کد خبر: ۴۵۱۸۵
زمان انتشار: ۱۳:۵۲     ۲۲ اسفند ۱۳۹۰
سخنگوی حماس تاکید کرد رژیم صهیونیستی در اقدامی پیشدستانه قبل از تشکیل دولت وحدت ملی فلسطین که مقاومت علیه اشغالگران را در راس برنامه‌های خود دارد، با چراغ سبز آمریکا به نوار غزه حمله کرد.

"فوزی برهوم"‌ سخنگوی حماس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در غزه تاکید کرد حمله صهیونیست‌ها به نوار غزه با چراغ سبز آمریکا و به دنبال سفر بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم اشغالگر به واشنگتن و دیدارش با باراک اوباما صورت گرفته است.

 سخنگوی حماس افزود:‌ اوباما می‌خواهد خون فلسطینیان و اجساد کودکان و زنان فلسطینی برگ برنده‌اش در حمایت از اسرائیل برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باشد.

 وی همچنین تصریح کرد دشمن صهیونیستی قبل از تشکیل دولت وحدت ملی فلسطین که جبهه واحدی را برای مقابله با اشغالگران تشکیل می‌دهد در اقدامی پیشدستانه به نوار غزه حمله کرد و رهبران مقاومت را هدف گرفت.

  *****آنچه در پی می‌آید متن کامل این مصاحبه است*****

فارس: دلایل و اهداف حمله صهیونیست‌ها به نوار غزه چیست؟

کاملا آشکار است که دشمن صهیونیستی با وقت رقابت می‌کند و  قبل از تشکیل دولت وحدت ملی فلسطین که جبهه واحدی را برای مقابله با اشغالگران تشکیل می‌دهد در اقدامی پیشدستانه به نوار غزه حمله کرد و رهبران مقاومت را هدف گرفت.

وی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند قبل از اینکه شرایط عربی اسلامی جدیدی شکل بگیرد تا بزرگ‌ترین تکیه‌گاه مقاومت و ملت فلسطین باشد حملات خود را تشدید کند و روحیه رهبران خود را که همچنان از پیروزی‌های مقاومت دلیرانه فلسطینیان عصبانی هستند بالا ببرد.

برهوم افزود: اشغالگران می‌خواهند معادله ادامه کشتار و ترور در سایه آرامش غزه را اعمال کنند.

به عقیده سخنگوی حماس آنچه که مقاومت انجام می‌دهد تکلیف اخلاقی برای دفاع از ملت و رهبران فلسطین و نوار غزه است همین مقاومت اشغالگران را آشفته کرده است به گونه‌ای که یک میلیون صهیونیست روزها را در زیر زمین به سر می‌بردند.

فارس: چرا حمله صهیونیست‌ها به نوار غزه در این مرحله و به دنبال سفر نتانیاهو به آمریکا اتفاق افتاد؟

- نمی‌توانیم چراغ سبز آمریکا و تصمیم این کشور درباره حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه را بعید بدانیم چرا که ‌اوباما می‌خواهد خون فلسطینیان و اجساد کودکان و زنان فلسطینی برگ برنده‌اش در حمایت از اسرائیل برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باشد بنابراین چراغ سبز آمریکا برای این حمله خطرناک لازم است.

وی ادامه داد: سکوت خطرناک اتحادیه اروپا و سرگرمی کشورهای عربی به حوادث این کشورها نیز در جسارت صهیونیست‌ها برای ریختن خون فلسطینیان نقش داشته است و دشمن صهیونیستی با این شرایط تصمیم حمله به نوار غزه را گرفت.

فارس: دشمن صهیونیستی همچنان به ارتکاب جنایات خود علیه نوار غزه ادامه می‌دهد پیام شما برای کشورهای عربی چیست؟

- به اعتقاد من هر موضع عربی اسلامی باید فراتر از محکوم کردن حمله صهیونیست‌ها باشد چون خون فلسطینیان همواره به دست دشمن صهیونیستی جاری است و کشورهای عربی باید موضع‌گیری مطابق با این حمله اتخاذ کنند.

برهوم تاکید کرد: مقاومت برای دفاع از عزت و کرامت امت عربی و اسلامی است و دشمن صهیونیستی باید با درک واقعیت کشورهای عربی تصمیمات و مواضع جدیدی اتخاذ کند.

این سخنگوی حماس تاکید کرد: صهیونیست‌ها قصد دارند بهار کشورهای عربی و واقعیت جدید منطقه عربی را امتحان کنند بنابراین کشورهای عربی باید فراتر از محکوم کردن حملات اشغالگران به حمایت همه‌جانبه از مقاومت بپردازند و تصمیمات جدی علیه دشمن اتخاذ کنند.

برهوم افزود: اهرم‌های فشار کشورهای عربی و اسلامی زیاد است اما از آن استفاده‌‌ای نشده است این کشورها می‌توانند سفرای رژیم صهیونیستی را از پایتخت‌های خود خارج کنند و هر گونه روابط اقتصادی با اشغالگران را قطع کنند این کشورها برگ برنده‌های نظامی و امنیتی نیز در اختیار دارند که می‌توانند با آن حامی مقاومت باشند و از لحاظ قانونی نیز باید شبکه امنیتی عربی جدیدی را تشکیل دهند که حامی فلسطینیان باشد و اقدام به محاکمه بین‌المللی مقامات اشغالگر کنند.

فارس: آیا حمله اسرائیل ارتباطی با آشتی ملی فلسطین دارد؟

- دشمن صهیونیستی وحدت ملت فلسطین را نمی‌خواهد و قبل از تشکیل دولت وحدت ملی فلسطین که بر پایه برنامه‌های مقاومت خواهد بود با پیشی‌ گرفتن از زمان به غزه حمله کرد این تاکید می‌کند که دشمن در سطح سیاسی و نظامی شکست خورده است و به همین دلیل در اقدام پیشدستانه به نوار غزه حمله کرد.

فارس: آیا سخن از آشتی فتح و حماس جدی است؟

- گمان نمی‌کنم که گروه‌های فلسطینی به ویژه حماس و فتح تا به اندازه امروز در اراده سیاسی خود محکم و جدی نبوده‌اند روشن است که همه به دنبال موفقیت آشتی ملی هستند اما عوامل تاثیرگذار در سطح فلسطین و جهان بسیار زیاد و همچنان موجود است.

وی ادامه داد: در شرایط جدید منطقه هنوز کشورهای عربی اقدامی برای حفظ آشتی ملی فلسطین انجام نداده‌اند. زمانی که تشکیلات خودگردان روابط مالی و امنیتی خود را با رژیم صهیونیستی قطع کند باید شبکه امنیتی عربی تشکیل شود و زمانی که محاصره غزه برداشته می‌‌شود باید شبکه‌ امنیتی عربی اسلامی تشکیل شود و این شبکه تاکنون در سطح پایین هم وجود ندارد و همچنان عواملی داخلی منطقه‌ای و بین‌المللی زیادی وجود دارد که زمینه مسالمت‌آمیز آشتی ملی را فراهم نمی‌کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها