کد خبر: ۴۷۱۱۰
زمان انتشار: ۰۰:۰۱     ۱۰ فروردين ۱۳۹۱
یک نماینده مجلس سنای آمریکا با مخالفت با طرح افزایش تحریم‌ها علیه ایران از تصویب شدن این طرح جلوگیری کرد.

به گزارش فارس خبرگزاری رویترز گزارش داد یک قانونگذار جمهوری‌خواه آمریکا روز سه‌شنبه دموکراتها را از تصویب قانونی که هدف آن مجازات بیشتر ایران به خاطر پیگیری برنامه هسته‌ایش بود منصرف کرد.

به گزارش این خبرگزاری، طرفین یکدیگر را به خاطر مانع‌تراشی در سختگیری علیه ایران، در بحبوحه سال انتخاباتی پیش رو که باراک اوباما را هر چه بیشتر زیر ذره‌بین قرار می‌دهد، مورد سرزنش قرار دادند.

این قانون که بسیاری از نمایندگان جمهوری‌خواه و دموکرات مجلس سنا با آن موافق بودند، زمینه برخورد با بانک‌های خارجی که تبادلات ارزی برای خرید و انتقال نفت از ایران را عملیاتی می‌کنند را فراهم می‌کرد و در آن  اقداماتی برای جلوگیری از راههای گریز ایران در تحریم‌های فعلی درنظر گرفته شده بود.

رویترز افزود عده زیادی از نمایندگان جمهوری‌خواه، خواهانِ اضافه شدن اقدامات دیگری نظیر اعمال تحریم‌هایی علیه شرکت‌هایی که بستر معامله با ایران را فراهم می‌کنند بودند، اما رئیس حزب اکثریت، «هری رید»، خواهان تصویب این قانون بدون اضافه شدن لایحه الحاقی به آن بود.

به گزارش منابع خبری، «رند پال» عضو مجلس سنا نیز رسماً مخالفت خود را با فوریت تصویب این قانون اعلام کرد و گفت تنها در صورتی با تصویب آن موافق است که هیچ یک از مفاد قانون مورد نظر بسترهای لازم برای جنگ علیه ایران یا سوریه را فراهم نیاورد.

این مخالفت باعث شد قانون مورد نظر تصویب نشود.

منابع خبری آمریکا به نقل از «رند پال» اعلام کردند: «لایحه الحاقی من یک جمله اضافی دارد. این لایحه عنوان می‌کند که هیچ کدام از مفاد این قانون نباید به عنوان اعلان جنگ علیه سوریه یا ایران تفسیر شود. من مخالف این هستم که ما بدون مذاکرات جدی، بدون رأی‌گیری و بدون در نظر گرفتن تبعات جنگ، آغازگر جنگ دیگری باشیم که جنگ سوم و یا حتی جنگ چهارم ما باشد. بنابراین من با عنایت به این موارد مخالفت خود را اعلام می‌کنم.»  


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها