کد خبر: ۴۷۸۵۷
زمان انتشار: ۱۸:۰۱     ۱۶ فروردين ۱۳۹۱
اعتراض‌های مردمی در اعلام حمایت از "عبدالهادی الخواجه" فعال برجسته حقوق بشر بحرینی سراسر بحرین را فراگرفت، این اعتراض‌ها تحت عنوان آغاز فعالیت‌های "آزادی یا شهادت" از صبح امروز در بحرین آغاز شده است.

پایگاه خبری صوت بحرین، منابع بحرینی اعلام کردند، انقلابیون بحرین از صبح امروز فعالیت‌هایی را تحت عنوان "آزادی یا شهادت" در نقاط مختلف این کشور آغاز کردند.

بر اساس گزارش‌های رسیده به نقل از منابع بحرینی انقلابیون بحرینی خیابان اصلی منتهی به وزارت کشور در منامه را بستند.

به گفته این منابع با وجود آغاز بازداشت‌ها توسط نیروهای امنیتی و نظامی آل‌خیفه از صبح امروز انقلابیون بحرین همچنان بر ماندن در خیابان‌ها و ادامه عملیات "آزادی یا شهادت" تاکید می‌کنند.

با آغاز این عملیات در منطقه "الدیر" نیروهای امنیتی و نظامی آل‌خلیفه در این منطقه به حالت آماده باش کامل در آمدند.

این منابع همچنین اعلام کردند، انقلابیون بحرین جاده منتهی به پادگان ارتش در جزیره ستره را بستند.

منابع بحرینی تاکید کردند، با آغاز فعالیت "آزادی یا شهادت" برای اعلام همبستگی با "عبدالهادی الخواجه" ستون‌های دود آسمان بحرین را پوشانده است.

به گفته این منابع، انقلابیون از صبح امروز با روشن کردن آتش، خیابان اصلی منطقه "المهزه" در جزیره ستره را بستند.

در شهر "السهله "در شمال بحرین هم انقلابیون اتوبان منتهی به شهر "عیسی" را مسدود کردند.

آنان همچنین از بلند شدن ستون‌های دود در مناطق "العالی" ، "سلماباد"، "ابوصیبع"، "اسکان"، "الماحوز"، "مقابه"، و "المالکیه" خبر دادند.

در شهر "بنی جمره" انقلابیون بحرینی با بستن خیابان اصلی، آزادی عبد الهادی الخواجه را خواستار شدند.

انقلابیون همچنین میدان شماره سیزده شهر حمد را بستند و گزارش‌ها حکایت از آن دارد که دود آسمان این مناطق را پوشانده است.

انقلابیون بحرین از صبح امروز فعالیت‌هایی را تحت عنوان "آزادی یا شهادت" در نقاط مختلف این کشور آغاز کردند. هدف از این فعالیت‌ها اعلام همبستگی با "عبدالهادی الخواجه"، فعال برجسته حقوقی بشر بحرینی است.

عبد الهادی الخواجه بیش از 55 روز است که در زندان‌های رژیم آل‌خلیفه دست به اعتصاب غذا زده و وکیل وی روز گذشته وضعیت جسمانی وی را بسیار وخیم اعلام کرد.

منابع خبری از انتقال الخواجه به بیمارستان نظامی نیروهای مسلح در اثر وخامت حال خبر دادند.

این در حالی است که "انور الرشید"، دبیرکل هیئت جامعه‌های مدنی خلیج فارس متشکل از چندین گروه مدنی در شش کشور حوزه همکاری خلیج فارس از کشورهای عربی و جامعه بین المللی خواستار اقدام جهت آزادی الخواجه و دیگر فعالان بحرینی شد.

"مدافعان خط مقدم" که یک سازمان غیردولتی مستقر در دوبلین به شمار می‌آید، نیز روز گذشته پس از سفر به منامه، پایتخت بحرین با انتشار بیانیه‌ای هشدار داد، الخواجه تاکنون 25 درصد از وزن بدنش را از دست داده و ممکن است به دلیل نارسایی اعضای بدن در زندان جان سپارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها