کد خبر: ۴۹۳۳۹
زمان انتشار: ۰۴:۱۱     ۲۵ فروردين ۱۳۹۱
هنگامی که قرار شد جهاد را با حمایت از تولید ملی و خرید کالای ایرانی ادامه بدهیم به نظر می‌رسد که رسانه ملی با توجه به حجم عظیم تبلیغات و شمار بالای بینندگان بیش از هر ارگان دیگری بتواند در این حمایت دخیل باشد.

وقتی در روزهای نخستین امسال که سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نام گرفته تبلیغات تلویزیونی را دیدم این سوال برام پیش آمد که در سال تولید ملی رسالت رسانه ملی چیست؟  

اینکه تبلیغات تلویزیون با حجم بالای ببیننده در طول شبانه‌روز، تولید را تبلیغ می‌کند یا مصرف را؟ مصرف کالای ایرانی را نمایش می‌هد یا مدل‌های مختلف خارجی را به رخ می‌کشد؟

مطمئناً تاثیر پیدا و یا پنهان تبلیغات در خرید مردم بر هیچ کس پوشیده نیست اما حالا که باید جهاد را با حمایت از تولید ملی ادامه بدهیم رسانه ملی باید چه تغییری در رویکرد تبلیغاتش انجام بدهد تا رسالتش را "مثل همیشه" به درستی انجام دهد.

امکان ندارد که برنامه تلویزیونی تماشا کنیم اما تبلیغات نبینیم؛ مطمئناً هر ایرانی در روز حداقل چند دقیقه از تبلیغات را می‌بیند که این امر بار مسئولیتی که بر دوش صدا و سیما است را دو چندان می‌کند

همچنین این حجم بالای بیننده همزمان با این نامگذاری فرصتی است بی‌نظیر برای رسانه تا بتواند وظیفه فرهنگ سازی را به درستی انجام دهد تا شاید کالای ایرانی جایگاهش  را در قبال ارزشمندی کاذب کالای خارجی که با تبلیغات گسترده در اذهان عمومی شکل گرفته بود، بدست آورد هرچند با تاخیر چند ساله اما این نامگذاری باید همه را بر آن دارد تا در هر شکل و نوعی از تولید داخلی حمایت کنند.

و باید در نظر داشت که در کنار تبلیغ کالای ایرانی باید محدودیتی برای تبلیغ کالاهای خارجی در نظر گرفته شود.

البته باید توجه داشت که برای حمایت از تولید ملی دادن فضا و زمان تبلیغات تلویزیون برای نوشتن " سال حمایت از تولید ملی" کافی نیست بلکه به جا است اگر این فضا و زمان را به صورت رایگان یا حداقل با تخفیفات ویژه دراختیار تبلیغ کالای ایرانی قرار بدهیم.

 

نگارنده: بتول احمدی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها