کد خبر: ۴۷۴۴۳
زمان انتشار: ۱۱:۵۲     ۱۴ فروردين ۱۳۹۱
به گزارش جام نیوز به نقل از خبری که یکشنبه اول آوریل (13فروردین) روی خروجی پایگاه اینترنتی شبکه بی بی سی فارسی (BBCPERSIAN) قرار گرفت، بر اساس گزارش ها، "طارق الهاشمی" معاون سابق رئیس جمهور عراق که به اتهام برنامه ریزی عملیات ترور مقامات امنیتی و زائران شیعه و دامن زدن به اختلافات قومی و مذهبی و اقدام علیه امنیت ملی تحت تعقیب دولت این کشور قرار دارد، به خارج از کشور گریخت.

به نوشته وب سایت بی بی سی فارسی، هاشمی عراق را به مقصد قطر ترک کرده است و دفتر وی و خبرگزاری رسمی قطر خبر ورود او به این امیرنشین را تأیید کرده اند.

گفتنی است وی چند ماه اخیر را برای در امان ماندن از دستگیری و محاکمه و مجازات، در منطقه کردستان عراق به سر می برد. البته مقامات منطقه خودمختار کردستان عراق بارها اعلام کرده بودند که به طارق الهاشمی اجازه خروج از کشور را نخواهند داد.

در دسامبر سال گذشته میلادی، "نوری المالکی" نخست وزیر عراق، حکم بازداشت هاشمی را صادر کرد که این موضوع تنش هایی سیاسی را به دنبال داشت. حکم جلب هاشمی پس از آن صادر شد که محافظانش پس از بازداشت اعتراف کردند او با فعالیت های تروریستی مرتبط بوده است. بازداشت شدگان در تلویزیون گفتند که از هاشمی پول می گرفته اند تا دست به حملاتی علیه مقامات و افسران پلیس بزنند. در فوریه سال جاری میلادی، کمیته تحقیقات در عراق، اتهامات وارده به او را تأیید کرد. این کمیته که توسط شورای عالی قضایی عراق تشکیل شده بود، اعلام کرد که طارق الهاشمی سال هاست که این گونه اقدامات را رهبری می کرده است.

لازم به ذکر است که شبکه های العربیه و الجزیره تا لحظه تنظیم این خبر از پوشش جریان فرار طارق الهاشمی خودداری کرده اند!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
کاربر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۲ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۱
۰
۰
وقتی شخص مورد نظر طارق الهاشمی است چرا عنوان خبر را با نام هاشمی تیتر زدید آیا اینکار شما دلیل بر تنش آفرینی وانحراف افکار مردم نیست؟خدا شما را هدایت فرماید.
پاسخ
حق گو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۸ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۱
۰
۰
اعتبار سایت خود را با این گونه قلم زنی مخدوش ننمایید. چی می شد اگر در سر تیتر خود به جای هاشمی می نوشتید الهاشمی گریخت .
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۰۳ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۱
۰
۰
... لعنت با این تیتر زدنتون.
پاسخ
مدیر پایگاه
سلام
یکم مهربون تر هم می گفتی اصلاح می شد. چون مطلب به نقل از رسانه ای دیگر بود مسئول مربوطه تیتر را اصلاح نکرده بودند.
جدیدترین اخبار پربازدید ها