کد خبر: ۴۵۲۷۳
زمان انتشار: ۰۰:۰۱     ۲۳ اسفند ۱۳۹۰
مدیر فنی و سرپرست استقلال گفت: صحبت از تغییر میزبان جام حذفی فقط یک بازی سیاسی بود که آقایان راه انداختند و با این کار بازیکنان ما را به هم ریختند و دو هوا کردند.
منصور پورحیدری در گفت و گوی تفصیلی با پانا در خصوص توقف مقابل راه آهن، خستگی بازیکنان استقلال، مصدومیت کیانوش رحمتی، فشردگی بازی ها، فینال جام حذفی و گروه تیم ایران در آخرین مرحله از انتخابی جام جهانی به سوالات پاسخ داد که در ادامه می آید:

 استقلال مقابل راه آهن مساوی کرد و 2 امتیاز را از دست داد.
بالاخره طبیعی بود که تیم ما چون خسته است نتواند مثل همیشه شاداب بازی کند. ما بعد از بازی با الریان تلاش کردیم که بچه ها را به خاطر این بازی با پروازی راحت برگردانیم که هیچ وقفه ای نداشته باشد ولی متاسفانه می دانید که پروازها مستقیم نیست و فقط برای تیم ها خستگی می ماند. ما هم هرچقدر تلاش کردیم نتیجه نداد. بچه ها تا 7 صبح سر پا بودند و بعد رفتند منزل. هرکاری هم می کردند خستگی در تنشان می ماند.

 خوب چرا درخواست تعویق بازی را ندادید؟
ما همیشه اصرار داریم که بازی های ما را طوری برنامه ریزی کنند که فشردگی نباشد. نمی دانم واقعا چرا با این فاصله کم برای ما بازی گذاشتند؟ چرا به پرسپولیس بیشتر زمان می دهند و برای ما بازی را فشرده می گذارند. خوب طبیعی است که بازیکنان پرسپولیس فرصت استراحت بیشتری دارند. حداقلش این بود که بازی ما را یک شنبه می گذاشتند.

خوب شاید به خاطر چمن ورزشگاه آزادی خواستند که حداقل با فاصله 48 ساعت 2 بازی انجام شود.
نه دلیل این برنامه ریزی، زمین نبود چون ما بازی بوده که به فاصله 24 ساعت هم در آزادی 2 بازی داشتیم. واقعا خستگی در بچه های ما موج می زد. واقعا بچه های ما همت کردند و توانستند بازی 2 هیچ باخته را مساوی کنند. راه آهن شما حساب کنید به موقع استراحت داشته و اردو رفته. تیم جوان و دونده ای دارد. وقتی مقابل چنین تیمی عقب می افتی خیلی سخت است که جبران کنی. واقعا بچه ها امیدوارمان کردند. تازه ما این قدر مشکلات و مصدومیت داریم. من خودم فکر می کردم بدتر از این باشیم ولی بچه ها با تعصب و غیرت بازی کردند. حتی پیش بینی باخت کرده بودم. وقتی ماساژورها قبل از بازی دست به بدن بازیکنان می زدند، دادشان هوا می رفت. شما می خواهید با این وضع ما بهتر نتیجه می گرفتیم.

 کیانوش هم مثل این که رباط پاره کرده.
هنوز به طور کامل مشخص نشده. امیدوارم و دعا می کنم که واقعا رباط پاره نکرده باشد. البته آن طور که مشخص است به فینال حذفی بعید می دانم برسد با این حال چاره ای نیست و باید با این مصدومیت ها ساخت. واقعا خستگی و فشردگی خیلی زیاد است و بازیکنان هم واقعا زیر این همه فشار نمی توانند دوام بیاورند. من می خواهم چیزی بگویم.

 بفرمائید.
ما باید قبول کنیم که در برنامه ریزی ضعیف هستیم. متاسفانه نیمه نهایی جام حذفی را در تعطیلات نیم فصل گذاشتند و فرصت استفاده از تعطیلات و بدنسازی را از ما گرفتند. تازه فینال را بعد از 2 ماه انداختند. اصلا دلیلی نداشت این قدر به خاطر 2 بازی ما فشرده برنامه ریزی کنیم. دلیلی نداشت ما شنبه حتما با راه آهن بازی کنیم. اگر یک شنبه بازی می کردیم، چون در ایران بودیم فاصله 4 روز تا فینال حذفی برای ما بهتر بود. بخشی از برنامه ریزی های ضعیف ما برمی گردد به برنامه تیم ملی و بخشی هم برنامه ریزی سازمان لیگ. اصلا برنامه ریزی سازمان لیگ خوب نبود. به نظرم باید تعداد تیم های لیگ برتری کم شود و لیگ 16 تیمی برگزار شود.

دلیل این حرف شما چیست؟
چون ما همیشه نمی توانیم مسابقه برگزار کنیم. خیلی از روزها را از ما می گیرند. مثلا امسال اصلا عید نوروز نداریم و بچه ها نمی توانند در کنار خانواده خود باشند. درست وقتی سال تحویل می شود ما بعد از 3، 4 ساعت باید بچه ها را جمع کنیم و بازی کنند. شما بگوئید چطور باید مسائل روحی روانی این بازیکنان را آماده بازی کنم؟ من اصلا به خود کرش و توانایی فنی اش ایراد نمی گیرم ولی شما ببینید چرا ما با فلسطین می خواهیم بازی کنیم باید 10 روز تعطیل کنیم؟ ما با قطری که سرگروهی و دومی فرقی و تاثیری ندارد، باید لیگ را تعطیل کنیم؟ نکونام مگر کاپیتان تیم ملی نیست پس چرا باشگاه اوساسونا 48 ساعت قبل از بازی او را به تیم ملی می دهد؟ چون آنها حرفه ای هستند.

خوب چرا باشگاه های داخلی هم این قانون را اجرا نمی کنند؟
ما اگر این کار را بکنیم هزار انگ و برچسب به ما می زنند و می گویند آنها عرق ملی ندارند و وطن فروشند و هزاران برچسب دیگر. می خواهم بگویم که این طور برگزار کردن لیگ و فقط تعداد بازی های تیم ها با هم برابر باشد، کمکی به تیم ملی و فوتبال ما نمی کند. واقعا بازیکنان هم مقصر نیستند. وقتی این فشردگی را می بینند فقط می روند زمین تا بازی را فقط پشت سر بگذارند. این طور می شود که کیفیت ها پائین می آید.

  جریان تغییر میزبان فینال جام حذفی چه بود؟
اصلا قرار نبود تغییر کند. مشخص بود که شیراز هیچ تغییری نمی کند چون ما بلیط شیراز را گرفته بودیم و بازیکنان را هم آماده کرده بودیم. این فقط یک بازی سیاسی بود که می خواستند بازیکنان ما را به هم بریزند. آنها بازیکنان ما را به هم ریختند و دو هوا کردند. زمین حافظیه خراب است ولی ما قهرمان می شویم. بحث ما فقط چمن بود وگرنه که مردم شیراز آدم های خونگرمی هستند. ما خودمان را آماده بازی در شیراز کرده بودیم. فقط حرف ما این است چون تمام دنیا فینال را می بینند آبروی ما با آن وضع چمن می رود. البته آنهایی که تصمیم گرفتند فینال در شیراز باشد، قول دادند تا 25 اسفند ورزشگاه هم آماده شود ولی در مملکت ما قول ها فراموش می شود.

 جام حذفی را بالای سر می برید؟
ما باید برویم برای گرفتن جام. همه بچه ها برای گرفتن جام حذفی آماده شدند. خوشبختانه از لحاظ روحی روانی تیم آماده است چون این جام خیلی می تواند به ما کمک کند. بالاخره مصدوم و محروم زیاد داریم و امیدوارم در این بازی بتوانیم حداقل اولین جام فصل را بگیریم.

 آندارنیک به فینال می رسد؟
ما داریم روی آندو کار می کنیم تا او را به فینال برسانیم. فعلا باید ببینیم در این چند روز باقی مانده شرایطش چطور می شود. اگر آندو برسد خیلی به نفع ما می شود. البته او در شیراز با ما هست. واقعا در همه بازی ها جای جباری و آندرانیک خیلی خالی است البته بچه های دیگر هم دارند زحمت می کشند ولی نمی شود از حق گذشت که نمی شود جای آندرانیک و جباری را پر کرد.

مظلومی پیشاپیش صعود تیم ملی را تبریک گفته. نظر شما در مورد قرعه ایران در آخرین مرحله انتخابی جام جهانی 2014 برزیل چیست؟
هرکس نظر خودش را دارد و نظرات با هم فرق می کند. من فکر می کنم کار سختی داریم. منظورم این نیست که گروه ما سخت است بلکه ما با این فوتبالی که داریم، کار دشوار است. ما اگر برنامه ریزی خوب و مدون داشته باشیم واقعا حتی بهتر از کره هستیم ولی درد ما بی برنامگی است. ما نباید بی مورد مردم را به صعود تیم ملی امیدوار کنیم. فرقی نمی کند با چه تیمی همگروه شدیم چون هر تیمی مقابل این فوتبال ما مشکل ساز می شود. فکر می کنم کره راحت ترین بازی ایران باشد چون بچه ها روی آنها حساب باز می کنند و دست کم نمی گیرند. با همه این اوصاف امیدواریم که تیم ملی به جام جهانی برود و مردم شاد شوند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها