کد خبر: ۴۵۷۰۰
زمان انتشار: ۱۲:۴۵     ۲۴ اسفند ۱۳۹۰
بخت داوران ما در سال 90 همچون رخت‌شان سياه بود؛ هر چند مدت‌هاست که آن‌ها ديگر رخت سياه نمي‌پوشند و لباس‌هاي رنگين بر تن مي‌کنند

سايت گل- داوران فوتبال ايران سال پر فراز و نشيبي را سپري کردند. هر هفته برنامه 90 سرشار از سوژه‌هايي بود که داوران نقش اول آن را برعهده داشتند. به نظر مي‌رسد بخت داوران ما در سال 90 همچون رخت‌شان سياه بود؛ هر چند مدت‌هاست که آن‌ها ديگر رخت سياه نمي‌پوشند و لباس‌هاي رنگين بر تن مي‌کنند.

در اکثر جنجال‌هاي سال 1390 مي‌شد رد پاي يک داور را يافت. براي يکي پنالتي نگرفته بودند و ديگري از اخراج ناحق بازيکنش شکايت داشت. در زير نگاهي داريم به مهم‌ترين سوتي‌هاي داوران در سال 1390

سوتي سال:

مانور کميته داوران در ماجراي کتک خوردن حميد غمزه، کمک‌داور بازي تراکتورسازي و نفت تهران در پمپ‌بنزيني در اطراف تبريز در حالي که با وجود دوربين‌هاي متعدد مدار بسته در آن مکان هيچ‌گونه تصوير ثبت‌شده‌اي از آن منتشر نشده بود، براي کميته داوران تبديل به يک پروژه شکست‌خورده شد. مطمئنا وقتي که سخنگوي کميته داوران با آب و تاب اين خبر را منتشر مي‌کرد هيچ‌وقت فکر دوربين‌هاي مداربسته را نمي‌کرد. سوتي کميته داوران باعث شد تا اس‌ام‌اس‌هاي زيادي در اين مورد روانه تلفن‌هاي همراه شود.

سوت سال:

پنالتي اشتباهي که محسن ترکي در بازي تراکتور و استقلال گرفت بدون شک نه‌تنها او را کانديداي زرشک طلايي سوت سال، که اين جايزه را نيز با شايستگي به او تقديم خواهد کرد. سوتي ترکي باعث شد تا يکي از نمايندگان مجلس پيشنهاد دهد عسگري را به فدراسيون فوتبال راه ندهند.

گاف سال:

اواخر آذرماه امسال بود که کنفدراسيون فوتبال آسيا در نامه‌اي از کميته داوران ما خواسته بود تا يک داور بازنشسته و بالاي 45 سال را جهت حضور در دوره تربيت مدرس بدنسازي به اين کنفدراسيون معرفي کند. کميته داوران ايران هم در يک اقدام عجيب محمود رفيعي را که در حال حاضر مشغول به فعاليت است و حائز شرايط سني مورد نظر نبود معرفي کرد. اي‌اف‌سي نيز با حضور اين داور 44ساله مخالفت کرد تا عملا يک سهميه ما بسوزد. گويا کميته داوران فراموش کرده بود نگاهي به شناسنامه محمودخان بياندازد.

دسته گل سال:

شايد عجيب باشد که در اين پرونده نامي از رضا غياثي برده نشد. همان کسي که هميشه سخنانش با جنجال همراه بوده است. اما ترجيح داديم نام ايشان حسن ختام پرونده مذکور باشد. در روزهاي تحريم بانکي کشورهاي اروپايي در حالي که مسئولان اقتصادي از بي‌اثر بودن اين تحريم‌ها بر اقتصاد کشور سخن مي‌راندند اين رضا غياثي بود که در مصاحبه‌اي اعلام کرد تحريم‌ها بر روي داوران ما اثرگذار بوده و متاسفانه پول داوران ما از بازي‌هاي بين‌المللي به حساب‌شان واريز نشده. اين جمله جناب کارشناس دستاويزي براي منتقدين معاند شد تا با استناد به گفته‌هاي مرد پرحاشيه کميته داوران از اثر گذاشتن تحريم بر روي داوران نيز خبر دهند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها