به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایلنا: بخش کنسولی سفارت ایران در پکن موارد ذیل جهت اطلاع هموطنان گرامی و دانشجویان عزیز اعلام و تاکید میشود:
۱-تا کنون از سوی مقامات چینی هیچ تصمیم جدیدی برای بازگشت دانشجویان گرفته نشده است و با توجه به نظر دولت چین برای برگزاری آنلاین کلاسهای ترم بعد ، می بایست منتظر تصمیم و سیاست مقامات چین برای بازگشت بود . بدیهی است که شرایط و شدت بیماری کرونا در دیگر کشورها در این تصمیم سازی نقش مهم و اساسی خواهد داشت . لذا به محض دریافت اخبار جدید مراتب توسط همین کانال تلگرامی به اطلاع خواهد رسید .
۲- با توجه به تقاضاهای مکرر هموطنان عزیز برای برقراری پرواز مستقیم بین ایران و چین ، سرانجام با تلاشهای صورت گرفته شرکت ماهان ایر موفق به کسب مجوز پرواز هفتگی بین تهران و گوانجو و بالعکس گردید لیکن با توجه به خصوصی بودن شرکت مذکور ، سفارت هیچ نقشی در تعیین قیمت بلیط آن نداشته و شرکت ماهان بنا بر مقتضیات موجود از قبیل رعایت فاصله گذاری در بین مسافران (عدم امکان فروش کامل صندلی ها) و همچنین هماهنگی قیمتی با دیگر خطوط هوایی اقدام به تعیین نرخ بلیط نموده است . بدیهی است درخواستهای مکرر دانشجویان گرامی برای تعدیل قیمتها به اطلاع مدیران شرکت مذکور رسانده شده است و مراتب طی مکاتباتی نیز به اطلاع وزارتخانه های علوم و بهداشت رسیده است .
۳- همانطور که قبلا به اطلاع رسید ، با پیگیرهای صورت گرفته توسط سفارت تسهیلات زیر برای هموطنان عزیز و دانشجویان گرامی در نظر گرفته شده است :
* دانشجویان دارای پرونده در سامانه میخک که پرونده و مدارکشان قبلا به تایید رسیده است میتوانند از سفارت مهر خروج دانشجویی دریافت نمایند ، حال اگر آنها در ایران بسر میبرند این امکان فراهم شده تا بتوانند برای دریافت و یا تمدید مهر خروجشان با اداره دانشجویی وزارت خارجه در تهران و یا دفاتر وزارت امور خارجه در مراکز استانها هماهنگی بعمل آورده و در این زمینه اقدام نمایند .
*غایبین سربازی که مهر خروج مشمولین از سفارت گرفته اند برای تمدید آن میتوانند به اداره گذرنامه وزارت خارجه در تهران مراجعه نمایند.
*غایبین سربازی که به هر دلیلی نتوانسته اند از سفارت مهر خروج بگیرند و الان در ایران هستند میتوانند برای خروج از کشور به اداره گذرنامه وزارت خارجه در تهران مراجعه نمایند .
۴-ایمیل های کنسولی به صورت روزانه پیگیری میشود و در پایان روز هیچ ایمیلی بدون رسیدگی در صندوق باقی نمی ماند. همچنین تلفنهای بخش کنسولی مرتبا پاسخ داده میشود و در مواردی که مراجعه کننده حضوری وجود داشته باشد و یا یک هموطن در حال صحبت تلفنی با کارشناس مربوطه باشد امکان پاسخگویی همزمان وجود نداشته و لازم است بعد از ۱۵ دقیقه مجددا شماره گیری نمایید