کد خبر: ۴۷۶۶۵۳
زمان انتشار: ۱۵:۰۸     ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
مسوول شبکه آموزشی دانش‌آموز از رونمایی از شاد۲ با قابلیت‌های جدید فردا - پنج شنبه- خبر داد.
به گزارش پایگاه 598، سید حسن الحسینی درمورد نسخه‌ جدید شاد اظهارداشت: شاد جدید تعاملی‌تر شده است و اکثر نیازهای آموزش تعاملی را برطرف می‌کند و آموزش‌ها اثربخش‌تر و باکیفیت‌تر می‌شوند و به برنامه‌های آموزشی در فضای مجازی نظم مدرسه‌ای می‌بخشد، همچنین دسترسی گسترده و آسان به محتواهای آموزشی نظم یافته از اهداف ما بوده است که به آن رسیده‌ایم.

مسوول شبکه آموزشی دانش‌آموز ادامه داد: تدریس هر معلم در شبکه وجود دارد و دانش آموزان می‌توانند از تدریس معلمان خود نیز استفاده کنند. برنامه‌های فوق‌برنامه نیز در کنار فعالیت‌های آموزشی وجود دارد. کنترل تکالیف، تعبیه سیستم کارنامه و اعلام نتایج به خانواده‌ها از دیگر قابلیت‌های شبکه‌ی شاد است.

الحسینی عنوان کرد: تعبیه صفحه‌ شخصی دانش‌آموز و معلم هرکدام به‌صورت جداگانه، نظرسنجی‌های 10 گزینه‌ای توسط معلمان و کاربران، اشتراک‌گذاری صفحه‌ نمایش از طریق او بی اس و تلویزیون اینترنتی از ویژگی‌های جدید شبکه‌ شاد است.

وی همچنین گفت: در بخش پایه‌ شاد همه‌ خدمات به صورت رایگان و عمومی است و بخش افزوده شامل قراردادهای ما با بخش خصوصی و فعالیت‌های مدارس غیردولتی و مدارس خاص هستند که به مرور به شبکه‌ی شاد اضافه می شود.

مسوول شبکه آموزشی دانش‌آموز درمورد نسخه جدید شاد گفت: سیستم پشتیبان حمایتگر خواهیم داشت که حدود ۲ هزار نفر به اشکالات و سوالات اجرایی کارمندان پاسخ می‌دهند و رفع مشکل می‌کنند.

الحسینی گفت: امیدواریم سیم‌کارت‌های دانش‌آموزی به کمک ما بیایند. همچنین توزیع ترافیکی به‌گونه‌ای است که آموزش مجازی در شاد صبح‌ها و آموزش ابتدایی در بعدازظهر انجام می‌شود تا کودکان از یاری و همچنین دستگاه والدین استفاده کنند.

وی با بیان این که فعالیت‌های فضای مجازی و شبکه‌ شاد در سال تحصیلی جدید باید اجرا شود، گفت: ویروس کرونا شرایط خاصی برای نظام‌های آموزشی ایجاد کرده و به گزارش یونسکو روند تحصیلی ۹۰درصد دانش‌آموزان در دنیا تغییر کرده است و با یک انقلاب روشی در نظام‌های آموزشی در دنیا مواجه هستیم.

وی درخصوص آموزش‌های ترکیبی افزود: انتخاب فضای‌مجازی برای آموزش و قرار گرفتن آن به‌عنوان جزئی از روش‌های کارآموزشی، می‌تواند به شعار آموزش تعطیل نیست جامه‌ی عمل بپوشاند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: در این شرایط مدیران با برنامه‌ریزی عدم قطعیت مواجه هستند و باید به آن توجه شود تا نابسامانی شکل نگیرد.

الحسینی درمورد الزامات و عناصر آموزش در فضای مجازی تصریح کرد: محتوای استاندارد، معلم، ابزار انتقال، امکانات، برنامه‌های شبکه مجازی و تأمین دسترسی مخاطب و کمک به خود یادگیری دانش‌آموزان از نیازهای حال حاضر است.

وی گفت: با محدودیت‌های زیرساختی، ترافیکی و گیرنده‌های هوشمند روبرو هستیم و 3.5 میلیون از دانش‌آموزان فاقد هرگونه گیرنده‌ هوشمند هستند. این دانش‌آموزان باید مخاطب ما قرار بگیرند. این دشواری‌های روبروی ما است اما باید طبق برنامه‌ها را پیش برویم و همچنین اهداف دوره‌های تحصیلی را بررسی کنیم.

مشاور وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: شبکه‌ شاد درگذشته نیاز به تکمیل شدن داشت؛ اما نسخه‌ جدید شبکه‌ی شاد محدودیت‌ها را به حداقل می‌رساند. در این برنامه سعی شده است تا آموزش در یک بستر امن صورت بگیرد، بنابراین احراز هویت تمام افرادی که در شبکه‌ شاد وارد می‌شوند یک اصل است. همچنین این شبکه در شرایط قرمز نقش جایگزینی و در وضعیت زرد و سفید نقش تکمیلی را دارد.

الحسینی خاطرنشان کرد: بیشترین سرمایه‌گذاری برای این برنامه در کشور انجام‌ شده و شاد قدرتمندترین برنامه در کشور است و سطح امنیتی و حفاظتی بالا دارد و حملاتی که تابه‌حال از خارج از کشور به این برنامه شده توانسته از خود محافظت کند و این روند ادامه‌دار است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها