کد خبر: ۴۹۵۹۱
زمان انتشار: ۲۰:۰۶     ۲۶ فروردين ۱۳۹۱
به گزارش 598 به نقل از رسا، صدها تن از طلاب پاکستانی و عراقی حوزه علمیه نجف اشرف در اعتراض به جنایت وهابی ها علیه شیعیان پاکستان، صبح امروز در این شهر تظاهرات کردند.

علما، طلاب و استادان حوزه علمیه نجف با برافراشتن پلاکارد و سر دادن شعارهایی ادامه جنایت های هولناک علیه شیعیان اهل بیت (ع) در پاکستان را به شدت محکوم کرده و بر لزوم توقف این جنایت ها و محاکمه عاملان آن تاکید کردند.

حجت الاسلام شیخ محمد احمد، سخنران این تظاهرات از سکوت جهانیان در قبال کشتار شیعیان در پاکستان به شدت انتقاد کرد و گفت: ما از سکوت جهانیان در قبال آنچه بر خانواده هایمان در پاکستان می گذرد، شگفت زده ایم.

وی افزود: شهرهای شیعه نشین پاکستان در محاصره قرار گرفته و ساکنان این شهرها نمی توانند از این مناطق خارج شوند، زیرا گروه های وهابی تکفیری در کمین آنها نشسته و پس از اینکه اتوبوس ها را متوقف کنند به کشتار شیعیان حاضر در این اتوبوس ها می پردازند.

این روحانی عراقی به تعدادی از جنایت های وهابیون علیه شیعیان یاد کرد و اظهار داشت: 19 جوان در هفته گذشته ذبح شده و در روزهای گذشته نیز 70 تن با شمشیر و چاقو و به شیوه ای دلخراش را به قتل رساندند.

شیخ محمد احمد تصریح کرد: نکته قابل تامل اینست که مسافرانی که نام های اهل بیت (ع) را دارا بوده و آثار عزاداری بر آنها نمایان است توسط تروریست های وهابی کشته شدند.

وی با اشاره به سکوت محض جهانیان از سازمان ملل و سازمان های حقوق بشر خواست به سرعت وارد عمل شده و شیعیان پاکستان که در معرض کشتار جمعی قرار گرفته اند را نجات دهند.

حجت الاسلام لطیف العمیدی یکی از روحانیون حوزه علمیه نجف نیز درباره هدف از برگزاری این تظاهرات گفت: در این تظاهرات شرکت کرده ایم تا مراتب همبستگی و همدردی خود را با شیعیان پاکستان اعلام کنیم.

وی خاطر نشان ساخت: از دولت پاکستان می خواهیم وظیفه خود را در قبال حمایت از جان شهروندان به خوبی انجام دهد و در برابر این گروه یاغی گمراه تکفیری بایستند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها