کد خبر: ۴۶۷۲۹
زمان انتشار: ۱۵:۲۱     ۰۵ فروردين ۱۳۹۱
مدير کل سابق آژانس بين المللي انرژي اتمي گفته است حمله نظامي ممکن است برنامه انرژي هسته‌اي ايران را به تاخير بياندازد اما هرگز قادر نخواهد بود براي هميشه آن را متوقف کند.
به گزارش 598 به نقل از Press TV ، محمد البرادعي، روز چهارشنبه در هنگ کنگ گفت:" شما مي‌توانيد تاسيسات هسته‌اي آنان را بمباران کنيد اما نمي توانيد دانش هسته‌اي آن‌ها را بمباران کنيد."

به گزارش بلومبرگ، مدير کل سابق آژانس بين‌المللي انرژي اتمي ضمن آن‎که به کشورهاي غربي و رژیم اسرائيل هشدار داده تا به ایران حمله نکنند، تصریح کرده که کشورهای غربی براي کمک به برقراري ثبات در مناطق شاهد درگيري درعراق و افغانستان و لبنان به ايران نياز دارند.

البرادعي افزود: " آن‌ها(ايران وغرب) هردو به يکديگر نياز دارند. همين الان هرکدام منتظر طرف مقابل است تا پيشگام شده و سيگنالي ارسال کند اما اين اتفاق نخواهد افتاد."

سرگي لاورف وزير امورخارجه روسيه نيز روز سه شنبه گفت، حمله احتمالي به ايران به دليل برنامه انرژي هسته‌ا‌ي‌اش پيامدهاي خطرناکي به همراه دارد و منطقه خاورميانه را به مسابقه تسليحاتي مي‌کشاند.

امريکا واسرائيل در ماه‌هاي اخير لفاظي‌هاي جنگ طلبانه عليه ايران را شدت بخشيده و ادعا مي‌کنند که برنامه انرژي هسته‌اي ايران مقاصد نظامي را دنبال مي کند.

ايران با رد اين ادعاها، تاکيد مي‌کند، به عنوان يکي از امضاکنندگان پيمان منع گسترش جنگ‌افزارهاي هسته‌اي و يکي از اعضاي آژانس بين‌المللي انرژي اتمي، از حق دستيابي به فن‌آوري صلح‌آميز انرژي هسته‌اي و توسعه آن برخوردار است.

ايران همچنين استدلال مي‌کند که ناظران آژانس بين المللي انرژي اتمي در بازرسي‌هاي مکرر خود از تاسيسات هسته‌اي ، هرگز مدرکي دال بر انحراف برنامه هسته‌اي صلح آميز اين کشور براي ساخت تسليحات هسته‌اي پيدا نکرده‌اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها