کد خبر: ۴۷۲۵۸
زمان انتشار: ۱۹:۵۶     ۱۰ فروردين ۱۳۹۱
به گزارش 598 به نقل از شیعه آنلاین، «ملک عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود» پادشاه عربستان سعودی با استفاده از حق قانونی خود، حکمی پادشاهی صادر کرد که به موجب آن فعالیت شبکه ماهواره ای "أوطان" برای همیشه متوقف شد.

گفته می شود علت صدور این حکم پادشاهی توسط «ملک عبدالله»، مورد اهانت قرار دادن پیروان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و نیز شیعیان پیرو فرقه اسماعیلیه، توسط شبکه "أوطان" بوده است.

ماجرا از این قرار بود که حدود دو هفته پیش شیخ «عبدالعزیز آل الشیخ» مفتی عربستان سعودی طی اظهاراتی خواستار تخریب و منهدم کردن همه کلیساهای موجود در شبه جزیره العرب شد.

در پی انتشار اظهارات مفتی سعودی، شبکه ماهواره ای "أوطان" پخش سلسله برنامه های طایفه ای و تفرقه انگیز خود علیه شیعیان را آغاز کرد. پخش این برنامه ها عربستان را به سمت آغاز جنگ داخلی سوق داد از همین رو پادشاه سعودی در اقدامی بی سابقه با هدف جلوگیری از وقوع جنگ داخلی در کشورش، از حق قانونی خود استفاده کرد و دستور پلمپ این شبکه ماهواره ای را صادر کرد.

گفتنی است مقر اصلی شبکه ماهواره ای "أوطان" در ریاض قرار دارد و ریاست شورای اداری این شبکه برعهده شیخ «عبدالرحمن عبدالله طیار» است. شبکه "أوطان" همواره در برنامه های خود مدعی بوده که یک شبکه "آرام برای تبلیغ تعالیم اسلامی" است!
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها