کد خبر: ۴۷۴۴۹
زمان انتشار: ۱۲:۱۰     ۱۴ فروردين ۱۳۹۱
مولوی عبدالحمید زهی امام جماعت و رئیس مسجد مکی زاهدان در آخرین اظهار نظر های خود در خطبه های نماز جمعه 11 فروردین شهر زاهدان سخنانی را مطرح کرده است که با اقبال شبکه های وابسته به دولت انگلیس مانند بی بی سی فارسی روبه رو بوده است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، مولوی عبدالحمید در قسمتی از خطبه های نماز جمعه 11 فروردین با استناد به قانون اساسی اهل سنت کشور را تحت ظلم و مظلوم نشان داده است.

عبدالحمید در قسمتی از سخنانش برای تهییج احساسات اهل سنت حاضر در نماز جمعه اینگونه می گوید: «هیچ قوم، جناح و مذهبی حق ندارد سلیقه خود را در اداره کشور اعمال کند، بلکه آنچه ملاک عمل همه جناحها و مذاهب و اقشار است، قانون اساسی است. هیچ اکثریتی نباید حقوق قانونی اقلیت را نادیده بگیرد. حقوق اساسی اقلیتهای قومی و مذهبی و دینی که در قانون اساسی آمده است باید رعایت شود و کسی حق ندارد بگوید که این کشور از آنِ شیعه و یا سنی است، بلکه این کشور متعلق به همه ایرانیان از همه اقوام و مذاهب است.»

قسمت عجیب و مورد توجه بی بی سی فارسی از سخنان عبدالحمید اشاعه دروغ بزرگ برگزار نشدن نماز جماعت اهل سنت در شهرهای بزرگ است که اینگونه توسط وی بیان می شود: «گزارشهای فراوانی از کلان شهرهای کشور که اهل سنت در آنجا در اقلیت هستند به دست ما می رسد که اهل سنت نه تنها اجازه اقامه نمازهای جمعه و عیدین را ندارند بلکه حتی جرات اقامه نماز های روزانه را بصورت جماعت ندارند. البته این ضعف ایمانی برادران اهل سنت را نیز می رساند، چرا که در راستای عبادت و بندگی خداوند نباید از کسی هراس داشت. در هیچ جای دنیا نسبت به نماز حساسیت نشان نمی دهند.»

جالب آنکه نماز عیدین و حتی نمازهای جماعت در شهرهایی که اهل سنت در اقلیت هستند مانند کرمانشاه برگزار می شود و حتی صدای اذان اهل سنت بلند تر از صدای اذان اکثریت شیعه است.

نکته قابل ذکر آنکه دروغ بزرگ آقای عبدالحمید وقتی آشکار می شود که رهبر معظم انقلاب در سال 88 در اولين روز از سفر خود به كردستان، سيمای مركز سنندج را موظف كردند تا از اين پس اذان را بر اساس فقه جعفری و فقه شافعی به صورت جداگانه پخش كند، که  اين اقدام با استقبال وسيع مردم و روحانيون كردستان مواجه شد.

سخنان بالا نشان می دهد که اهانت هایی مانند ترسو خواندن و ضعف ایمان داشتن  برادران اهل سنت توسط آقای عبدالحمید دلیلی بر برپایی 18 نماز جمعه جداگانه در شهر زاهدان توسط اهل سنت است.

مولوی عبدالحمید البته در سبک سخنان خود از شاه کلیدهایی که معلوم است مشابه بعضی فتنه گران 88 است وام گرفته است، آنجا که وی در قسمتی از سخنانش می گوید:«ما خیرخواهانه همه را به قانون مداری و اجرای قانون فرا می خوانیم. کسانی که قدرت بیشتری دارند اعمال سلیقه نکنند.»

حمایت از قاچاقچیان گازوئیل و همزبانی با آمریکا در اعمال تحریم

عبدالحمید در قسمت انتهایی سخنان عجیب خود به حمایت از قاچاقچیان گازوئیل در مبادی شرقی و جنوبی کشور پرداخته است و از مبارزه با این افراد به شدنت گلایه و آن را خارج از انصاف دانسته است.

وی در این خصوص می گوید:« گاهی می بینیم که افرادی بخاطر حمل گازوئیل مورد هدف قرار می گیرند و خود و ماشینشان در آتش می سوزند. مگر گازوئیل چقدر منفعت دارد که افرادی بخاطر آن مورد هدف قرار بگیرند و کشته شوند! من به تسلیت خانواده ای رفتم که دو برادر در آتش گلوله ماموران بخاطر حمل گازوئیل سوخته بودند و بسیار متاثر شدم. وظیفه شورای تامین استان بسیار سنگین است. مسئولان استان باید در بارگاه خداوند جوابگو باشند. ماموران نباید حق تیراندازی به کسانی را داشته باشند که کالای مشروعی را و لو به صورت قاچاق حمل می کنند. اگر کسانی اسلحه قاچاق کردند و امنیت منطقه در خطر بود آن بحث دیگری است. ولی در شرایط اقتصادی فعلی و با وجود تحریمهای شدید کنونی، افرادی که فقط بخاطر امرار معاش و از سر ناچاری کالای مشروعی را قاچاق می کنند، نباید مورد هدف گلوله قرار بگیرند. خداوند به همه ما انصاف عطا فرماید.»

سخنان بالا مملو از نکاتی از جمله ترویج قانون شکنی و همراهی با دشمنان نظام اسلامی و تهدید امنیت ملی را از لسان مولوی عبدالحمید نشان می دهد.

حال سئوال اینجاست که چرا عبدالحمید که از هلاکت 2قاچاقچی اینگونه برافروخته شده چرا در فاجعه چابهار و شهدای وحدت هیچ سخنی نگفت؟

شاید بهترین پاسخ به سئوال فوق حمایت همسوی وی از اغتشاشگران سوریه همگام با دولت سعودی است که در واقع منبع اصلی مادی و معنوی مولوی عبدالحمید و مسجد مکی به حساب مب آید.

آقای عبدالحمید در بخش دوم سخنان خود در خطبه‌های جمعه (۲۱ بهمن ۱۳۹۰) نماز جمعه اهل‌سنت زاهدان، بحران موجود در سوریه را "فاجعه انسانی” خواند و گفت:"همان طور که می‌دانید آن‌چه که در سوریه در جریان است، یک فاجعه انسانی است که در آن جان هزاران نفر گرفته می‌شود. در این فاجعه انسانی زنان، کودکان، سالخوردگان و افراد کوچک و بزرگ در مقابل چشم جهانیان قتل عام می‌شوند، به طوری که هیچ قلبی نمی‌تواند این صحنه‌ها را تحمل نماید."

وی نه تنها از کشتار مردم در بحرین و یمن سخن نمی گوید حتی در برابر قتل عام اهل سنت در لیبی و مصر سخنی نگفت و سکوت محض کرد.

پیش از این نیز عبدالحمید سخنان تفرقه انگیزانه ای را مطرح کرده بود و حتی در مصاحبه با یک نشریه در خصوص شهادت حضرت زهرا (س) گفته بود:« ما اعتقاد به رحلت حضرت زهرا داريم نه شهادت و اين از اشتباهات اصلاح طلبان بود که به پيشنهاد برخي از مراجع آن را به مجلس بردند و شهادت را تصويب کردند.»
 
در اردیبهشت ماه 90 تعدادي از نمايندگان و مشاوران ميرحسين موسوي و كروبي به همراه آقاي "ر" مدير مسئول روزنامه "ز" با مولوي عبدالحميد ملاقات مي نمايند .

در اين ملاقات مقرر مي شود هر هفته گزيده اي از سخنان مولوي عبدالحميد در نماز جمعه ضبط و از طريق شبكه تلويزيوني ماهواره اي رسا از خارج از كشور پخش شود و ارتباط جنبش سبز در استان با مسجد مكي گسترش پيدا كند .

گفتنی است مولوی عبدالحمید درحالی خود را نماینده اهل سنت ایران معرفی می کند که اهل سنت کردستان و گنبد و ... با وی و عقاید وی اختلاف عمیقی دارند.

به نظر می آید همزمان با فرا رسیدن ایام فاطمیه مولوی عبدالحمید همراستا با سایت ها و خواسته های سعودی در حال ایجاد حساسیت در منطقه سیستان و بلوچستان جهت برپایی نزاعی قومی مذهبی است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها