کد خبر: ۴۸۵۶۴
زمان انتشار: ۱۰:۳۰     ۲۱ فروردين ۱۳۹۱
دهیار روستای ورجان گفت: برخی افراد سودجو و فرصت طلب با خرید باغ‌های روستای ورجان اقدام به تخریب این باغ‌ها و ساخت ویلا در آن کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهرستان قم، علی یزدیان اظهار داشت: برخی افراد سودجو و فرصت طلب با قیمت بسیار پایین اقدام به خرید باغ در روستا کرده و با خشک کردن درختان و تخریب بافت باغ، اقدام به ساخت ویلا در این مناطق می‌کنند.

وی ضمن انتقاد از سکوت مسئولین مربوطه در این زمینه خاطرنشان کرد: نکته بسیار جالب اینجاست که این ویلاها دقیقا در کنار جاده و در بافت باغات روستای ورجان به نام «نیوند» احداث شده و مسئولین مربوطه هر بار که از این مسیر عبور می‌کنند، خود شاهد ساخت و سازهای غیرمجاز و تخریب باغ‌های ورجان هستند.

یزدیان اضافه کرد: به رغم مخالفت‌های دهیاری با واگذار کردن امتیاز برق و گاز به این واحدها، متاسفانه ادارات مسئول بدون هیچ گونه هماهنگی با دهیاری روستای ورجان به تمام این ویلاها، انشعاب برق و گاز واگذار کرده‌اند.

وی تصریح کرد: طی نامه‌های بسیار زیادی از ادارات برق و گاز منطقه کهک درخواست کرده‌ایم که به این واحدهای غیرمجاز خدمات ارائه ندهند ولی این ادارات بدون توجه به نامه نگاری‌های صورت گرفته، به این افراد سودجو خدمات ارائه داده‌اند.

وی گفت: با ارسال نامه و مذاکرات شفاهی اعتراض خود را به اداره گاز اعلام کردیم ولی آنان در جواب دهیاری ورجان گفتند که چه شما موافقت بکنید و چه نکنید، ما به این ویلاها انشعاب گاز خواهیم داد.

دهیار روستای ورجان ادامه داد: اداره برق کهک نیز هیچ گونه همکاری را با دهیاری روستای ورجان انجام نداد و در یک اقدام کاملا غیر کارشناسی به تمام واحدهای مذکور برق داد، این در حالی است که ما برای قرار دادن یک تیر در روستا باید چند ماه در اداره برق رفت و آمد کنیم و تازه بعد از همه این پیگیری‌ها معلوم نیست که اداره برق این کار انجام دهد.

یزدیان با اشاره به اینکه تمام ویلاهای یادشده متعلق به افراد متمولی است که برای خوش نشینی آنها را ساخته‌اند، اظهار داشت: ارائه خدمات توسط ادارات فوق و عدم برخورد با متخلفان، این شائبه را بین مردم ایجاد کرده است که دست‌های پنهانی در پشت پرده وجود دارد که به رغم تمام مقاومت‌ها و مخالفت‌های دهیاری و روستاییان، هیچ گونه برخوردی با آنان صورت نمی‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه پایه گذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مستضعفان هستند و بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب نیز مسئولین را به ارائه خدمات به این قشر از جامعه توصیه کرده‌اند، چرا باید عده‌ای پولدار و متمول برای خوش گذرانی، عرصه را برای زندگی روستائیان تنگ کنند.

دهیار روستای ورجان بیان داشت: در حالی که ساکنین روستای ورجان آب شرب خود را نیز به سختی تامین می‌کنند، مسئولین مربوطه با واگذاری امتیاز آب نیز به این افراد موافقت کرده بودند که با مقاومت شدید دهیاری و شورای روستای ورجان، از این کار جلوگیری به عمل آمد ولی طبق گزارش‌های واصله در بسیاری از این ویلاها چاه‌های غیرمجازی حفر شده که این چاه‌ها به طور مستقیم بر روی چاه آب لوله کشی روستای ورجان تاثیر دارند و به شدت باعث کاهش آب آن شده‌اند.

وی تصریح کرد: سئوال روستائیان اینجاست که اگر یک فرد روستایی بخواهد دیواری را دور یک قطعه باغ خود بگذارد تا از ورود افراد به باغ خود جلوگیری کند، باید چندین ماه در اداره کشاورزی و منابع طبیعی دوندگی کند و در آخر هم به جایی نرسد، چطور می‌شود که در روز روشن این افراد باغ‌ها را تخریب می‌کنند، دیوارهای بلند می‌کشند، ویلاهایی با سقف‌های رنگارنگ احداث می‌کنند ولی هیچ گونه برخوردی با آنان صورت نمی‌گیرد.

وی گفت: تا به حال با پیگیری‌هایی که انجام داده‌ایم برای چند مورد از این ویلاها حکم تخریب گرفته‌ایم ولی هیچ کدام از این احکام اجرا نشده است و در حالی که تازه حکم تخریب یکی از این ویلاها صادر شده است، در کنار آن یک ویلای دیگر در حال ساخت است.

یزدیان با تاکید بر اینکه نباید اجازه داد که هر کسی پول دارد هر کاری دلش می‌خواهد انجام دهد، اضافه کرد: مسئولین برای اینکه انگشت اتهام روستائیان از سوی آنان برداشته شود، باید پاسخگو باشند که چرا این ویلاها را تخریب نمی‌کنند و چرا از قلع و قمع باغ‌های روستای ورجان جلوگیری به عمل نمی‌آورند.

وی ادامه داد: اگر از تمامی مشکلات که در بالا ذکر شد هم بگذریم، احداث این ویلاها در روستای ورجان باعث بروز برخی از ناهنجاری‌های اجتماعی شده تا حدی که در تعداد زیادی از این ویلاها تجهیزات دریافت از ماهواره مورد استفاده قرار می‌گیرد و به گفته شاهدان عینی، در طول هفته نیز این اماکن تبدیل به پاتوقی برای حضور تعداد زیادی از افراد معلوم الحال شده که به شدت امنیت اجتماعی و اخلاقی روستاییان را مورد تهدید قرار داده است.

دهیار روستای ورجان گفت: از استاندار قم تقاضا داریم که به داد اهالی روستای ورجان برسند، زیرا مسئولین مربوطه هیچ گونه اهمیتی برای نامه‌ها و صحبت‌ها ما قائل نیستند و به رغم فریادهای مکرر اهالی روستای ورجان، کماکان رشد قارچ گونه این ویلاها در بافت باغ‌های روستا دنبال می‌شود که این امر مشکلات بسیار زیادی از جمله بیکاری، ناهنجاری‌های اجتماعی و ... را به دنبال خواهد داشت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها