کد خبر: ۴۸۰۵۷
زمان انتشار: ۱۳:۴۲     ۱۸ فروردين ۱۳۹۱
سلیمی گفت: هاشمی با مطرح کردن موضوع مذاکره با آمریکا به دنبال امتیازگیری است چرا که خود وی بهتر از هر کسی می‌داند که نه هویت آمریکا عوض شده

حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، نظرات هاشمی رفسنجانی در مورد مذاکره با آمریکا را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: اظهارات آقای هاشمی واقعا باعث شگفتی محافل سیاسی شده است.

وی با بیان اینکه آمریکا با این همه دشمنی علیه ما تکلیفش معلوم است، افزود: آیا آمریکایی‌ها اموال ایران را که بلوکه کرده بودند آزاد کرده‌اند که آقای هاشمی چنین اظهاراتی را بیان کرده است.

سلیمی این سؤال را هم مطرح کرد که آیا آمریکایی‌ها در مجلس سنا اخیرا بحث تحریم‌های قوی‌تر علیه ما را مطرح نکردند و آیا آمریکایی‌ها خسارات هواپیمای ما را که در آسمان خلیج فارس ساقط کردند پرداخته‌اند و از ملت ما عذر خواهی کرده‌اند که آقای هاشمی دم از رابطه با آمریکا می‌زند.

نماینده محلات ادامه داد: آمریکایی‌ها به صراحت اعلام کرده‌اند که ما به دنبال ریشه‌کنی ملت ایران هستیم و موضوع دولت و حکومت مطرح نیست؛ آیا این آمریکا در حدی است که آقای هاشمی امروز به صراحت بحث مذاکره با آنها را مطرح می‌کند.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب چند وقت پیش فرمودند کسانی که موضوع مذاکره با آمریکا را مطرح می‌کنند تحلیل دقیقی از قضایا ندارند و مقام معظم رهبری تاکید کردند که طرح مذاکره با آمریکا سیاست نیست بلکه عین غفلت است.

سلیمی اظهار داشت: به نظر می‌رسد هاشمی با مطرح کردن موضوع مذاکره با آمریکا به دنبال امتیاز گیری است چرا که خود وی بهتر از هر کسی می‌داند که نه هویت آمریکا عوض شده و نه دشمنی آمریکا نسبت به ما کم شده است و این مذاکره هم منفعتی برای ما نخواهد داشت.

این نماینده مجلس تاکید کرد: سؤال اساسی از آقای هاشمی این است که که بحث مذاکره در شرایطی که فضای منطقه به سمت بیداری اسلامی پیش می‌رود و آمریکایی‌ها لحظه به لحظه در حال عقب نشینی هستند و در ضعیف‌ترین زمان خودشان به سر می‌برند چه منفعتی برای ما دارد.

وی گفت: نمی‌دانم که آقای هاشمی به دنبال این است که موج بیداری اسلامی در منطقه حرکت معکوسی را طی کند و یا در شرایطی که آمریکایی‌ها به شدت به دنبال مذاکره در پرونده هسته‌ای ما هستند و تحریم‌های آنها هم به بن بست رسیده آقای هاشمی به دنبال کمک کردن به آمریکایی‌ها است.

سلیمی تصریح کرد: با توجه به هوش سیاسی که آقای هاشمی دارد انسان تعجب می‌کند که وی در این شرایط موضوع مذاکره با آمریکا را مطرح می‌کند.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۰ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۱
۰
۰
سلیمی تصریح کرد: با توجه به هوش سیاسی که آقای هاشمی دارد انسان تعجب می‌کند. آیا واقعا ایشان هوش سیاسی دارد ؟؟؟ دو نامه ای که او در پایان جنگ برای صدام نوشته را بخوان .
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها