کد خبر: ۴۸۶۶۷
زمان انتشار: ۱۴:۳۵     ۲۱ فروردين ۱۳۹۱
رفیق لطف، خبرنگار سوری از توطئه های شبکه های خارجی مثل سی ان ان و الجزیره در سوریه خبر می دهد.
به گزارش پایگاه 598 رفیق لطف، از اعضای "اتحادیه خبرنگاران عرب" در امریکا روز شنبه (19 فروردین، 7 آوریل) به خبرنگار پرس تی‌وی در دمشق گفت شبکه‌های خبری سی ان ان، الجزیره و سایر شبکه‌های خبری ماهواره‌ای غربی و عربی با کمک گروه‌های مسلح سوری در حال جعل واقعیات سوریه هستند.

وی افزود این کمپین با جعل و تولید رویدادهای ساختگی قصد دارد ارتش سوریه را به نقض حقوق شهروندان سوری و ترور غیرنظامیان متهم کند.

لطف که به صحت پخش تصاویر زنده اینترنتی از طریق دوربینی در شهر حمص مظنون شده بود به پیگیری این پوشش زنده پرداخت.

پس از گذشت 12 ساعت، دود زیادی از محلی که دوربین به سمت آن تنظیم شده بود، بلند شد. تیم خبری سی ان ان و الجزیره نخستین گروهی بودند که به صحنه این حادثه آمدند.

سی ان ان هم زمان با گزارش عروه دامون، خبرنگار این شبکه درباره انفجار یک خط لوله در شهر حمص، به پخش تصاویری پرداخت که پیش از انفجار فیلمبرداری شده بود.

لطف از این اتفاق به این نتیجه رسید که کارکنان سی ان ان قبل از وقوع انفجار از آن مطلع بوده‌اند.

وی خاطرنشان کرد "من توانستم پخش زنده تصاویر از یک دوربین را کشف کنم که نشان می‌دهد سی ان ان در انفجارهای خطوط لوله نفت در حمص دست دارد. ابتدا نمی‌دانستم چه کسی در حال فیلمبرداری است اما بعدا فهمیدم که این دوربین که در جایی ثابت شده متعلق به سی ان ان است. و الجزیره هم در این زمینه دست داشت."

لطف در ادامه نتیجه گیری کرد سی ان ان در تلاش است طوری وانمود کند که گویا دولت سوریه در حال بمباران حمص است.

به گفته این خبرنگار، شبکه الجزیره نیز در جریان گزارش‌های زنده خبرنگارش از حمص با کمک شماری از خبرنگاران به صورت ساختگی به شلیک گلوله می‌پرداخت تا به دروغ نشان دهد که ارتش سوریه در حال بمباران این شهر است.

سوریه از اواسط مارس 2011 میلادی شاهد ناآرامی‌هایی است که از سوی دولت‌های غربی و هم‌پیمانان عرب آن‌ها حمایت می‌شود. صدها نفر از مردم از جمله تعداد زیادی از نیروهای امنیتی سوری در این ناآرامی‌ها جان خود را از دست داده‌اند.

غرب و مخالفان سوریه دولت این کشور را به کشتار معترضان متهم می‌کنند؛ این درحالی است که دمشق گروه‌های تروریستی مسلح را عامل شورش ‌و خرابکاری‌ها می‌داند و تاکید می‌کند این ناآرامی‌ها از خارج سازماندهی می‌شوند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها