کد خبر: ۴۸۱۲۱
زمان انتشار: ۰۱:۰۶     ۱۹ فروردين ۱۳۹۱
598؛ به دنبال مصاحبه و سخنان نسنجيده آيت الله هاشمي رفسنجاني با فصلنامه مطالعات بين المللي و مطرح كردن موضوع رابطه و مذاكره با آمريكا و در پي يادداشت روز چهارشنبه كيهان در پاسخ به آن، طيف وسيعي از رسانه هاي ضدانقلاب و وابسته به غرب ضمن انتشار گسترده نظرات هاشمي حملات شديدي را متوجه كيهان كردند.
دويچه وله ضمن انتشار بخش هايي از نظرات هاشمي در زمينه ضرورت رابطه با آمريكا و سرمقاله روز چهارشنبه كيهان نوشت: آيت الله خامنه اي در طول 23 سال گذشته از هر تلاشي براي عادي سازي روابط ايران با دنياي غرب و بويژه آمريكا جلوگيري كرده است. دويچه وله، با نقل بخش هايي از يادداشت روز كيهان چهارشنبه، مدير مسئول كيهان را به خاطر اعتراض به ديدگاه رفسنجاني مورد حمله قرار داده است. يكي از كاربران بالاترين نيز ضمن اعتراف به مخالفت امام خميني با رابطه با آمريكا از نامه هاشمي به دليل زيرسؤال بردن نظام اسلامي و عملكرد آن در سه دهه گذشته تقدير كرد! اين سايت مدير مسئول كيهان را يك روزنامه نگار حرفه اي اما دگم معرفي مي كند كه خميني و خامنه اي تنها خطوط قرمز او هستند و به چيزي غير از دفاع از نظرات ولي فقيه نمي انديشد. بالاترين اعتراف مي كند كه آيت الله خامنه اي در قطع رابطه با آمريكا ادامه دهنده راه [امام] خميني است و در حقيقت رمز پيروزي نظام جمهوري اسلامي نيز نداشتن رابطه با آمريكا است.
راديو فردا - وابسته به سازمان سيا- نيز با انتشار در يك تفسير سياسي، نظر هاشمي را واقع گرايانه و عملگرايانه دانست و با حمله شديد به كيهان گفت حسين شريعتمداري يك بار خطاب به مخالفان جمهوري اسلامي نوشته بود؛ جاده انقلاب يكطرفه است و دشمنان امام كه از روبرو مي آيند بايد بدانند كه ما ترمز بريده ايم و اهل كنار كشيدن نيستيم. راديو فردا مي افزايد؛ از شريعتمداري ترمز بريده نمي توان انتظار توقف داشت.
يك سايت وابسته به سلطنت طلبان نيز با استقبال از مذاكره و رابطه ايران و آمريكا و تأسف از اينكه حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب مانع از تحقق آن هستند، به تقدير از اظهارات آقاي هاشمي رفسنجاني پرداخت ولي در ادامه تأكيد كرد «رفسنجاني در اين مورد بسيار ناشيانه عمل كرد. اگر هم نوشتن نامه اش به [امام]خميني درست بوده، اكنون زماني نيست كه او و يا هر شخص ديگري بخواهد آن را مطرح كند»! اين سايت سلطنت طلب در ادامه به نقل بخش هايي از يادداشت روز چهارشنبه كيهان در نقد اظهارات آقاي رفسنجاني پرداخته و مي نويسد؛ هاشمي بايد مي دانست كه كيهان در برابر اظهارات ايشان ساكت نمي نشيند و كيهان كه مدير مسئول آن از راه مزدوري براي [امام] خميني و [امام] خامنه اي، تا به حال صدها ميليون دلار و يورو در بانك هاي خارجي اندوخته دارد، مانند... زنجير پاره كرده و به پر و پاي او مي پيچد»!

کیهان

    
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ایراندوست
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۱ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۱
۲
۰
حاج حسین شریعتمداری ،به کوری چشم دشمنان مردم عاشق همین ترمز بریده کیهان هستند و برای مقاله های گفت و شنود نگو نپرس که شده نقل هر کوی و برزن.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها