کد خبر: ۴۸۴۷۰
زمان انتشار: ۱۹:۵۱     ۲۰ فروردين ۱۳۹۱

به گزارش فارس به نقل از الجزیره، "جویس باندا" معاون رئیس جمهور سابق مالاوی بعد از درگذشت بینگو وا موتاریکا رئیس جمهور سابق این کشور برای تصدی این سمت سوگند قانونی ادا کرد.

باندا (61 ساله) در سخنانی در مراسم تحلیف که در مقر جمعیت ملی در پایتخت برگزار شد، گفت که آینده این کشور را با امید و ایجاد روح وحدت خواهد ساخت.

رئیس جمهور جدید مالاوی که از فعالان حقوق زنان نیز به شمار می رود، احتمالا در سمت جدید خود با چالش هایی همراه خواهد بود، چرا که در سال 2010 از حزب ترقی خواه لیبرال که حاکمیت این کشور را بر عهده دارد، کناره گیری کرده بود و انتخاب وی به عنوان رئیس جمهور جدید می تواند با چاش هایی همراه باشد.

البته این نگرانی ها با تایید باندا از سوی مقامات ارشد سیاسی و نظامی در این کشور فروکش کرده است. رهبران احزاب مخالف دولت نیز در تایید وی خواستار تسریع در روند تحلیف وی شده و بیست تن از اعضای حزب حاکم نیز که ریاست آن قبلا بر عهده موتاریکا بوده، از وی حمایت کرده اند. بیشتر مردم مالاوی نیز از انتخاب باندا به این سمت استقبال کرده اند، بویژه کسانی که موتاریکا را رئیس جمهوری مستبد و لجوج می دانستند.

به این ترتیب باندا اولین رئیس جمهور زن در کشورهای آفریقای جنوبی و دومین رئیس جمهور زن در تمامی آفریقا شد، انتظار می رود وی تا سال 2014 که قرار است انتخابات در این کشور برگزار شود، قدرت را در دست داشته باشد.

بینگو وا موتاریکا رئیس جمهور 78 ساله مالاوی روز پنجشنبه دچار عارضه قلبی شد و منابع دولتی تاکید کردند که وی روز جمعه درگذشت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها