کد خبر: ۴۸۶۱۹
زمان انتشار: ۱۲:۰۸     ۲۱ فروردين ۱۳۹۱

پرس تی وی، نیروهای بحرینی‌ها به معترضانی که خواهان آزادی "عبدالهادی الخواجه" فعال حقوق بشر از زندان رژیم آل خلیفه بودند، حمله کردند.

تظاهرکنندگان روز یک‌شنبه (۲۰ فروردین، ۸ آوریل) با تجمع در خارج از منامه، پایتخت این کشور برای یک زن بحرینی که چند روز پیش در اثر استنشاق گازهای اشک‌آور شلیک شده از سوی نیروهای امنیتی جان خود را از دست داده بود، مجلس ترحیم برگزار کردند. معترضان در این تجمع شعارهای ضد دولتی سر دادند.

رژیم بحرین روز یک‌شنبه با درخواست انتقال الخواجه به دانمارک مخالفت کرد. الخواجه ۶۰ روز است که در زندان دست به اعتصاب غذا زده است.

این فعال حقوق بشر که ژوئن سال گذشته میلادی به حبس ابد محکوم شد ۳ آوریل و در پی وخامت اوضاع جسمانی‌اش به بیمارستان زندان منتقل شد.

شورای عالی قضایی بحرین روز یک‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد،" تحویل افراد متهم و مجرم به کشورهای خارجی بر اساس شرایط خاصی صورت می‌گیرد، این مساله قابل اطلاق به پرونده عبدالهادی الخواجه نیست."

بر اساس گزارش روز شنبه خبرگزاری رسمی دولت بحرین، شیخ خالد بن احمد آل خلیفه، وزیر خارجه بحرین از ویلی سوئوندال، همتای دانمارکی‌اش نامه‌ای دریافت کرد که در آن با اشاره به این‌که عبدالهادی الخواجه تابعیت دانمارکی نیز دارد از وی خواسته شده بود، این فعال حقوق بشر را به دانمارک منتقل کند."

به گفته مقامات بحرینی این فعال حقوق بشر، نزدیک به ۱۰ کیلو وزن کم کرده و نشانه‌های کاهش هموگلوبین در خون او مشاهده شده است.

در همین حال، با وجود سرکوب‌های مردم بحرین به دست رژیم، معترضان در سراسر این کشور به تظاهرات علیه خاندان آل‌خلیفه ادامه می‌دهند.

برای مشاهده فیلم اینجا کلیک کنید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها