به گزارش پایگاه 598، محمد قمی نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، درخصوص ویژگیهای وزیر آموزش و پروش،گفت: اولا باید به این نکته توجه کنیم که وزارت آموزش یکی از بزرگترین وزارتخانهها بوده و تربیت کننده نیروی انسانی است.
وی افزود: وزارت آموزش و پرورش در فرهنگ و سازندگی جامعه نقش دارد و وزیری که برای این وزارتخانه انتخاب میشود باید به این نکات دقت داشته و به فرهنگسازی و تربیت نسل آینده کشور و اهمیت آن واقف باشد.
نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی گفت: به طور قطع وزیر آموزش و پرورش باید یکسری خصوصیات عمومی نظیر تعهد به ولایت فقیه و اجرای قانون اساسی، برقراری عدالت و سلیمالنفس بودن را به عنوان خصوصیات عمومی داشته باشد.
قمی تصریح کرد: اما در گام دوم که موضوع خصوصیات و ویژگیهای اختصاصی وزیر آموزش و پرورش است میتوان به مساله بازتولید امید در میان جامعه فرهنگیان و دانشآموزان اشاره کرد.
وی گفت: وزیر آموزش و پرورش باید شهامت و جسارت داشت باشد تا در هیات دولت از حقوق حقیقی معلمان دفاع کند و فقط به فکر وزارتخانهاش و ماندگاری عمر وزارتش نباشد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: یکی از مشکلات امروز وزارت آموزش و پرورش مشکلات و مسائل اقتصادی است و از این رو وزیر آموزش و پرورش باید یک دیدگاه اقتصادی به آموزش و پرورش و توسعه اقتصاد آن داشته باشد.
قمی گفت: مساله رفاه معلمان مساله پراهمیتی است همانطور که میدانید پرداخت حقوق در کشور ما در برخی از ادارات و جایگاهها همراه با ناعدالتیهایی بوده که به نظر من آموزش و پرورش در ا ین میان در ردیف پایین درآمدی قرار داشته و مسائل رفاهی و حقوقی معلمان مورد توجه قرار نگرفته است.
نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید یک اتاق فکر بزرگ در آموزش و پرورش از سوی وزیر این وزارتخانه ایجاد شود گفت: وزیر آموزش و پرورش باید یک آیندهنگری داشته و در کنار مسائل روزمره آموزش و پرورش به مسائل اساسی سالهای بعد این وزارتخانه هم توجه کرده و برای آن فکری بیندیشد.
وی در
خاتمه هماهنگ بودن وزیر آموزش و پرورش با دولت و مجلس و شورای عالی انقلاب
فرهنگی را امری مهم توصیف کرد و گفت: وزیر آموزش و پرورش باید فرد ذینفوذی باشد و حرفش میان این نهادهای فرهنگی از خریدار برخوردار باشد.