مهر، رییس ستاد سوخت با تأکید بر این که مشکل ترافیک تهران با اختیار حل
نمیشود، در این گفتگو اعلام کرده بود: کل اختیار آقای احمدی نژاد را
میدهیم به آقای قالیباف!
وی در نتیجهگیری از این اظهار نظر عجیب
خود گفته بود: آقای قالیباف چه کاری میخواهد بکند؟ و ادامه داده بود: شما
که تونل میزنید و BRT هم راه میاندازید!
اما در همین رابطه مدیر
روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در خصوص این اظهارات
اعلام کرد: فارغ از این که اطلاعات مندرج در این گفتگو چه میزان با حقیقت
مطابقت دارد، برای هر فرد آگاهی عدم انطباق موارد مطروحه با واقعیتهای
موجود عجیب به نظر میرسد و علاوه بر آن در این مصاحبه نکاتی مطرح شده که
افراد عادی را نیز به تعجب وا میدارد.
شهرام جباری زادگان با طرح
این سوال که اگر اختیار مشکل ترافیک را حل نمیکند، پس چرا تمام اختیارات
از جمله کل امکانات و منابع را به خود اختصاص دادهاید، ادامه داد: علاوه
بر این چرا منابع مالی مورد نیاز حمل و نقل عمومی که به موجب قانون موظف به
پرداخت کامل و به موقع آن میباشید را با تأخیر بسیار و آن هم به صورت
قطره چکانی پرداخت میکنید؟
وی با تأکید بر این که بعید است مسئولی
مانند رییس ستاد سوخت قادر باشد کل اختیار رییس جمهور محترم را به فرد
دیگری بدهد، به ویژه اگر آن فرد شهردار تهران باشد، افزود: اگر ایشان چنین
قدرتی داشتند و این تفویض اختیار حتی برای یک هفته اجرایی میشد، خود ایشان
مشاهده میکردند با این همه اختیار چه کارهایی میتوان انجام داد.
جباری
زادگان در مورد تشبیه مشکل ترافیک تهران به مَثل مرغ و تخم مرغ از سوی
رییس ستاد سوخت نیز اعلام کرد: از مسئولی که مشکل ترافیک تهران را به
داستان مرغ و تخم مرغ تشبیه میکند، چه انتظاری میتوان داشت؟
وی در
خصوص بخش دیگری از اظهارات رییس ستاد سوخت که گفته بود ما نمیدانیم حمل و
نقل کجاهایش مشکل دارد و افزوده بود واقعا مدیریت ما مشکل دارد، اظهار
کرد: اعتراف واقع بینانه ایشان جای تقدیر و تشکر دارد، چرا که ما هم اعتقاد
داریم مدیریت حاکم بر حمل و نقل کشور واقعا مشکل دارد که اگر مشکل نداشت
تا کنون بسیاری از مشکلات حل شده بود.
جباری زادگان در مورد آن بخش
از اظهارات رییس ستاد سوخت که اعلام کرده بود کنترلی بر روی تاکسیرانی و
اتوبوسرانی وجود ندارد و نمیتوانند آن را مدیریت کنند نیز تصریح کرد: به
ایشان در خصوص کنترل و مدیریت ناوگان حمل و نقل عمومی اطمینان میدهیم چون
اگر این طور نبود انجام بیش از 50 درصد جا به جاییهای روزانه تهران از این
طریق امکان پذیر نبود.
وی با اشاره به گذشته نه چندان دور که احداث
سامانه اتوبوسرانی تندرو (BRT) با انبوه هجمه های سیاسی مورد هجوم قرار
گرفت، اعلام کرد: چطور ایشان که آن زمان یکی از مخالفان سرسخت این سامانه
بودند، امروز به فکر کنترل و مدیریت آن افتاده اند؟
مدیر روابط
عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان در رابطه با اظهار
نظر ایشان مبنی بر این که ارتباطی بین تاکسی، اتوبوس و BRT صورت نمیگیرد،
خاطرنشان کرد: هر وقت مردم به رابطه بین مسئولیت مدیریت ستاد سوخت با مدیر
عاملی باشگاه پرسپولیس پی بردند، ایشان هم به ارتباط بین تاکسیرانی و
اتوبوسرانی پی میبرند!