کد خبر: ۴۶۱۵۳
زمان انتشار: ۱۹:۰۸     ۲۷ اسفند ۱۳۹۰
موضوع انتخاب شده از سوی ابوالقاسم طالبی این پتانسیل را دارد که در ردیف تاثیرگذارترین و پرفروش ترین فیلم‌های تاریخ سینمای ایران شود.

محدوده، وقتی که خبر رسید جشنواره سی‌ام نیز از تجمع و اعتراض بی‌بهره نمی‌ماند ناخواسته  به یاد فیلم پایان نامه افتادیم که در لحظه اکران گروهی از تماشاگران فضای سالن را با اعتراض به هم ریختند.

البته تجربه نوروز سال گذشته این فرضیه را در ذهن هنر دوستان شکل داد که فیلم‌های سیاسی، گروهی را که خود را مدعی آزادی بیان و گفتمان باز سیاسی می داند به شدت آزرده خاطر می‌کند.

آزردگی خاطر کار را به جایی می‌رساند که سایت‌های همسو با جریان فتنه به اخراجی های 3 حمله‌ور می‌شوند. گویا آنها مامور بودند تا نگذارند که فیلم مسعود ده‌نمکی دیده شود. از همین باب تحریم اخراجی‌های 3 را تبلیغ کردند، همانند تبلیغ آمریکا برای تحریم نفت ایران. البته در کنار تحریم، گروهی از جریان نام‌برده برای ضربه زدن به فروش این فیلم، نسخه قاچاق آن را در بازار توزیع کردند.

اما تمام نقشه های صورت گرفته از جریانی که جز ضد انقلاب صفت دیگری را نمی‌توان برایشان به کار برد، با شکست رو به رو شد زیرا اخراجی‌های 3 طی 13 روز با فروش بیش از 2 میلیارد و 500 میلیون رکورد بی‌سابقه ای را در تارخ سینمای ایران به جای گذاشت.

تمام این‌ها که نوشته شد مروری بر تاب نیاوردن جریانی بود که ژست روشنفکری می‌گیرد و فریاد سر می‌دهد که زنده باد مخالف من. جریانی که هنور صدای مخالف شنیده نشده و یا به عبارتی دقیق‌تر قلاده های طلا اکران نشده تلاش می‌کند تا با برگزاری تجمع جلوی اکران سیاسی‌ترین فیلم سینمای ایران را بگیرد.

اما آن چیزی که از اینجا به بعد خواهیم نوشت مربوط به فیلم قلاده‌های طلا است. فیلمی که با ترور محمد خاتمی توسط ام آی سیکس برای راه اندازی یک جنگ داخلی در جمهوری اسلامی ایران آغاز می‌شود و به توطئه‌ها دستگاه‌های امنیتی علیه ایران در سال 88 ختم می‌شود.

قلاده‌های طلا سیاسی‌ترین فیلمی است که به گفته اغلب کارشناسان، تاریخ سینمای ایران تا کنون به خود دیده است و از همین منظر است که اکران این فیلم با موانع مختلفی رو به رو شد.

در واقع شاید بتوان گفت پس از اکران قلاده های طلا در نیمه شب 21 بهمن باید منتظر نشست تا ببینیم شورای صنفی سینما چه تاریخی را برای اکران عمومی این فیلم در نظر می‌گیرد.

موضوع انتخاب شده از سوی ابوالقاسم طالبی این پتانسیل را دارد که در ردیف تاثیرگذارترین و پرفروش ترین فیلم‌های تاریخ سینمای ایران شود.

تجربه سال گذشته نشان داد که تحریم و قاچاق به هیچ وجه نمی‌تواند جلوی فروش یک اثر هنری بگیرد. حال باید به انتظار نشست و دید که آیا ابوالقاسم طالبی می‌تواند رکورد پرفروش‌ترین فیلم را از مسعود ده نمکی پس بگیرد.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها