کد خبر: ۴۵۲۵۱۸
زمان انتشار: ۱۱:۵۵     ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
کارگردان «تیغ و ترمه» روزگاری نوستالژی‌هایی همچون «قصه‌های مجید» و «خواهران غریب» خلق کرد، اما امروز می‌گوید دیگر آن پوراحمد نیستم.
به گزارش پایگاه 598، کیومرث پوراحمد نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون «تیغ و ترمه» را برای جشنواره سی و هفتم فیلم فجر آورده که به اعتقاد بسیاری از منتقدین، سینمای پوراحمد این سینما نیست. سینمای او سینمای خانواده است و نوستالژی برای مخاطب؛ کارهایی چون «قصه‌های مجید» و «خواهران غریب» در قاموس او می‌گنجد. حالا چرا این چنین شده سوال بسیاری است. او در حاشیه جشنواره سی و هفتم فیلم فجر هم‌کلام شد و گفت: سال‌هاست به جشنواره نمی‌آیم و علاقه‌ای ندارم. این روزها حوصله‌ام کمتر شده و فقط به خاطر پولی که بابت نمایش فیلم می‌دهند حاضرم در جشنواره باشم. من اعتقاد ندارم "خانواده" در فیلمم گم‌شده فقط دیگر خانواده شیرینی را به تصویر نکشیده‌ام.

وی تأکید کرد: خانواده در «تیغ و ترمه» متشتت و آشفته است و این آشفتگی برآمده از شرح حال روز جامعه است. الان خانواده چطوری هستند؟ به خاطر فقر و بیکاری و مشکلات دیگر لطمه دیده‌اند. اما همچنان من به خانواده در سینمای ایران اعتقاد دارم؛ منتها یک بخش‌هایی است که پراکنده و متشتت شده‌اند. خانواده تنها از یک فیلم درنمی‌آید تا انقلابی به راه بیندازد. ما در فیلم خیلی چیزها را می‌گوییم اما نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم همه اتفاقات از درون این فیلم دربیاید.

پوراحمد خاطرنشان کرد: من سی سال پیش «قصه‌های مجید» را ساخته‌ام و از آن سال‌ها خیلی چیزها تغییر کرده و قطعاً نمی‌توانم تحت چارچوب برخی ذهن‌ها و تصورات، کاری بسازم. من دیگر پوراحمد «قصه‌های مجید» و «خواهران غریب» و جملگی آن فیلم‌های شیرین نیستم.
 
منبع:تسنیم

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها