ندای انقلاب، "انتهای خیابان هشتم" عنوان تازه ترین اثر علیرضا امینی است که پس از مدت ها با ساخته ای تازه پا به سالن های سینما گذاشته است.
علیرضا امینی این بار به سراغ ژانر اجتماعی رفته و با بازگو کردن یکی از مشکلات اجتماع به سینما بازگشته است. به گزارش ندای انقلاب داستان فیلم در رابطه با دختری (نیلوفر) است که برادرش سعید را به جرم قتل در زندان می بیند و برای آزادی برادرش از هیچ تلاشی دریغ نمی کند. او برای به دست آوردن پول دیه تلاش می کند و از سوی دیگر سعی دارد تا رضایت خانواده مقتول را جلب کند.
نیلوفر(ترانه علیدوستی) فقط ۳ روز برای تهیه این پول فرصت دارد. اطرافیان نیلوفر سعی می کنند در طول این سه روز از هیچ کمکی به او دریغ نکنند.
بهرام (صابر ابر) که قرار است با نیلوفر ازدواج کند بیشترین سهم را در این ماجرا ایفا می کند. او در اولین گام خودروی خود را می فروشد تا بتواند قسمتی از مبلغ دیه را جبران کند. از سوی دیگر رییس کارواشی که معامله خودرو در آنجا انجام میشود،برای نیلوفر نقشه ای دارد و سعی دارد او را به سمت خودفروشی بکشاند. نیلوفر در ابتدا نمی پذیرد ولی زمانی که او ماجرای ندادن پول از سمت خیرین را می فهمد،تصمیم میگیرد تا به پیشنهاد بیات (صاحب کارواش) عمل کند.
فیلم که سعی دارد دلهره و اضطراب را به مخاطب القا کند تا حد زیادی موفق می شود تا جاییکه از ابتدا تا انتهای فیلم علاوه بر سردرگمی مخاطب برای یافتن جریانی مستقیم از داستان، اضطراب و دلهره را به مخاطب نیز انتقال می دهد.
اوضاع نابسامان نیلوفر و درگیری های در حین داستان که برایش پیش می آید یک جامعه متزلزل و بی رحم را به تصویر می کشد که چندان با ذات ایرانیان جور در نمی آید. فیلم سراسر دلهره و تعلیق است و این نکته یکی از شاخصه های فیلم های امینی است که اشخاص را در چنین فضاهایی قرار می دهد.
شخصیت موسی (حامد بهداد) که در این فیلم بعنوان قهرمان داستان معرفی می شود، مخاطب را به یاد فیلمهای دهه ۵۰ می اندازد که فیلمها، حاکی بود از اتفاقات ناگواری که به یکباره با ورود قهرمان داستان همه مشکلات را حل می کند. موسی که تا حدی نماد غیرت و دوستی صمیمی است تا جایی پیش می رود که دختر خود را برای کمک به نیلوفر به زنی بفروشد. این بار هم برای به تصویر کشیدن قهرمان داستان، غلو و زیاده روی چاشنی داستان می شود که شاید کمتر کسی حاضر باشد دست به فروش فرزند دلبند خود بزند.
در کل، داستان با تناقضهای زیادی رو به جلو میرود تا جایی که داستان را تا سرحد تلخی و سیاهی پیش میبرد. فروش فرزند، قمار بازی و ... آنهم جهت آزاد کردن یک زندانی از زندان، ابزاری است که در فیلم به کار برده می شود اما به نظر می رسد جامعه کنونی چنین ابزارهایی را نپذیرد.
در پایان می توان تنها عامل موفق در «انتهای خیابان هشتم» را وجود چهره های شاخص سینمای روز معرفی کرد، اما ایده انتخاب شده از سوی نویسنده و فیلمنامه نویس چندان مورد استقبال جامعه کنونی قرار نخواهد گرفت!