کد خبر: ۴۵۸۸۷
زمان انتشار: ۱۱:۰۵     ۲۵ اسفند ۱۳۹۰
سی ان ان بررسی کرد؛
سی ان ان: «آیا حمله به ایران به همین سادگی است؟ متخصصان در داخل و خارج اسرائیل می گویند: 'نه'»

جام نیوز، سایت سی ان ان، روز چهارشنبه 14 مارس(24 اسفند) نوشت: «در شبی تاریکی و پر ابر، ناگهان صدای بمب ها سکوت شب را می شکند و آسمان را پر می کند.خلبان های ایرانی به سوی هواپیماهای خود می روند تا به مقابله با جنگنده های اسرائیلی بپردازند اما آنها رفته اند. آیا حمله به ایران به همین سادگی است؟ آیا ملت یهود مانند حمله به سایت های هسته ای عراق در سال 1981 می تواند به راحتی به ایران حمله کند؟ متخصصان در داخل و خارج اسرائیل می گویند: "نه"»

این سایت آمریکایی ادامه داد: «این حمله بسیار پیچیده خواهد بود و شاید به بیش از 100 هواپیما نیاز داشته باشد، هواپیماهایی که نیاز به سوخت دارند. در ایران باید 8 هدف مورد اصابت قرار بگیرند. سایت های هسته ای ایران در سرتاسر این کشور پراکنده شده اند و یکی از آنها در زیر کوه، سیمان و بتن قرار گرفته و سطح آن نیز با موشک های هوایی محافظت می شود.»

سی ان ان افزود: «به نظر می رسد اسرائیل در بمباران سایت های هسته ای ایران مجبور به استفاده از جنگنده هاست و نمی تواند از خاک خود این سایت ها را هدف قرار دهد. اسرائیل باید با یک سلاح بسیار قوی و مطمئن حمله کند. باید گفت هواپیماهای اسرائیلی قدرت مانور کافی برای رسیدن به سایت های ایران را ندارند و نیازمند هواپیمای سوخت رسان نیز هستند.»

این سایت در ادامه نوشت: «گرچه اسرائیل هواپیماهای بمب افکن غول پیکر دارد ولی به خاطر سرعت و قدرت مانور کم آنها نمی تواند از این هواپیماها استفاده کند. در مقابل گرچه هواپیماهای ایران قدیمی شده است اما ایرانی ها به شدت تلاش می کنند و خلاقانه و قوی تمرین می کنند. باید تعجب کرد اگر اسرائیل ایران را دست کم بگیرد.»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها