کد خبر: ۴۸۱۹۱
زمان انتشار: ۱۱:۳۵     ۱۹ فروردين ۱۳۹۱
منابع آگاه در ارتش یمن اعلام کردند که تاکنون 6 هزار نظامی سعودی وارد شمال یمن شده‌اند که قرائن موجود حکایت از آمادگی گسترده رژیم سعودی برای سرکوب شیعیان الحوثی در شمال غربی یمن دارد.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری التغییر، منابع آگاه در ارتش یمن اعلام کردند که تاکنون 6 هزار نیروی نظامی ارتش رژیم سعودی از مرزهای شمال غربی یمن وارد این کشور شده‌اند.

این منابع آگاه تاکید می‌کنند که هدف این نظامیان سعودی مقابله با شیعیان الحوثی ساکن مناطق شمالی یمن و سرکوب آنهاست.

در این میان کسانی‌که امور جاری در یمن را دنبال می‌کنند، به راحتی می‌توانند دریابند که از زمان پایان ششمین جنگ عربستان در یمن در اواخر سال 2009 علیه جماعت الحوثی‌ها، رژیم ‌سعودی به شدت خود را جهت فتنه‌انگیزی در شمال یمن آماده می‌کند که نمونه آن ورود نظامیان رژیم به عمق خاک یمن است.

کارشناسان تاکید می‌کنند، آنچه موجب شده تا رژیم سعودی جرات اعزام شماری از نیروهای نظامی خود به عمق خاک یمن را به خود بدهد، آموزش این نیروها در آمریکا و مجهز بودن آنها به انواع سلاح‌های پیشرفته آمریکایی و حمایت بین المللی غرب و آمریکا از رژیم سعودی در این تجاوزات است.

این درحالی است که رژیم سعودی پیش از این نیز جنگ سختی را علیه الحوثی‌ها در شمال یمن داشته است، اما با وجود تفاوت تدارکات و تسلیحات موجود و غیرقابل مقایسه میان دو طرف با این حال جنبش الحوثی موفق شد، برخلاف آنچه شاهزادگان سعودی از آن سخن می‌گویند، نظامیان اشغالگر سعودی را شکست داده و ده‌ها کیلومتر وادار به عقب‌نشینی از مواضع خود کنند و در مواردی شکست‌هایی بزرگ به نظامیان سعودی نیز وارد کنند، بگونه‌ای که ده‌ها نفر از این نظامیان را به قتل رسانده و مجروح کردند و همین موجب شد، جنگنده‌های رژیم سعودی روستاهای شمال یمن را به شدت بمباران و ساکنان بیش از 450 روستا را وادار به تخلیه روستاهایشان کنند.  بر اثر این بمباران‌ها و حملات هوایی بیش از یک‌هزار شهروند بی‌دفاع و بی‌پناه یمنی کشته و هزاران منزل مسکونی و مدرسه و تاسیسات زیربنایی در مناطق شمال یمن با خاک یکسان شدند.

الحوثی‌ها در تمام این جنگ‌ها با وجود تفاوت بسیار بین نیروها و تجهیزات،‌ رژیم سعودی و در واقع کاخ سفید را با شکست مواجه و موسسه "رند" را وادار کردند تا اعتراف کند، ارتش عربستان در این نبردها شکست خورده و این شکست نه تنها شکست ارتش عربستان که شکست ارتش آمریکاست، چون این نیروها توسط نظامیان آمریکایی در بالاترین سطح ممکن آموزش دیده بودند و پژوهش صورت گرفته توسط این موسسه به شدت از این شکست‌ها ابراز تعجب و تاکید کرده بود که این شکست‌ها بر روحیه ارتش سعودی تاثیر منفی بسیاری گذاشته بود.

پس از آن شکست‌ها و ناکامی‌ها بود که رژیم سعودی به سرعت ارتشی مردمی در نوار مرزی خود با یمن تشکیل داد که ماموریت آن دست زدن به جنگ‌های غیر رسمی با حوثی‌ها در این مناطق بود.

این موجب شد تا صاحب‌نظران به این باور برسند که رژیم سعودی استراتژی خود در برابر حوثی‌های یمن را تغییر داده و با تشکیل ارتش مردمی متشکل از قبایل یمنی و گروه‌های مسلح تابع حزب "اصلاح یمن" و نزدیک به رژیم سعودی تلاش می‌کند به هر طریق ممکن بر حوثی‌ها غلبه کند.

این ارتش اگرچه در ابتدا موفق نشد، خواسته شاهزادگاه سعودی را محقق کند و خللی در صفوف حوثی‌ها ایجاد کند و یا دست به جنگی رسمی با آنها در شمال یمن بزند، اما به نظر می‌رسد عربستان سعودی در این اواخر تلاش کرده با تقویت این نیروها اقدامات جدیدی را علیه الحوثی‌ها در شمال یمن آغاز کند.

به همین دلیل شاهد تدارک و آمادگی بی‌سابقه این نیروها توسط رژیم سعودی و ایجاد مواضع و پایگاه‌های جدید برای این نیروها در نوار مرزی و حتی تجیهز آن به سکوهای پرتاب موشک و توپ‌های دور برد و تجهیزات نظامی مدرن و پیشرفته در طول نوار مرزی عربستان با یمن هستیم. همچنین این پایگاه‌ها مجهز به مناطق فرود هواپیماها و جنگنده‌های نظامی شده‌اند و تمام این شواهد نشان می‌دهد که رژیم سعودی خود را برای آغاز جنگی بزرگ و گسترده در این منطقه آماده می‌کند.

غیر از آن رژیم سعودی پایگاه‌هایی را نیز در خاک خود برای پذیرش مزدوران سومالی‌ و پاکستانی‌ و افغانی حاضر به جنگ برای عربستان در یمن دایر کرده و در این راستا از شیوخ قبایل یمنی برای برگزاری نشست‌های سری با حضور "نایف بن عبد العزیز"، ولی عهد عربستان سعودی و از جمله افراد نزدیک به واشنگتن و فرماندهان نظامی آمریکایی و شیوخ مزدور و وابسته به آل‌سعود در ریاض دعوت کرده و از آنها خواسته تا نیروهای خود را جهت جنگی آماده و همراه کنند که عربستان قصد دارد، آن را علیه الحوثی‌ها آغاز کند و بالاخره اینکه هواپیماهای بدون سرنشین و تجسسی سعودی و آمریکایی در آسمان مناطق شمالی یمن مرتب به پرواز درآمده‌اند.

در این میان باید به نشست سری و محرمانه‌ای اشاره کرد که در ستاد فرماندهی گردان یک زره‌پوش یمن با حضور " علی محسن الاحمر" و "حمید الاحمر"،  عضو مجلس نمایندگان و دبیر هیئت هماهنگ کننده احزاب دیدار مشترک و سفیر یهودی الاصل آمریکا در یمن و همچنین سفیر عربستان در صنعا و کمیته‌ای از رهبران سعودی تشکیل شد و طی آن افراد حاضر در نشست نحوه مشارکت و حضور گردان‌های ارتش یمن حاضر در صعده و عناصر اصلاح طلب در جنگی را بررسی کنند که این روزها رژیم سعودی خود را برای آن آماده می‌کند و منابع آگاه تاکید کردند که محسن الاحمر و حمید الاحمر آمادگی خود برای ورود به این جنگ را اعلام کرده‌اند. این درحالی است که طرح رژیم سعودی برای ترور شخصیت‌ها و رهبران و فرماندهان تاثیرگذار در میان جماعت الحوثی‌ پیش از ورود به جنگ با الحوثی‌ها استوار بود.

در همان حال که رژیم سعودی خود را برای جنگی مورد انتظار در شمال یمن آماده می‌کند، گروه‌های مسلح اصلاح طلب در استان "جوف" نیز اقدام به ایجاد موانع ایست و بازرسی در برخی مناطق حساس و مهم استان کرده و این مراکز را به تیربارها و مسلسل‌های سبک و سنگین مجهز کردند و این نشان می‌دهد که باید توطئه‌ جنایتکارانه گسترده‌ای در حال تدارک و برنامه‌ریزی باشد و آمریکا و رژیم سعودی تلاش دارند، آن را در استان‌های شمالی یمن به اجرا بگذارند.

صاحبنظران بر این باورند که این تدارکات گسترده و این توطئه چینی‌های بزرگ برای جماعت الحوثی‌ ثابت می‌کند که الحوثی‌ها به مانع بزرگی برسر راه تحقق خواسته‌ها و اهداف واشنگتن و ریاض در یمن تبدیل شده‌اند. در حالی‌که همه می‌دانند که آمریکا و عربستان سعودی دو روی یک سکه‌ و دو هم‌پیمان استراتژیک هستند و در این مرحله حساسی که یمن در آن بسرمی‌برد، تمام تلاش خود را بکار بسته‌اند تا با به راه انداختن ابتدا جنگ اقتصادی و سپس جنگ نظامی در راستای حمایت‌های گسترده بین المللی به اهداف خود در یمن دست یابند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها