کد خبر: ۴۶۱۲۸
زمان انتشار: ۱۷:۱۷     ۲۷ اسفند ۱۳۹۰
به نقل از ايسنا، مدير عامل باشگاه پرسپوليس تهران جمعه در گفت‌وگو با خبرگزاري‌ها از تباني تعدادي بازيکنان تيم فوتسال پرسپوليس خبر داد اما پس از انتشار اين خبر محمدرضا حيدريان، سرمربي اين تيم هنوز حاضر به مصاحبه در اين خصوص نشده است و حتي نزديکترين اشخاص به او هيچ خبري از حيدريان ندارند، باشگاه پرسپوليس حيدريان را در بحث تباني بي‌تقصير دانسته و تنها تعدادي از بازيکنانش را عامل تباني مي‌داند. تعدادي از بازيکنان فوتسال پرسپوليس درباره اين اتفاق با ايسنا به گفت و گو پرداختند. برخي از بازيکنان از تمام جريانات قبل از بازي اظهار بي اطلاعي مي‌کنند و برخي هم از موضوعاتي پرده برداشتند که در ادامه مي‌خوانيد:

وحيد سيفان، دروازه‌بان دوم پرسپوليس که در دقايق پاياني بازي با گيتي پسند به زمين آمد و سه گل هم دريافت کرد، در اين باره توضيح داد: وقتي دروازه‌بان اول مصدوم شد، به زمين رفتم و با توجه به اين که اولين بازي‌ام بود، سعي کردم خوب ظاهر شوم.

وي افزود: قبل از بازي پيشنهادي به من نشده بود و کسي هم با من صحبت نکرد، درباره ساير بازيکنان هم اطلاع ندارم که کسي پول گرفته است يا نه.

داوود عباسي هم که در طول بازي با گيتي‌پسند از تماشاگران درباره بازي منصوري و ماهان سوال مي‌کرد، درباره تباني تيمش گفت: نمي دانم مسئولان باشگاه به چه شکل اين موضوع را اعلام کرده‌اند، آن‌ها بايد از ما بازيکنان سوال مي‌کردند، به هر حال وقتي درباره ما قضاوت مي‌کنند، بايد پرسش و تحقيق هم صورت گيرد.

اين بازيکن اضافه کرد: باشگاه چه مدرکي داشته که چنين راي را داده است؟ اگر مدرکش فيلم بازي باشد، من دو توپ لو دادم و اين در فوتبال طبيعي است. 10 سال است که در ليگ بازي مي‌کنم و با تيم ملي در جام جهاني حضور داشتم، اما به اين راحتي با آبرويمان بازي کردند. آقاي فردوسي‌پور بعضي از صحنه هاي بازي را نشان داد و خودش هم قضاوت کرد. اين بازي به هيچ وجه براي ما اهميتي نداشت، اما با اين حساب باز هم در نيمه اول فوق‌العاده‌ بوديم، در نيمه دوم هم کم آورديم و حتي خود رضا حيدريان در نيمه دوم انرژي‌اش کم شده بود.

عباسي همچنين درباره پرسيدن نتيجه‌ بازي منصوري و ماهان از تماشاگران گيتي‌پسندي و همچنين خوش و بش با بازيکنان گيتي‌پسند بعد از بازي، اذعان کرد: من ديدم تماشاگران با هم درباره آن بازي صحبت مي‌کنند و کنجکاو شدم ببينم آن طرف چقدر زمان به پايان بازي مانده است. درباره خوش و بش کردنم با وحيد شمسايي و مصطفي نظري هم بايد بگويم من، وحيد و مصطفي رفاقت ديرينه داريم و پس از بازي درباره خاطرات گذشته صحبت مي‌کرديم.

نصرالله مومن ديگر بازيکن سرخپوشان که دومين گلزن ليگ است و مقابل گيتي‌پسند هم يک گل زد، درباره تباني تيمش اظهار بي‌اطلاعي کرد و گفت: به تصميم رويانيان احترام مي‌گذارم، اما نمي دانم با چه مدرکي تباني را اثبات کرده‌اند. نمي توانم به کسي هم انگ بزنم، به هر حال هر کس آبروي خودش را دارد و براي حفظ آن چنين کارهايي نمي‌کند.

محمد بني اسد نيز با بيان اين که با تمام وجود در اين بازي حاضر شده است، عنوان کرد : رضا حيدريان قبل از شروع بازي به ما تاکيد کرد که بايد بازي را ببريم، اما نمي دانم نيمه دوم اينقدر ضعيف بازي کرديم. بعضي از بازيکنان در حد و اندازه خودشان نبودند.

اين بازيکن ادامه داد: مي دانم که قبل از بازي با تعدادي از بازيکنان تماس گرفته و به آن‌ها پيشنهاد تباني شده بود که مطمئنم هيچ کس قبول نکرد. بر خلاف اين که حسين شمس مرا به پرسپوليس آورد، اما هيچ کس با من هم تماس نگرفت.

علي عابديني هم که از بازيکنان اميد پرسپوليس است، تصريح کرد: به ياد دارم زماني که در اين بازي روي نيمکت بودم، حيدريان آمد و گفت: تباني در کار نيست و من هم با وجود اين که بعضي از دوستانم در گيتي‌پسند هستند، اما بازي قابل قبولي را ارائه دادم، چون دومين بازي‌ام بود و مي خواستم خودم را نشان دهم.

وي خاطر نشان کرد: قبل از بازي هيچ کس با من صحبت نکرد و من هم مثل همه وجدان دارم و تن به چنين کارهايي نمي‌دهم.

اما در اين بين امير نوراللهي دروازه‌بان اول پرسپوليسي‌ها که هشت گل را از گيتي‌پسند دريافت کرد، با ردهر گونه صحبت از طرف گيتي‌پسند با هم تيمي‌ها و خودش ادعاهايي را درباره اتفاقات هفته‌ آخر ليگ فوتسال مطرح کرد.

نوراللهي به گفت: مدير عامل باشگاه منصوري قبل از بازي با تعدادي از دوستانم در پرسپوليس تماس مي گرفت و وعده پرداخت بدهي‌هايشان را مي داد و حال و احوالشان را مي پرسيد، در حالي که در شش ماهه گذشته حتي جواب تلفن‌هايشان را نمي داد، اما به بازي گيتي‌پسند که نزديک مي‌شديم، خودش تماس مي گرفت.

دروازه‌بان پرسپوليس درباره عملکردش در اين بازي و دريافت هشت گل از گيتي پسند تاکيد کرد: اگر فيلم بازي را بررسي کردند و به اين رسيدند که من حتي يک گل را به عمد دريافت کردم، حق با آن‌ها است. به اعتقادم اين پرونده‌ نياز به تحقيق بيشتري دارد و نمي‌شود روي فيلم بازي تصميم گيري کرد. بايد مدرک قانع کننده‌اي را رو کنند.

صحبت‌هاي پاياني را از محمد کاتبي بازيکن باسابقه پرسپوليس بخوانيد که با تاييد تباني هم تيمي‌هايش ناگفته‌هاي اين بازي را مطرح کرد.

کاتبي که به دليل مصدوميت برابر گيتي‌پسند به ميدان نرفت، اعلام کرد: قبل از بازي مطلع شدم که با رضا حيدريان تماس هاي زيادي گرفته مي‌شد و از طرف باشگاه گيتي‌پسند به او مي‌گفتند «ماهاني‌ها بازيکنانشان را فرستاده‌اند خانه هايشان و منصوري با تباني قهرمان خواهد شد، تو هم بيا تباني کن» اما حيدريان قبول نکرده بود.

اين بازيکن اضافه کرد: رضا حيدريان حتي در بين دو نيمه با بازيکنان صحبت کرد و گفت 20 سال در فوتسال بوده و هيچ وقت چنين کارهايي نکرده است. به هر حال من که در اين بازي نبودم، از اين نتيجه‌ خجالت مي‌کشم.

کاتبي همچنين با بيان اين که با تعدادي از بازيکنان پرسپوليس قبل از بازي صحبت شده بود، اظهار کرد: يکي، دو نفر از بازيکنان که از رفيقان وحيد شمسايي هستند، شيطنت کرده‌اند و الان ما چوبش را مي‌خوريم. مطمئنا 80 ـ 90 درصد از بازيکنان پرسپوليس سالم اند، چون نمي‌شود همه دست به يکي کنند و با هم تباني کنند. من با اين چند نفر رفاقت کرده‌ام و نمي توانم رفيقانم را بفروشم و اسمشان را اعلام کنم.

کاتبي همچنين با اشاره به اين که در بازي تيم‌هاي فولاد ماهان و شهيد منصوري هم تباني رخ داده است، افزود: تباني در اين بازي کاملا مشخص است، حتي شنيده‌ام که باشگاه منصوري مبلغي را به حساب ماهاني ها واريز کرده است تا مقابل منصوري بازي نکنند. با اين حال نمي دانم چرا همه به تباني پرسپوليس تاکيد مي‌کنند.

پس از اعلام تباني تيم پرسپوليس توسط مسئولين اين باشگاه کميته‌ انضباطي فدراسيون فوتبال تحقيقاتش را در اين زمينه آغاز کرده است. با اين حال بايد ديد جامي که گيتي‌پسندي‌ها به اصفهان برده اند در اين شهر مي‌ماند يا اين که بايد منتظر اتفاقات جديدي باشيم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها