کد خبر: ۴۷۷۲۶
زمان انتشار: ۰۹:۵۰     ۱۶ فروردين ۱۳۹۱
یکی از امام جماعت‌های شیعه ترکیه به دعوت مدرس علوم دینی یکی از مدارس این کشور با حضور در کلاس درس دین، به تبیین مذهب شیعه برای دانش آموزان پرداخت.

فارس، آقای بایرام دالگا امام جماعت اهل تشیع مسجد امام حسین (ع) ترکیه بنا به دعوت آقای دورموش علی اتباش معلم درس علوم دینی یکی از مدارس شهر مانیسای ترکیه و با مجوز مدیر مدرسه در یکی از کلاس های درس دین حضور یافته و به تشریح مذهب شیعه جعفری پرداخت.

آقای دالگا در این درس تصریح کرد که به دنبال رحلی رسول خدا (ص) مسائل مربوط به پایه های اعتقادی اسلام و عبادات این دین آسمانی به شکل های مختلف تفسیر و مذاهب متعددی به وجود آمد و کلیه این مذاهب در حقیقت انواع مختلف درک دین توسط انسان هاست و اساس دین در واقع قرآن و احادیث نبوی است.

وی افزود: مذهب جعفری در حقیقت به پیروان امام جعفر صادق (ع) اطلاق شده و به این مذهب در ترکیه مذهب شیعه امامیه نیز گفته می شود و شیعیان به طور عمده در کشورهای ایران، عراق، آذربایجان، لبنان، بحرین، سوریه، افعانستان، عربستان، پاکستان، بنگلادش و هندوستان و برخی دیگر کشورها زندگی می کنند. وی در خاتمه درس خود بر وحدت کلیه مسلمانان تاکید کرد.

مدیر مدرسه مذکور نیز دلیل این اقدام خود را ایجاد زمینه مناسب برای معرفی دیگر مذاهب اسلامی به دانش آموزان اهل سنت مدرسه و برطرف کردن روحیه ضدیت و تخاصم علیه دیگر مذاهب عنوان کرد.

در ترکیه که اکثریت جمعیت آن را مسلمانان اهل سنت تشکیل می دهند، قریب به یک میلیون مسلمان شیعه و حدود پانزده میلیون علوی زندگی می کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
naqvi
PAKISTAN
۱۱:۰۱ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۱
۰
۰
muwafaq basheed
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها