد و مدارك پرداخت بدهي 5 ميلياردي استقلال را به بازيكناني كه در 3 فصل گذشته از استقلال طلب داشتند در برنامه هاي مختلف ارائه داده ام و اين نشان از انضباط مالي استقلال در دوران مديريت بنده دارد.

وي تصريح كرد: بين سازمان سابق، وزارت حال حاضر و باشگاه هاي استقلال پرسپوليس تعهدي است كه در گذشته مي بايست 40 درصد هزينه هاي باشگاه را متولي آن يعني سازمان و يا وزارت حال حاضر تامين كند و 60 درصد مابقي به عهده مدير عامل و باشگاه است وي با اعداد و ارقامي كه ارائه دادم نشان مي دهد اين طراز مالي و تعهدات در زمان مديريت من مو به مو اجرا شده است.

* اين نيست كه هر مديري بيايد و برود كسي هم پي گير نباشد

وي در مورد وضعيت حال حاضر استقلال گفت: به گفته آقايان تا بحال 6.5 ميليارد پول گرفته اند و با احتساب 2 ميلياردي كه خودشان مي گويند بودجه معادل با 8.5 ميليارد تومان در ا ختيار داشته اند و در صورتيكه تعهداتي درآمد و بودجه في مابين وزارت و باشگاه استقلال را 50-50 حساب كنيم بودجه امسال بايد 17 ميليارد باشد و باشگاه مي بايستي 8.5 ميليارد درامدزايي داشته باشد در غير اين صورت تمام مبلغ اضافه تر از 8.5 ميلياردي كه 6.5 آن را از وزارت ورزش گرفته اند بدهي محسوب مي شود كه البته با شرايط موجود و خريدهاي استقلال بايد ديد در پايان چه بيلان كاري از بحث مالي به جاي ميگذارند اما به اعتقاد من اين نيست كه هر مديري بيايد و برود كسي هم پي گير نباشد بايد وزارت ورزش و سازمان بازرسي اين موضوع را پي گيري كنند و مواضع مالي باشگاه را مشخص كنند مگر مديري كه آمده تعهد نداشته؟ مگر نه اينكه بايد جوابگو باشد؟ مدير عامل استقلال هم در صورتيكه رفتني باشد بايد مورد بررسي نقد يك تيم كارشناسي قرار گيرد.

وي ادامه داد: اگر وزارت اين مسئله را بررسي كند كه هيچ، در غير اين صورت سازمان بازرسي كل كشور موظف است به اين موضوع رسيدگي كند.

*سقف قرار داد تبديل به كف قرار داد شد

وي در مورد خريد بازيكنان گران قيمت نيز افزود: سقف قرار داد قانوني معكوس بود كه به كف قرار داد تبديل شد و حالا با اين بي برنامگي ارزان ترين بازيكن يعني كف بازيكنان به سقف يعني 350 ميليون رسيده است و اين باعث شده وضعيت مالي باشگاه ها بهم بريزد.

واعظي آشتياني افزود: من در زمان مديريتم افتخار اين را دارم كه سقف قرار داد را رعايت كردم و اين موضوع شفاف است اما در حال حاضر بعيد مي دانم تيم هاي بزرگ و متمول براي جذب بازيكنان مورد نظر سقف را رعايت كرده باشند.

*براي مديريت بعدي هم يك ميليارد و پانصد ميليون گذاشتم/*اميدوارم مدير عامل بعد از رفتن استقلال را بدون بدهي تحويل دهد

وي در مورد استقلال و عملكرد مديريت اين باشگاه از لحاظ مالي گفت: خوشبختانه در زمان مديريت بنده نه تنها بدهي سه فصل قبل را پرداخت كردم بلكه يك ميليارد و دويست ميليون از حق بخش به مديريت بعدي رسيد و 300 ميليون نيز بابت جواز حضور در آسيا دريافت كردند و يك ميليارد و پانصد ميليون از دوران مديريت من نصيب آقايان شد اما خوشحالم كه استقلال را با بدهي تحويل ندادم. اميدوارم مدير عامل فعلي هم بعد از رفتن استقلال را بدون بدهي تحويل بدهد.

*سه ميليارد تومان زيان انباشته استقلال است

وي ادامه داد: استقلال و پرسپوليس در بخش هايي كه مربوط به 30 سال گذشته است و مرتبط با هيچ شخصي خاصي نيست كه البته استقلال حدود 3 ميليارد تومان زيان انباشته دارد كه اين بدهي مربوط به 30 سال گذشته تا به حال است.

وي در پايان خاطر نشان كرد: مدير عاملي كه توسط ارگان سازمان يا وزارتي براي تصدي پست مديريت انتخاب مي شود تعهداتي دارد كه مي بايست انجام دهد و در بخش ورزش هم اين تعهدات كه قبلا 60 به 40 بود حتي اگر كسب درآمد و بودجه 50-50 هم باشد مديرعامل نيمي از قضيه است و وزارت تيم ديگر كه اميدوارم راحت از كنار اين مسئله نگذرند و يك تيم ويژه اين مسائل را بررسي كند در غير اين صورت بازرسي كل كشور حق دارد در اين مسائل ورود كند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها