کد خبر: ۴۵۷۰۴
زمان انتشار: ۱۲:۴۷     ۲۴ اسفند ۱۳۹۰

نمايندگان كره‌شمالي و كره‌جنوبي در يك نشست در ژنو براي بررسي ادعاهايي در مورد نقض حقوق‌بشر در كره‌شمالي كه توسط سازمان ملل برگزار شد، با يكديگر درگير شدند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، به نقل از روزنامه ديلي ميل، پس از آنكه "سو سه پيونگ"، نماينده كره‌شمالي در اين نشست گزارش سازمان ملل مبني بر نقض حقوق بشر در اين كشور را رد كرد، يك گروه چهار نفره از سياستمداران كره‌جنوبي با وي وارد مشاجره شدند.

سو سه پيونگ اظهار داشت: دولتش به طور كامل اين تفسير بي‌فايده را كه توسط عناصر متخاصم ساخته شده، رد مي‌كند.

وي همچنين از سازمان ملل خواست مدت ماموريت گزارشگر ويژه حقوق بشر خود در كره شمالي را تمديد نكند.

در گزارش گزارشگر ويژه سازمان ملل آمده است: در فاصله سپتامبر 2011 تا ژانويه 2014 روند نزولي وضعيت حقوق بشر در كره‌شمالي ادامه داشته است.

هيات كره‌جنوبي به رياست "كيم هيونگ اوه" در اين نشست شعار مي‌دادند "به پناهندگان ظلم نكنيد"، "به چين نگوييد پناهندگان را به كره شمالي بازگرداند".

زماني كه نماينده كره شمالي خواست نشست را ترك كند دو طرف براي مدتي كوتاهي با يكديگر درگير شدند اما پس از آن كاركنان امنيتي با دخالت خود آنها را از يكديگر جدا كردند.

روند برگزاري نشست شوراي حقوق بشر سازمان ملل با حضور 500 نماينده براي دقايقي متوقف شد.

پناهندگان كره‌شمالي كه براي فرار از شرايط در اين كشور به چين پناه آورده‌اند، تبديل به يكي از مسائل مطرح در كره‌جنوبي در هفته‌هاي اخير شده است.اين مساله زماني پررنگ شد كه چين اعلام كرد: قصد دارد 30 تن از پناهندگان كره‌شمالي را كه در مناطق مرزي بازداشت شده‌اند، به كره شمالي بازگرداند.

گروه‌هاي حقوق بشر مي‌گويند: پناهندگان كره‌شمالي كه به كشورشان بازگردانده مي‌شود با شرايط سختي مواجه مي‌شوند و در اردوگاه‌هاي كار اجباري به كار گرفته مي‌شوند.

رئيس هيات كره جنوبي اظهار داشت: بازگرداندن پناهندگان كره شمالي نه تنها دغدغه مردم كره بلكه نقض ارزش‌هاي جهاني انساني است.

وي افزود: باعث تاسف است كه مقامات چين موضع خود را در اين گروه تغيير نداده‌اند.

اين در حالي است كه آنها مي‌دانند چه شرايط ناگواري در انتظار پناهندگان كره شمالي پس از بازگشت به كشورشان است.

هيات فرانسوي نيز اعلام كرد: نقض گسترده و جدي حقوق بشر در كره‌شمالي نگران كننده است و يكي ديگر از موارد نقض حقوق بشر فرستادن افراد بسياري به دلايل سياسي به زندان در اين كشور است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها