
وَمَا لَكُمْ لَا تُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَالْمُسْتَضْعَفِينَ مِنَ الرِّجَالِ وَالنِّسَاءِ وَالْوِلْدَانِ الَّذِينَ يَقُولُونَ رَبَّنَا أَخْرِجْنَا مِنْ هَذِهِ الْقَرْيَةِ الظَّالِمِ أَهْلُهَا وَاجْعَلْ لَنَا مِنْ لَدُنْكَ وَلِيًّا وَاجْعَلْ لَنَا مِنْ لَدُنْكَ نَصِيرًا * * * شما را چه شده که در راه خدا و [رهایی] مردان و زنان و کودکان مستضعف [ی که ستمکاران هر گونه راه چاره را بر آنان بسته اند] نمی جنگید؟ آن مستضعفانی که همواره می گویند: پروردگارا! ما را از این شهری که اهلش ستمکارند، بیرون ببر و از سوی خود، سرپرستی برای ما بگمار و از جانب خود برای ما یاوری قرار ده. * * * بدون کشته شدن سرنوشت بیهوده است / شهید اگر نتوان شد بهشت بیهوده است
به گزارش پایگاه 598، به نقل از خبرگزاری حوزه، محمد اکبری، پیش از ظهر امروز در نشست معاونین پژوهشی مدارس علمیه استان اصفهان اظهار کرد: تشکیل مستمر شورای پژوهش مدرسه از مهمترین مطالبات ما از مدارس علمیه است، این شورا متشکل از پنج نفر است، مدیر مدرسه، معاونین آموزش و پژوهش مدرسه و دو نفر از اساتید، در جلساتی که این شورا تشکیل می دهند، برنامه ها و فعالیت های پژوهشی مدرسه بررسی و مصوباتی برای اجرا به تصویب می رسد .
وی افزود: به دلیل کمبود بودجه مشاوره پژوهشی باید این امر توسط معاونان پژوهش مدارس علمیه صورت پذیرد (الا موارد خاص) و بررسی اولیه مقالات پایه های ۳و۵ و ۸ توسط شخص معاونین پژوهش مدارس انجام پذیرد .
اکبری درتوضیح دوره های مهارتهای پژوهشی عنوان کرد: این دوره ها باید توسط معاونین پژوهش که در آئین نامه دوره های پژوهشی ذکر گردیده است، حداقل ۵ برنامه برای مدارس بزرگ و حداقل ۲ برنامه برای مدرسه های کوچکتر انجام پذیرد، مانند: کارگاه های نرم افزار، منبع پژوهشی، روش مطالعه و ...
وی در تشریح اهداف نگارش مقالات پایه ۳ ، پایه ۵ و پایه ۸ گفت: هدف از نگارش مقاله پایه سوم قلم زدن و دست به قلم شدن طلبه است که سؤال های ۱۸ گانه را به صورت تیتر زده شده و برای هرکدام از تیترها ، ۶ الی ۷ خط توضیح داده شود .
مسول واحد تحقیقات علمی معاونت پژوهش حوزه علمیه اصفهان اظهار کرد: ما در پایه سوم، دنبال جواب سؤالات نیستیم، اگر سؤالی نیز دارای جواب نبود باید تیتر زده شود و علت عدم جواب نوشته شود. در پایه پنجم ساختار مقاله ساختاری است که می توان بوسیله آن مقاله برای هر ارگان یا سازمانی ارسال کرد ، یعنی ساختاری استاندارد دارد .
وی ابراز کرد: مقاله پایه هشتم کوچک شده پایان نامه است، کسی که ساختار پایه هشتم را رعایت نماید می تواند پایان نامه سطح سه یا پایان نامه دانشگاه و .. را راحت تر ارائه نماید .
اکبری خاطرنشان کرد: مسئولین پژوهش باید برای هرکدام از پایه ها یک کلاس توجیهی به مدت یک ساعت برگزار نماید و اهداف پژوهشی هر کدام از پایه ها را توضیح دهد و فرق بین مقاله و تحقیق پایانی مانند ارجاع درون متنی در مقاله و تحقیق پایانی در پاورقی ، عدم فصل بندی در مقاله به خلاف تحقیق پایانی که باید فصل بندی داشته باشد و ... را توضیح دهد .
وی در پایان متذکر شد: منظور از کپی بودن این است که یا مطلبی از کتاب، اینترنت، مجله و ... آورده شود، ولی ارجاع داده نشود یا اگر ارجاع داده شود مطالب کپی برداری شده بیش از یک صفحه پشت سر هم آمده باشد .