کد خبر: ۴۸۰۵۹۶
زمان انتشار: ۱۲:۲۱     ۲۱ آبان ۱۳۹۹
گزارش‌ روزنامه «وطن‌امروز» از تبعات تصمیم کرونایی دولت برای کاهش ساعت فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی را بخوانید.
به گزارش پایگاه 598، گزارش‌ روزنامه «وطن‌امروز» از تبعات تصمیم کرونایی دولت برای کاهش ساعت فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی را بخوانید.

در این گزارش آمده است:

محدودیت‌های کرونایی به گونه‌ای وضع شده که احساس می‌‌شود دولت به جای مقابله با کرونا با آسایش مردم مقابله می‌کند.

از روز گذشته زمان فعالیت متروی تهر کاهش یافت و مترو فقط تا ساعت 20 به مسافران خدمت‌رسانی کرد. این تصمیم را معاونت حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد. طبق اطلاعیه این معاونت، کاهش خدمت‌رسانی به مسافران، تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا است. در این اطلاعیه آمده بود: «به منظور اعمال محدودیت و کاهش فعالیت در خطوط اتوبوسرانی، پایان زمان فعالیت ناوگان در تمام خطوط بی‌آر‌تی (انبوه‌بر) در مسیر رفت (آخرین اعزام)، ساعت ٢٠ و در مسیر برگشت آخرین اعزام به ساعت 20:30 کاهش خواهد یافت».

این تصمیم در نگاه اول کاملا در مقابله با آسایش مردم است، چون شهروندانی از مترو و اتوبوس استفاده می‌کنند که خودرو ندارند یا به علت طرح ترافیک نمی‌توانند خودروی خود را به خیابان بیاورند. تصمیمات عجیب و غریب دولت که شهرداری تهران در حال اجرای آن است کمترین توجیهی ندارد. با اصرار وزارت بهداشت در بهار امسال طرح ترافیک ملغی شد تا فشار ازدحام در قطار شهری و اتوبوس کم شود اما در نهایت با اصرار شهرداری طرح ترافیک اجرا شد. شهرداری تهران با این بهانه که لغو طرح ترافیک تاثیر چندانی در تعداد مسافران ندارد، در میان مخالفت وزارت بهداشت خواستار اجرای این طرح شد. آن زمان به علت کاهش روزانه تعداد مرگ‌و‌میر کرونا، وزارت بهداشت به اجرای طرح ترافیک اعتراض نکرد اما در ایامی که کرونا بشدت شایع شده و بیمارستان‌های پایتخت از مبتلایان به کرونا پر شده هم طرح ترافیک وجود دارد و همچنان شهرداری به اجرای آن اصرار دارد. در چنین وضعیتی ستاد ملی مقابله با کرونا میزان خدمت‌رسانی به مسافران را هم کم کرده است. قطعا کسانی که بعد از ساعت 20 در خیابان‌های پایتخت حضور داشتند و از مترو و اتوبوس استفاده می‌کردند، برای تفریح در خیابان‌ها حضور نداشتند. مثلا ساعت کاری بسیاری از روزنامه‌نگاران و خبرنگاران و شیفت بعدازظهر برخی مشاغل بعد از ساعت 20 است و این تصمیم به جای مقابله با کرونا موجب سرگردانی این دسته از مردم می‌شود. تصور کنید

مسافری که از شهرهای اطراف به تهران می‌آید و بعد از پایان ساعت کاری قصد عزیمت به منزل را دارد، با تصمیم فعلی دولت تکلیفش چه می‌شود؛ مشخص نیست مسافران چه باید بکنند.  از طرفی طرح ترافیک لغو نشده و کسی نمی‌تواند خودرو به مرکز شهر بیاورد و از طرف دیگر خدمات مترو و اتوبوس هم محدود شده است. تجربه نشان داده هیچ کدام از این طرح‌ها نمی‌تواند فاجعه کشته‌های کرونا را کم کند و تا تعطیلی متناوب در دستور کار قرار نگیرد همچنان جزو کشورهایی خواهیم بود که بیشترین آمار قربانیان کرونا را دارند.

در این باره عضو کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا دیروز در این باره گفت: وضعیت کنونی کشور به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا، پر شدن تخت‌های بیمارستانی و خستگی کادر پزشکی اورژانسی است و تصمیم‌گیران برای نجات جان مردم باید اقدامات و تدابیر جدی فراتر از محدودیت‌هایی که تاکنون اعمال کرده‌اند اتخاذ کنند.

محرز با بیان اینکه تصمیم بر تعطیلی‌ها پس از ساعت 18 عصر دارای اشکالاتی است که باید ابتدا مورد بررسی قرار می‌گرفت، گفت: خیلی از مشاغل یا اماکن ورزشی، هنری و... که ساعت کار فعالیت آنها ساعت 18 به بعد است اکنون فعالیت خود را به ساعاتی در طول روز موکول کرده‌اند که این رویکرد شیوع ویروس کرونا را گسترده‌تر می‌کند.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا به نامه اخیر روسای دانشگاه‌های سراسر کشور به وزیر بهداشت و درخواست آنها برای تعطیل کردن 2 هفته‌ای تهران و برخی کلانشهرها اشاره کرد و افزود: چنین درخواستی از سوی رؤسای بیمارستان‌ها نیز در پی شیوع گسترده ویروس کرونا و مرگ روزانه بیش از 400 تا 450 نفر اتفاق افتاد، چرا که اکنون بیمارستان‌های سراسر کشور مملو از بیماران کرونایی است و کادر پزشکی نیز توان خدمات‌رسانی به دلیل خستگی مفرط را ندارند.

محرز اضافه کرد: از لحاظ علمی به نظر می‌رسد ابتدا باید تعطیلی حداقل یک هفته‌ای به صورت آزمایشی در تهران و برخی شهرها اعمال و پس از آن محدودیت‌های بعدی ایجاد شود، چراکه کرونا این روزها برای گرفتن جان شهروندان وحشی شده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها