به گزارش پایگاه 598، ایران خودرو همچنان برنامه فروش سورن ELX کلاس ۵۷۵۱۸ را اعلام می کند و
گویا قرار نیست در آینده نزدیک نسخه قبلی به خط تولید این شرکت بازگردد.
براساس اطلاعات رسمی، ایران خودرو رینگ آلومینیومی و ترمز دیسکی عقب را از
سورن ELX حذف کرده و در نسخه توربو نیز تنها رینگ آلومینیومی حذف شده است.
با توجه به وب سایت رسمی شرکت تولیدکننده، رینگ فولادی و ترمز کاسه ای عقب
جایگزین امکانات قبلی در سورن شده است.
با آغاز تحریم ها و مشکلات اقتصادی شاهد بودیم که خودروسازان کم کم شروع به
حذف برخی امکانات کردند و اکنون گویا سورن ELX در ایستگاه حذف آپشن ایران
خودرو توقف کرده است! در ماه های گذشته امکاناتی مانند کروزکنترل، سانروف،
سنسور پارک عقب، رینگ آلومینیومی، پخش سی دی، ترمز دیسکی عقب، سوییچ
ریموتی، دما سنجی محیطی و… توسط دو خودروساز بزرگ کشور از روی محصولات شان
کسر شده است.
حذف امکانات ساده سورن ELX در شرایطی اتفاق افتاده که ایران خودرو تولید
آزمایشی نسخه فیس لیفت و جدید این خودرو را آغاز کرده است. سورن فیس لیفت و
جدید افزون بر امکانات نسخه قبلی به کروزکنترل، چراغ روز، رینگ های تراش
خورده، کامپیوتر سفر جدید و… نیز مجهز است و گویا تا پایان امسال وارد جاده
های کشور خواهد شد. اما می بینیم که همزمان با آغاز تست های جاده ای سورن
فیس لیفت و تولید آزمایشی آن در ایران خودرو، نمونه کنونی آن با حذف آپشن
همراه بوده و همین اتفاق، عرضه نسخه فیس لیفت با امکانات بیش تر را در هاله
ای از ابهام فرو می برد.
لازم به ذکر است که چند سال پیش، با معرفی ترمز دیسکی عقب برای پلتفرم
مشترک سمند و سورن، مهندسان ایران خودرو افزایش قیمتی در این محصول را
اعلام می کردند. اما پس از سال ها، دوباره به جایگاه ایمنی سابق سورن
بازگشته ایم و پس از گذشت مدت زیادی، هیچ ارتقای ایمنی ای در این خودرو
پدید نیامده است.