کد خبر: ۴۹۷۸۸
زمان انتشار: ۱۸:۵۰     ۲۷ فروردين ۱۳۹۱

حجت‌الاسلام محمدمهدی نادری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، ضمن تسلیت ایام فاطمیه اظهار کرد: علاوه بر آیات قرآن، منابع روایی هم بر عصمت این بانوی بزرگوار دلالت می‌کند.

وی با اشاره به آیه تطهیر به عنوان بارزترین آیه مبنی بر عصمت زهرای مرضیه(س) گفت: در این آیه عنوان شده که اهل بیت(ع) از هرگونه ناپاکی به دور هستند و خداوند اراده تکوینی کرده تا آنها را از هر گونه ناپاکی دور نگه داشته و به طور کامل طاهر و مطهر کند.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: بر اساس نقل روایات مختلف از منابع شیعی و سنی بدون تردید یکی از اهل بیت(ع)، حضرت زهرا(س) است.

وی به روایتی از پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و بیان داشت: خداوند به خاطر غضب حضرت زهرا(س) غضب می‌کند و در مواردی که حضرت زهرا(س) غضب کرده و نسبت به امری ناخشنود می‌شود در آنجا خداوند غضب کرده و ناخشنود می‌شود.

نادری خاطرنشان کرد: ناخشنودی خداوند از غضب حضرت زهرا(س) نشان‌دهنده این امر است که تمام حرکات و سکنات آن حضرت مقبول خداوند متعال است.

وی ادامه داد: این امر نشانه‌ای از سوی خداوند بوده که حضرت هیچ‌گاه از مسیر حق خارج نمی‌شدند و این به معنای عصمت است.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به مقام علمی حضرت زهرا(س) گفت: امام صادق(ع) در فرازی از سخنان خود می‌فرماید «ما ائمه(ع) بر همه عالمیان حجت هستیم و مادرمان حضرت زهرای مرضیه(س) حجت خدا بر ماست».

وی ادامه داد: از این روایت استفاده می‌شود که حضرت از نظر کمالات وجودی از جمله علم به اندازه‌ای بالا است که بر ائمه(ع) حجت هستند.

نادری یادآور شد: از این روایت مشخص می‌شود که به جز علم حضرت حق، فوق علم حضرت زهرا(س)، علمی وجود ندارد، زیرا علم آن حضرت نامتناهی است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها