کد خبر: ۴۵۲۰۶۶
زمان انتشار: ۱۴:۴۵     ۰۷ بهمن ۱۳۹۷
یادداشت؛
پوررمضان
با شدت گرفتن تحريم هاي ظالمانه عليه كشورمان بحران هاي داخلي در زمينه اقتصاد نيز شكل گرفت كه بخشي ناشي از تحريم ها و بخشي ناشي از عدم تدبير درست مسئولان امر بود اما نبايد نقش مردم را در اين زمينه كه ناشي  از عدم شناخت درست مسائل كشور و ضعف فرهنگي ميباشد ناديده گرفت اصولا از ماهيت دولت نميتوان اينگونه انتظار داشت كه براي تصميم درست در شرايط بحران از وجه اجبار گونه اش در مقابل مردم استفاده كند و به طور كل مردم خود بايد به درك درستي از شرايط برسند.

كساني كه در شرايط بحران ارزي كشور سرمايه خود را به دلار تبديل كردند خواسته يا نا خواسته به بالا رفتن قيمت ارز كمك شاياني كردند و در واقع باعث پايين آمدن ارزش پول كشور و در نهايت گراني سرسام آور و فشار به طبقات ضعيف گرديدند.

اما نقش مردم در اين مسئله به اينجا ختم نمي شود در كشور هاي توسعه يافته يا در حال توسعه نيز در زمان هايي كه عرضه و تقاضا رابطه ي متعادل خود را از دست مي دهند مردم به جاي بالا بردن تقاضا به فكر كاهش آن هستند اما در كشور ما اين معضل به روشني ديده مي شود كه با گران شدن اقلام تقاضا نيز شدت مي يابد.

اما وظيفه دولت در اين زمينه خود را به وفور نشان ميدهد كه ميتواند براي فرهنگ سازي از آحاد جامعه استفاده كند.

اما دولت از وجه اجبار خود نيز ميتواند براي اخذ ماليات از اين معضل استفاده كند.

در پايان بايد خاطر نشان كرد كه اگر در شرايط سخت تحريم مردم در كنار هم باشند  و مسئولين نيز تدابير درست را به اجرا در آورند پيروز شدن بر اين شرايط كار دشواري نيست انشالله
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها