کد خبر: ۴۹۰۹۵
زمان انتشار: ۱۸:۲۹     ۲۳ فروردين ۱۳۹۱

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، هوشنگ اعلایی امروز در گردهمایی ائمه جماعات شهرستان آبیک در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی اظهار کرد: تنها دولت مسئول مقوله‌های اجتماعی نیست بلکه نقش دانشگاه‌ها و به ویژه حوزه‌های علمیه در مقوله‌های اجتماعی جزو مطالبات مردم و مسئولان است که باید به نحو احسن در جامعه ایفا شود.

وی افزود: مطالبات مردم و مسئولان از حوزه‌های علمیه بدون دلیل نیست چراکه حوزه‌های علمیه به دلیل برخوداری از پشتوانه عظیم فقهی می‌توانند جهان بشریت را اداره کنند.

فرماندار آبیک ادامه داد: علما و روحانیون گذشته و معاصر گنجینه‌های مهم و بزرگ جامعه هستند و باید احوالات این علما و روحانیون گذشته را مطالعه و از ظرفیت وجودی آنها بهره لازم را ببریم.

اعلایی روحانیت را هدایت‌گر جامعه ذکر کرد و گفت: امام راحل با هدف پیاده شدن دین مبین اسلام حکومت اسلامی را تشکیل داد که امروز روحانیون ادامه دهنده راه ایشان هستند.

 

* اعتماد مردم به روحانیون کم نشده است

فرماندار آبیک در ادامه سخنان خود بیان کرد: اعتماد مردم به روحانیون کم نشده گرچه نوساناتی داشته ولی اعتقاد و اعتماد مردم دوباره تنظیم و برقرار شده است.

اعلایی با بیان این مطلب که دو گروه علما و دانشمندان و دولت‌ها در جامعه نقش اساسی دارند تصریح کرد: علما و دانشمندان نقش هدایت افراد جامعه را بر عهده دارند که مسئولیتشان نسبت به دولت‌ها خطیرتر و سنگین‌تر است.

وی ادامه داد: دولت‌ها مسئول اداری مردم هستند، چه بتوانند یا نتوانند چه قدرت و توانایی داشته باشند و چه نداشته باشند و ممکن است در برخی حوزه‌ها ضعیف و یا قوی عمل کنند.

این مسئول اضافه کرد: در طول تاریخ انقلاب اسلامی دشمنی‌هایی که دشمنان با روحانیت انجام داده‌اند، به مراتب بیشتر از اسلام بوده است چراکه روحانیون نقش کلیدی و محوری در جامعه دارند.

فرماندار آبیک با ذکر اینکه انقلاب اسلامی در اوج اقتدار سیاسی و دفاعی قرار دارد، افزود: مقام معظم رهبری با نامگذاری امسال به نام سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی مقصودشان این است که ایران اسلامی را به اقتدار اقتصادی برساند.

اعلایی از تلاش روحانیون در راستای هدایت مردم شهرستان آبیک به دلیل وجود قومیت‌های مختلف قدردانی کرد و گفت: کسانی که در عرصه سیاسی فعالیت می‌کنند، می‌دانند که مقوله‌های قومیتی موجبات تهدیدات امنیتی است ولی روحانیون با عملکرد مطلوبشان از این تهدید امنیتی در شهرستان آبیک جلوگیری می‌کنند.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی به جایی رسیده است که می‌تواند برای کمیسیون 1+5 زمان و مکان تعیین کند و این مهم بیانگر اوج اقتدار و قدرت جمهوری اسلامی است.

فرماندار آبیک، نقش مردم در تأمین امنیت را بسیار مهم ارزیابی و بیان کرد: امنیت پایدار تحقق نمی‌یابد جز این که مردم گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشند.

اعلایی در خاتمه بر تبیین شعار نورانی امسال مقام معظم رهبری از سوی روحانیون برای مردم تأکید کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها