کد خبر: ۴۵۹۷۸
زمان انتشار: ۱۹:۱۱     ۲۵ اسفند ۱۳۹۰
دبیر کل حزب‌الله لبنان در سخنانی به مناسبت فارغ‌التحصیلی اعضای دوره جدید خواندن و نوشتن مرکز نور بر ضرورت ریشه‌کنی بی‌سوادی تاکید و با اشاره به معضل بیکاری در جهان عرب اعلام کرد که اعراب امکانات مالی زیادی دارند اما مشکل در مسئولیت‌پذیری است.

به گزارش فارس، سید حسن نصرالله امروز در سخنانی به مناسبت مراسم فارغ‌التحصیلی دوره‌های آموزشی «خواندن و نوشتن» مرکز نور در بیروت، بر اهمیت ریشه‌کنی بی‌سوادی در جهان عرب بخصوص لبنان تاکید کرد.

دبیر کل حزب‌الله لبنان با تاکید بر اهمیت در اختیار داشتن دانش، اولین گام را دانش قرائت و کتابت دانست و اعلام کرد که ما در لبنان امروز این تعهد را برای خود قائلیم و این مسئولیت مسئولیت کشور، دولت و ادارات رسمی لبنان است.

وی با بیان اینکه 16 درصد مردم لبنان هنوز بی‌سواد هستند آن را برای کشوری مانند لبنان بسیار بالا دانست که باید با تشریک مساعی این مشکل در لبنان ریشه کن شود.

نصرالله افزود: برخی آمارها نشان می‌دهد که 57 میلیون هموطن عرب امی و بی‌سواد هستند. این آماری رسمی است. این امت امتی است که [قرآن، کتاب آسمانی‌اش] می‌گوید: «إقرأ» (بخوان). برخی کشورهای عربی از ثروتمندترین کشورهای جهان هستند. کشورهای خلیج [فارس] در بانک‌های آمریکا هزاران میلیارد دلار سرمایه دارند.

وی افزود: کشورهای عربی امکانات مالی خوبی دارند که می‌تواند بیکاری را ریشه‌کن کند. 18 میلیون هموطن عرب، بیکارند. آیا دولت‌های عربی ناتوانند؟ این دولت‌ها می‌توانند تحولات بزرگی در این خصوص ایجاد کنند. برخی سازمان‌ها و کشورها هستند که به سودشان است ملت‌هایشان بی‌سواد، فقیر و بیکار بمانند.

دبیر کل حزب‌الله لبنان تاکید کرد: دست‌کم تعدادی از حکام و حکومت‌ها در این خصوص مقصر هستند. ما امتی هستیم که می‌توانیم دانش تولید کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها