کد خبر: ۴۷۲۴۰
زمان انتشار: ۱۴:۱۷     ۱۰ فروردين ۱۳۹۱
در ادامه اختلافات و شکاف‌های پیش آمده میان مخالفان سوری حاضر در نشست گروه‌های مخالف سوریه در استانبول 12 حزب و جناح سیاسی کرد از شورای ملی سوریه خارج شدند.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری ترکیه‌ای خبر یک، نشست دو روزه مخالفان نظام سوریه در استانبول موسوم به "دوستان سوریه" که با همکاری ترکیه و قطر برگزار شده بود، با ادامه اختلاف‌ها و شکاف‌ها رو به رو شده است.

این پایگاه خبری ترکیه‌ای در گزارشی تحت عنوان "شورای ملی سوریه کردها را از دست داد" نوشت: گروهی از نمایندگان احزاب و جناح‌های سیاسی کرد در اعتراض به عدم به رسمیت شناخته شدن حقوق کردهای سوریه توسط شورای ملی این کشور با اعتراض این نشست را ترک کردند.

یکی از اعضای کرد شورای ملی سوریه در این‌باره گفت: 12 حزب و جناح سیاسی کرد که عضو شورای ملی سوریه بودند، به نشانه اعتراض از این شورا خارج شدند.

این عضو سابق شورای ملی سوریه در ادامه گفت: شورای ملی سوریه نماینده همه مردم این کشور از جمله کردهای سوریه نیست.

این پایگاه خبری ترک تاکید کرد که در بین دیگر اعضای شورای ملی سوریه نیز اختلاف نظرهایی وجود دارد که ترکیه تلاش می‌کند، با میانجی‌گری این اختلافات را حل و فصل کند.

این 12 حزب و جناح کرد در حالی از شورای ملی سوریه خارج شدند که یش از این نیز پنج عضو شورای ملی سوریه از این شورا کناره گیری کرده بودند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها