کد خبر: ۴۵۴۸۷
زمان انتشار: ۱۳:۱۱     ۲۳ اسفند ۱۳۹۰
عصر دیروز در یکی از حساس‌ترین مسابقات هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر فوتبال کشور تراکتورسازی در هوای بسیار سرد تبریز ۱-۰ بر سپاهان پیروز شد تا یک بار دیگر یک مثلث از مدعیان قهرمانی را در صدر جدول شکل دهد. تیم تبریزی با این برد ۴۹ امتیازی شد وبا توجه به توقف آبی پوشان و و با یک امتیاز بیشتر از استقلال و ۳امتیاز کمتر از سپاهانی‌ها در رده دوم جدول نشست. پرسپولیس برابر مس در آزادی متوقف شد .
در هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر فوتبال برد تراکتورسازی مقابل سپاهان ، توقف آبی پوشان برابر راه آهن و پیروزی پرگل سایپا مقابل سپاسی قابل توجه بود .

به گزارش «تابناک»، توزی رودریگو در دقیقه 57 تک گل تراکتورسازی را به ثمر رساند. با نتیجه ای که در این بازی به دست آمد تراکتورسازان بالاتر از استقلال قرار گرفتند، البته این نتیجه برای خود آبی پوشان هم ایده آل است. چون اگر سپاهان دراین بازی موفق به پیروزی می شد فاصله خودش با تیم دوم جدول رده بندی را به هفت امتیاز می رساند.

تیم تبریزی با این برد ۴۹ امتیازی شد و با یک امتیاز بیشتر از استقلال و ۳امتیاز کمتر از سپاهانی‌ها در رده دوم جدول نشست. مزیت آبی‌ها بر هر دو تیم همان‌طور که دیروز برایتان نوشتیم، این است که یک بازی کمتر از دو رقیب فوق انجام داده‌اند اما شرایط جدید شاید به این معنا باشد که رقابت بین اضلاع این مثلث تا آخرین هفته رقابت‌ها ادامه خواهد یافت و هر اتفاقی متصور خواهد بود. کافی است در نظر بگیریم که اگر استقلال بازی عقب‌افتاده‌اش را ببرد، در آن صورت در بالای جدول سپاهان، استقلال و تراکتورسازی با کمترین فاصله با یکدیگر در رده‌های اول تا سوم خواهند نشست و حساسیت بین‌شان به اوج خواهد رسید.

بارش سنگين برف در تبريز باعث شد كه زمين ورزشگاه يادگار امام(ره) تبريز از كيفيت لازم برخوردار نباشد و بازى با دقايقى تأخير شروع شد چراكه زمين در حال برف روبى بود. لغزندگى زمين باعث شد كه ۲تيم كاملاً محتاط  كار كنند و بازى از كيفيت مناسب برخوردار نبود و شاگردان قلعه نويى و كرانچار روى به بازى مستقيم وارسال سانتر از جناحين آوردند كه اين ضربه كارساز نبود و نتوانستند به گل برسند. نيمه  اول بازى چندان خوبى شاهد نبوديم و ۲ تيم مساوى به رختكن رفتند. در نيمه دوم هم بازى با همان كيفيت شروع شد و ميزبان روى يك ضربه پنالتى در دقيقه ۵۶ به گل رسيد. اين گل هم نتوانست تأثيرى روى روند بازى داشته باشد و درنهايت بازى با همان يك گل به نفع ميزبان به پايان رسيد تا تراكتورسازى ۳ امتياز را در خانه نگه دارد.

بهترین بخت سپاهان در این مقطع توپی بود که در دقیقه ۸۸ در پشت مدافعان تراکتور نصیب عمادرضا شد اما این مهاجم معروف عراقی توپ را به فضای بالای دروازه کوبید.

 
سپاهانی‌ها با تمام وجود

در پایان این بازی سپاهانی‌ها با تکیه بر اندوخته‌های قبلی‌شان و حفظ صدرنشینی از این که بعد از مدت‌ها باخته‌اند و نوار طلایی‌شان قطع شده، چندان ناراحت نشان نمی‌دادند اما شادی فراوان‌تر مردان میزبان گرداگرد امیر قلعه‌نویی نشان می‌داد که چقدر این برد برایشان مهم بوده و چگونه با جدیت و تمام وجود هنوز به قهرمانی می‌اندیشند و سودا‌ها در سر دارند.


 توقف پرسپولیس برابر مس در آزادی ، سرخ‌پوشان در حسرت پنالتی سوخته

تركيب اوليه پرسپوليس در مقابل مس كرمان به گونه اى بود كه مى شدشرايط دشوارى را براى سرخپوشان پيش بينى كرد. پرسپوليسى ها كه در همان ابتداى بازى نشان دادند كه با خستگى ناشى از بازى با الهلال در مقابل مس قرار گرفته اند، نتوانستند اقتدار هميشگى را از خود به نمايش بگذارند و همين مسأله باعث شد تا خيلى زود دروازه آنها بر روى خلاقيت هاى فردى بازيكنى به نام محسن خليلى باز شود، گلى كه در به ثمر رسيدن آن عليرضا محمد و محمد نصرتى چندان بى تقصير نبودند. بعد از گل، پرسپوليسى ها به خود آمدند و خودشان را به دروازه مس نزديك كردند كه حاصل اين تلاش مضاعف پنالتى بود كه نصيب سرخپوشان شد، ضربه اى كه على كريمى برخلاف پيش بينى هاى مرسوم آن را بد زد تا يوسفى با مهار آن با انگيزه تر از قبل در مقابل پرسپوليس ظاهر شود. بعد از گل باز حملات جسته و گريخته سرخپوشان ادامه داشت تا اينكه با گل كاظميان در دقيقه ۳۵ دوباره همه چيز براى ۲ تيم از ابتدا آغاز شود.

بعد از گل، حملات ۲ تيم ادامه داشت اما تغييرى در نتيجه به دست نيامد تا ۲ تيم با تساوى به رختكن بروند. با شروع نيمه دوم اگرچه ۲ تيم براى رسيدن به پيروزى ۳ تعويض خود را انجام دادند اما تغييرى در نتيجه بازى حاصل نشد تا يك تساوى ديگر به مجموع تساوى هاى ۲ تيم اضافه شود اما از جريان بازى مى شد اينگونه متوجه شد كه كرمانى ها بيش از حريف ميزبان خود يعنى پرسپوليس به كسب نتيجه تساوى راضى بودند.در مجموع با دست مايه قرار دادن عنوان فيلم «گشت ارشاد» مى توان گقت ارشاد يوسفى دروازه بان مس اين تيم را با يك امتياز به خانه باز گرداند.

قضاوت این دیدار برعهده البرز حاجی‌پور بود. وی به ایمون زائد از پرسپولیس و شجاع خلیل‌زاده از مس کارت زرد نشان داد.

 نتایج کامل و گلزنان هفته 27

مس سرچشمه ۱ (ترشيز) نفت تهران ۲ (مهرآزما و مهدوى)
ملوان ۱ (مسلمان) شهردارى تبريز صفر
فولاد ۱ (انصارى) داماش ۱ (غلامى)
سايپا ۵ (انصارى فرد ۳ گل، شهباززاده و محمدرضايى) فجرسپاسى صفر

ذوب آهن ۲ (قاضى و صادقيان) صباى قم ۱ (عنايتى)
شاهين ۱ (شكورى) نفت آبادان ۱ (زعتره)

راه آهن ۲ (عبدى و كاظمى) استقلال ۲ (ساموئل و منتظرى)
تراكتور سازى ۱(توزى)سپاهان صفر

پرسپوليس ۱ (كاظميان)مس كرمان ۱ (خليلى)

جدول گلزنان 

۱۸ گل: فونيكه سى (نفت آبادان)
۱۷ گل: كريم انصارى فرد (سايپا)
۱۵ گل: رضا عنايتى (صباى قم)

۱۰ گل: مجتبى جبارى (استقلال)، رضا نوروزى (فولاد) و على كريمى (پرسپوليس)
۹ گل: مهدى رجب زاده (فجرسپاسى)، اميد عاليشاه (راه آهن) و فرهاد مجيدى (استقلال)
۸ گل: عمادرضا (سپاهان) و سيدايمان موسوى (نفت تهران)
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها